Behringer beschimpen of ophemelen en aanverwante discussies

Het maakt mij niet zoveel uit wat ze doen qua clones en kopieën, de hele (tech)wereld hangt van kopieën en incrementele upgrades aan elkaar en we hebben IP rechten, patenten en rechtbanken om daar op te letten dus daar ga ik me als consument niet druk over maken. Ik erger me met name aan hun toon op social media alsof ze een stel heilige wereldverbeterende Robin Hoods zijn (en de meelopers die het beamen) terwijl het achter de schermen gewoon corporate ratten zijn met een leger advocaten om tegenstanders het leven zuur te maken, net als de steken onder water die ze regelmatig doen naar Youtubers en de pers waarmee ze hun volgers opjutten. En natuurlijk die jaaaaaaarenlange aankondigingen van ze. Zo toevallig ook dat ineens, midden tijdens NAMM, plotseling allerlei prototypes 'voor de eerste keer werkend' werden aangezet. Tuurlijk Uli, strakke timing. Verder geloof ik het allemaal wel, meestal bieden ze een redelijke kwaliteit voor een habbekrats en met een synth als de UB-Xa kun je weinig te zeiken hebben als je ziet wat je krijgt voor het geld. Ik heb een mic preamp van Behringer staan ook nog :D

Laatst gewijzigd:
In die post van paar weken terug vind ik mezelf niet ongenuanceerd. Ik geef aan waarom behringer voor mij al snel afvalt en geef paar voorbeelden. Ik sluit het niet eens volledig uit.
In het begin waren velen kritisch en ook gestoeld op vroegere ervaringen toen veel spullen van hun niet echt een kwaliteitstoets konden doorstaan, sommige ook wel maar dat terzijde.
Maar na wat jaren synths op de markt te hebben gebracht zijn er mindere en betere bij en ook een paar originele en om dan nog steeds te zeggen dat het allemaal net niet is dan komt dat vrij ongenuanceerd over als je zelf nog nooit een synth van ze hebt gekocht, op die manier komt het toch een beetje elitair over.

Als je dan een week of twee terug op het nieuws van Behringer topic je idee over alle behringer produkten meldt zonder echt veel ervaring er mee te hebben behalve een interface en twee weken later opnieuw in hetzelfde topic weer iets zegt over Behringer nl dat ze alleen maar klonen maken en we niets revolutionairs van ze hoeven te verwachten dan komt dat op mij over als iets waarin je nog even je wat gekleurde mening over Behringer kwijt wilt.
Misschien was het je bedoeling niet maar als je dat 2 keer vrij kort na elkaar post in een topic wat daar niet voor is dan komt het wel zo over. (op mij althans)
En je weet hoe het is, zodra iemand een mening geeft over Behringer dan vliegen al gauw de voors en tegens over en weer.

Voor de rest even my two cents nu we hier toch zijn :) ik vond dat bijv met die nep Keystep en het kopiëeren van Maths ze wel een brug te ver gingen, dat zijn produkten die gewoon te koop zijn voor een redelijke prijs en die zal ik niet kopen uit principe dus ook ik heb zo m'n bedenkingen bij sommige zaken van Behringer maar ik heb bijv wel een Neutron, een DM, een Grey Meanie en een Pro-800 van ze gekocht omdat ik dat op zich best leuke synths vind.

Zet 200 synths naast elkaar, en zie dat het eigenlijk allemaal clonen zijn, ze hebben allemaal dezelfde golfvormen, lfo's , adsr, vco's ,dco , reverbs en delays ..dus eigenlijk zijn ze allemaal hetzelfde opgebouwd..en toch zijn ze allemaal een soort van uniek, ook de Uli synths.

Zet 200 synths naast elkaar, en zie dat het eigenlijk allemaal clonen zijn, ze hebben allemaal dezelfde golfvormen, lfo's , adsr, vco's ,dco , reverbs en delays ..dus eigenlijk zijn ze allemaal hetzelfde opgebouwd..en toch zijn ze allemaal een soort van uniek, ook de Uli synths.

Ja, ook mijn gedachte. Is er revolutie in de synthwereld? Hangt toch van nostalgie aan elkaar? Hoe meer kloons hoe beter wat mij betreft. Langzaam evolueren we dan lekker de 21ste eeuw door op de rug van echt revolutionaire ontwikkelingen.

Alleen mensen die zelf Behringer gebruiken mogen deelnemen aan het gesprek. Anderen zijn te elitair.

Nee hoor, iedereen mag meedoen. Non-binairen speciaal uitgenodigd (haha, kwam dat uit mijn mond?): Swing aan een Colossus of drie Abaci die Maths en Function flink te grazen nemen.

De Beringer. MIX- BERINGER-2004 A Inmiddels alweer twintig jaar oud doet het goed wat de schuifjes betreft.
Heel veel knoppen deden het niet soms pas na twintig keer heen en weer rammelen deden ze het.
Waarna het contact het af en toe weer weigerde.
De meeste drukknoppen heb ik door moeten verbinden na uitgebreid testen wat ik kon gebruiken.
Een avond lang demonteren en door solderen en weer terug in elkaar zetten. Maar het werkt weer.
In het begin hoor ik een brom die langzaam verdwijnd. (in ongeveer drie minuten) Bij lang aanstaan wordt deze ook wel warm maar dat leid niet tot storingen. Verder is de brom ruis vehouding beter dan ik ooit meemaakte. Maar ik heb geen vergelijk.
van hele zwakke signaaltjes tot keihard-zuiver vermoedelijk ook door de hoge spanning van de dubbele losse voeding met + 0 -

Alleen mensen die zelf Behringer gebruiken mogen deelnemen aan het gesprek. Anderen zijn te elitair.
Maar MPCman, was jij het niet die niet mee wilde doen aan de Behringer Go 2x140hp draad uit princiepe? of haal ik iemand door elkaar?
Zo ja excuus, zo nee zou je nader willen toelichten? ik heb na veel wikken en wegen toch eerst een niftykeys of case willen bestellen maar last minute een Go.
Hij heeft gewoon echt een goed over nageacht formaat.

Laatst gewijzigd:
.. ik vond dat bijv met die nep Keystep en het kopiëeren van Maths ze wel een brug te ver gingen, dat zijn produkten die gewoon te koop zijn voor een redelijke prijs

Ik betaalde vorige week 329 euro voor een tweede Maths en een paar maanden geleden 90 euro per stuk voor de Abacus... ik vind die laatste toch net wat redelijker geprijsd.

Keystep en Swing kunnen het hier onderling prima met elkaar vinden, geen jaloezie of bad feelings over en weer ;):engel:

1706827729722.jpeg

ongegeneerd! :D

Die swing kan ik dus moreel niet kopen.. blokkeer gewoon.
Ja doeeeei... 66 euro voor een swing nu. Ik wil er ook één.
Of toch nog even wachten op de Swing Pro, die er op korte termijn aankomt.

Minikeys komen er hier sowieso niet in, dus dat scheelt weer een verleiding :D
Ik zou best wat Aritura-achtigs willen hebben met die stomme kleine toetsjes met rubber er onder wat uitdroogd en na een aantal jaren niet meer werkt. Maar ik vind de prijs gewoon te hoog voor die rommel. Zo heb ik al het een en ander weg moeten gooien wat op die soort toetsen leek. Meer niveau kinderspeelgoed voor een flinke prijs.

Ik zou best wat Aritura-achtigs willen hebben met die stomme kleine toetsjes met rubber er onder wat uitdroogd en na een aantal jaren niet meer werkt. Maar ik vind de prijs gewoon te hoog voor die rommel. Zo heb ik al het een en ander weg moeten gooien wat op die soort toetsen leek. Meer niveau kinderspeelgoed voor een flinke prijs.
Dit is de Behringer beschimp thread, Arturia is die andere beschimp thread...dus je zit verkeerd.😂

Zat laatst wel naar invoer interface te kijken. Arturia Keystep pro chroma is wel ok. Maar niftykeyz ook maar hoor ook dat er zoiets aankomt van Behringer.. lastig. Ik Wil wel absoluut voorkomen dat ik straks alles van Behringer hebt

Zat laatst wel naar invoer interface te kijken. Arturia Keystep pro chroma is wel ok. Maar niftykeyz ook maar hoor ook dat er zoiets aankomt van Behringer.. lastig. Ik Wil wel absoluut voorkomen dat ik straks alles van Behringer hebt
Wat geeft dat nauw. Als alles maar goed werkt. Ik zie trouwens door het bos de bomen niet meer van wat de mogelijkheden zijn.

Ik betaalde vorige week 329 euro voor een tweede Maths en een paar maanden geleden 90 euro per stuk voor de Abacus... ik vind die laatste toch net wat redelijker geprijsd.

Keystep en Swing kunnen het hier onderling prima met elkaar vinden, geen jaloezie of bad feelings over en weer ;):engel:
:D
Maar effe zonder gein, het gaat me een beetje om het principe, misschien ben ik iets te kritiisch op zo'n moment en zou beter naar m'n portemonnee moeten luisteren.
Wanneer zijn principes oké en wanneer niet, da's ook een discussie op zich.

Back