Behringer beschimpen of ophemelen en aanverwante discussies

Prima toch, lange halen snel thuis, en genoeg ruimte voor een MK2 een paar maanden na release. Zolang de paint job maar genoeg op het origineel lijkt en de prijs lekker laag is kopen de mensen het toch wel.
Had jij niet een lekker dure TR-1000 staan om lief mee te spelen?

Ik word echt 0,0 enthousiast van Behringer. Sterker nog, ik begin er een hekel aan te krijgen. Inspiratieloze zooi is het imo. Ik heb ooit eens een domme fout gemaakt een MS-1 te kopen, en daar is de sequencer nu gewoon dood. Een ander voorbeeld was de eurodesk mixpaneel, waar echt meer ruis uit kwam dan muziek, en dan vielen er ook nog gaandeweg kanalen uit.
Dus NEE ik moet het niet meer, het is enkel maar weer meer troep op de vuilnisbelt.
Voor Behringer sentimenten hebben we hier zelfs een speciale draad: "Behringer beschimpen of ophemelen en aanverwante discussies" :)

Het is niet dat ik per se iets tegen Behringer heb.
Ik ben dik tevreden met de DeepMind en Neutron die ik heb en ik ben onder de indruk van de Wing Compact, maar die klonen hebben voor mij een hoog 'net niet' gehalte (die mini's zelfs 'helemaal niet).
De enige klonen die mij in mijn interesse mochten verheugen waren de VCS3 en CS80.
De eerste lijkt er dus niet te gaan komen als je de geruchten mag geloven en van de laatste hebben we ook al tijden niets vernomen.

Nou ja, vooruit, laat ik de BX1 ook nog noemen als potentieel interessant.

Ik word een beetje moe van die ouwe wijn in nieuwe zakken, maar in plaats van een grand cru is het dan van die wijn uit een kartonnen pak maar daar mag je niets van zeggen want het is wel heel veel wat je krijgt voor het geld.

Het is niet dat ik per se iets tegen Behringer heb.
Ik ben dik tevreden met de DeepMind en Neutron die ik heb en ik ben onder de indruk van de Wing Compact, maar die klonen hebben voor mij een hoog 'net niet' gehalte (die mini's zelfs 'helemaal niet).
De enige klonen die mij in mijn interesse mochten verheugen waren de VCS3 en CS80.
De eerste lijkt er dus niet te gaan komen als je de geruchten mag geloven en van de laatste hebben we ook al tijden niets vernomen.

Nou ja, vooruit, laat ik de BX1 ook nog noemen als potentieel interessant.

Het gerucht is nu dat ie wel uitkomt.

1170062d1761766790-behringer-synthi-vcs3-img_0650.jpeg

Het gerucht is nu dat ie wel uitkomt.

En dan moeten we nog maar afwachten of het echt iets wordt. ;)

Ik ben het wel met @Nap eens dat het weinig vernieuwend is.
Blijkbaar is dat wat veel mensen willen of in ieder geval kopen, maar dan heb ik persoonlijk liever de Roland 'remakes' zoals de TR-8S (of TR-1000) of iets als de Opsix waar je wel de 'originele' klanken uit kunt halen, maar toegevoegde functionaliteit hebben die het instrument deze tijd inslepen.

Vandaag behringer ms5 ontvangen. Valt mij alleszins mee: goed geluid en bouwkwalitei voel meer solide danbik had verwacht. En dat voor 390 euro....

Attachments

• 20251203_172550.jpg
    20251203_172550.jpg
    196,5 KB · Bekeken: 77
Ik word een beetje moe van die ouwe wijn in nieuwe zakken, maar in plaats van een grand cru is het dan van die wijn uit een kartonnen pak maar daar mag je niets van zeggen want het is wel heel veel wat je krijgt voor het geld.
Zogenaamde grand cru uit een kartonnen pak is geen grand cru. Middelmaat en gebrek aan creativiteit is regelmatig de norm. Kijk, ik vind dat Korg het dan inderdaad beter doet met de Wavestate, en de Opsix. Die bieden veel meer dan het origineel. Ze zijn qua bouw dan wel weer wat goedkoop. Maar ja, voor die prijs kun je geen tank verwachten.

DIe reeks zit in een lichte behuizing, maar ze lijken toch heel betrouwbaar. Draaiknoppen voelen ook goed aan.

En inderdaad mooie opvolgers ipv kopieën.

Waldorf heeft inmiddels ook de goedkope bakjes arena betreden met de Protein. Misschien is het wel Uli's verdienste dat de traditionele synthbedrijven inmiddels ook bijna allemaal leuke goedkope instappertjes hebben die toch nog verrassend veel te bieden hebben.

Ja, en die Rocket. Maar dat waren toch hele beperkte minibakjes? String machine en vrij basale VA. Moet toegeven dat ik die verder niet zo heel goed ken. Blofeld was ook altijd wel betaalbaar geloof ik, maar niet heel erg budget.

Misschien is het wel Uli's verdienste dat de traditionele synthbedrijven inmiddels ook bijna allemaal leuke goedkope instappertjes hebben die toch nog verrassend veel te bieden hebben.

Daar kan ik me wel in vinden.
Je zou in dit verband de volca's van Korg nog kunnen benoemen, maar die vind ik vaak dan weer te priegelig en persoonlijk vind ik de Aira compacts en de Protein van een andere orde dan de Volca's.

• Duimpje
Duimpjes: Nap
Blofeld vind ik, niet gehinderd door enige ervaring of kennis van de bak, wat overkomen als een microkorg module voor de dubbele prijs.

Blofeld vind ik, niet gehinderd door enige ervaring of kennis van de bak, wat overkomen als een microkorg module voor de dubbele prijs.

Dat vind ik toch niet helemaal een eerlijke vergelijking.
Ten eerste zijn de mogelijkheden en polyfonie van de Blofeld veel uitgebreider en waar de matrix interface op de MicroKorg voor mij niet prettig werkte, vond ik die op de Blofeld juist prima werken, mede door de visuele feedback.
De nieuwe MicroKorg is wat dat betreft een stuk aantrekkelijker.

Bedankt voor de concrete ervaringen! Vandaar dat ik zei, niet gehinderd door enige ervaring ermee. Het is gewoon de vibe die ik ervan kreeg zonder mij er verder ooit in te verdiepen. Misschien is de Blofeld toch nog iets voor mij. :)

Daar kan ik me wel in vinden.
Je zou in dit verband de volca's van Korg nog kunnen benoemen, maar die vind ik vaak dan weer te priegelig en persoonlijk vind ik de Aira compacts en de Protein van een andere orde dan de Volca's.
Ik vind de Volca's wel geinig, maar look & feel is wel erg DIY/prototype. Inderdaad een andere orde.

Ja, en die Rocket. Maar dat waren toch hele beperkte minibakjes? String machine en vrij basale VA. Moet toegeven dat ik die verder niet zo heel goed ken. Blofeld was ook altijd wel betaalbaar geloof ik, maar niet heel erg budget.

De Waldorf Rocket is best een leuk ding hoor. Kleine prijs, kleine vormfactor en komt goed geluid uit.
Dat gezegd hebbende: misschien moet ik de mijne maar eens te koop zetten want ik wil eigenlijk af van die kleine bakjes.

Back