Het maakt mij niet zoveel uit wat ze doen qua clones en kopieën, de hele (tech)wereld hangt van kopieën en incrementele upgrades aan elkaar en we hebben IP rechten, patenten en rechtbanken om daar op te letten dus daar ga ik me als consument niet druk over maken. Ik erger me met name aan hun toon op social media alsof ze een stel heilige wereldverbeterende Robin Hoods zijn (en de meelopers die het beamen) terwijl het achter de schermen gewoon corporate ratten zijn met een leger advocaten om tegenstanders het leven zuur te maken, net als de steken onder water die ze regelmatig doen naar Youtubers en de pers waarmee ze hun volgers opjutten. En natuurlijk die jaaaaaaarenlange aankondigingen van ze. Zo toevallig ook dat ineens, midden tijdens NAMM, plotseling allerlei prototypes 'voor de eerste keer werkend' werden aangezet. Tuurlijk Uli, strakke timing. Verder geloof ik het allemaal wel, meestal bieden ze een redelijke kwaliteit voor een habbekrats en met een synth als de UB-Xa kun je weinig te zeiken hebben als je ziet wat je krijgt voor het geld. Ik heb een mic preamp van Behringer staan ook nog 

Laatst gewijzigd:
ik vond dat bijv met die nep Keystep en het kopiëeren van Maths ze wel een brug te ver gingen, dat zijn produkten die gewoon te koop zijn voor een redelijke prijs en die zal ik niet kopen uit principe dus ook ik heb zo m'n bedenkingen bij sommige zaken van Behringer maar ik heb bijv wel een Neutron, een DM, een Grey Meanie en een Pro-800 van ze gekocht omdat ik dat op zich best leuke synths vind.