Behringer beschimpen of ophemelen en aanverwante discussies

:D
Maar effe zonder gein, het gaat me een beetje om het principe, misschien ben ik iets te kritiisch op zo'n moment en zou beter naar m'n portemonnee moeten luisteren.
Wanneer zijn principes oké en wanneer niet, da's ook een discussie op zich.

Principes ontleden doe ik ook voor mijn werk. En dan blijkt er achter principes een wonderlijke wereld te schuilen.

Zoals @Disharmonic suggereert: in een portemonnee schuilt ook een principe. Als ik de sociologen aan de overkant mag geloven zelfs het meest bepalende.

Alleen mensen die zelf Behringer gebruiken mogen deelnemen aan het gesprek. Anderen zijn te elitair.
Wat mij betreft geeft iedereen z'n mening maar als iemand zegt dat Behringer het allemaal net niet is en je hebt zelf geen enkele synth van ze dan is dat gewoon te snel door de bocht en dat kan je over elke fabrikant wel zeggen want ze hebben allemaal wel modellen waar iets niet goed aan is.
Ik had een Ultranova waar je een editor bij nodig hebt om echt alles er uit te halen en heb een Basstation 2 die soms een beetje menudiven is en de mininova heeft een waardeloos mini keyboard en is ook veel menudiving en ze zijn allemaal wel wat plastiekerig maar om dan maar te zeggen dat Novation 't allemaal net niet is dan kijk je vind ik alleen maar naar sommige kritiek punten en dat wat wel goed is dat benoem je niet.
Het is te makkelijk om alles over één kam te scheren op die manier zonder enige nuance, sommigen zien het glas alleen half leeg en zien de rest niet.

Vaak gaan die twee samen. Principes zijn leuk, maar je moet het je wel kunnen veroorloven.
Zoals @Disharmonic suggereert: in een portemonnee schuilt ook een principe. Als ik de sociologen aan de overkant mag geloven zelfs het meest bepalende.

Da's ook zo, maar goed dat was indertijd wel m'n eerste reactie toen ik bij die Swing van ze zag, die zat toen iets van een tientje onder de keystep indertijd en dat vind ik een ander kapot concurreren en voor mij was dat van een andere orde dan dat je of hele oude of hele dure bakken kopiëert en voor een echt veel lagere prijs op de markt brengt.
Over de Maths ga ik misschien wat snel door de bocht want daar zit wel een flink prijsverschil tussen.

Wat mij betreft geeft iedereen z'n mening maar als iemand zegt dat Behringer het allemaal net niet is en je hebt zelf geen enkele synth van ze dan is dat gewoon te snel door de bocht en dat kan je over elke fabrikant wel zeggen want ze hebben allemaal wel modellen waar iets niet goed aan is.
Ik vind dat je prima kunt stellen dat iets het 'net niet is' zelfs als je het niet hebt gehad maar wel goed hebt bekeken. Ik hoef geen Ikea bank gehad te hebben om te weten dat het geen Chesterfield is, een keer door de winkel lopen en tegen het "hout" (spaanplaat) kloppen is genoeg. Dat die Ikea bank verder best lekker zit en voor het geld een prima optie is doet daar verder niets aan af. Behringer spul bevindt zich simpelweg in de klasse veel voor weinig, en dat is helemaal prima. Maar het blijft uiteindelijk toch budgetspul waar zoveel mogelijk op de kosten is beknibbeld en wat dus ook gevolgen heeft voor de look, feel en kwaliteit(sbeleving). You get what you pay for en iedereen weegt voor zichzelf af wat hij uit wil/kan geven en daarvoor terug verwacht. En dat geldt niet alleen voor Behringer, maar bijvoorbeeld ook voor de Volca serie van Korg of de Model serie van Elektron. Die zitten ook vol compromissen om de prijs laag te houden, aan de consument om te bepalen of hij dat een goede deal vindt of liever wat meer uitgeeft voor iets luxers.

Ik vind dat je prima kunt stellen dat iets het 'net niet is' zelfs als je het niet hebt gehad maar wel goed hebt bekeken. Ik hoef geen Ikea bank gehad te hebben om te weten dat het geen Chesterfield is, een keer door de winkel lopen en tegen het "hout" (spaanplaat) kloppen is genoeg. Dat die Ikea bank verder best lekker zit en voor het geld een prima optie is doet daar verder niets aan af. Behringer spul bevindt zich simpelweg in de klasse veel voor weinig, en dat is helemaal prima. Maar het blijft uiteindelijk toch budgetspul waar zoveel mogelijk op de kosten is beknibbeld en wat dus ook gevolgen heeft voor de look, feel en kwaliteit(sbeleving). You get what you pay for en iedereen weegt voor zichzelf af wat hij uit wil/kan geven en daarvoor terug verwacht. En dat geldt niet alleen voor Behringer, maar bijvoorbeeld ook voor de Volca serie van Korg of de Model serie van Elektron. Die zitten ook vol compromissen om de prijs laag te houden, aan de consument om te bepalen of hij dat een goede deal vindt of liever wat meer uitgeeft voor iets luxers.
Iedereen kan z'n geld als ie dat er voor over heeft uitgeven aan iets luxers maar om dan alle produkten van een andere fabrikant over één kam te scheren dan ontbreekt elke nuance, er werd gezegd dat het allemaal net niet is.
Da's net zoiets als zeggen dat het bij Toyota allemaal net niet is want ik rij liever Bentley oid waarbij ik nog wel wil opmerken dat m'n Corolla indertijd de meest probleemloze auto was die ik ooit heb gehad, zelfs minder dan aan m'n Mercedes indertijd maar als ik dan naar Duitsland ging was die Mercedes wel gerieflijker dan de Corolla.
Maar je hoort mij niet zeggen dat bij Toyota het 't allemaal net niet is.

Dus je mag pas een mening hebben over een merk als je 100% van de producten van een fabrikant zelf hebt uitgeprobeerd, zelfs als 100% van je eigen ervaringen een 'net niet' erlebnis was?

Dat wordt best lastig dan.

Alleen soldeerprofeten mogen een mening hebben over deze uiterst technische vraagstukken.

Dis toch SF? waar we onze ongekleurde mening over synth die we nog nooit gehoord hebben delen?

• Duimpje
Duimpjes: Nap
Onze broederfora kennen threads met namen als "Product XXX experiences - actual owners thread". Als daar bij gelegenheid behoefte aan is, kun je altijd zo'n thread openen.

Alleen soldeerprofeten mogen een mening hebben over deze uiterst technische vraagstukken.

Dis toch SF? waar we onze ongekleurde mening over synth die we nog nooit gehoord hebben delen?
Volgens nap hebben we inmiddels ook last van oscilloscoop tuurders haha

• Duimpje
Dus je mag pas een mening hebben over een merk als je 100% van de producten van een fabrikant zelf hebt uitgeprobeerd, zelfs als 100% van je eigen ervaringen een 'net niet' erlebnis was?
Het is weer zo zwart wit meteen bij jou want alleen als je 100% van hun produkten hebt gehad kan je een mening er over hebben?
Dat zeg ik toch niet, is lezen zo moeilijk, ik heb het over enige nuance en als iemand geen enkele synth heeft van een merk maar wel een mening er over heeft hoe objectief is iemand dan, da's net zoiets als ik hier verkondig dat Moog het net niet is terwijl ik geen enkele Moog heb staan maar ik heb in een winkel wel 'ns een kwartiertje erop zitten pielen, denk dat de meesten m'n mening in twijfel trekken of belachelijk maken omdat deze nergens op gebaseerd is.
En je gelooft het of niet maar soms kunnen sommige modellen van een fabrikant best geslaagd zijn en sommige minder, ik hoop dat dit een beetje in jouw gedachtewereld past.
Een goed merk met af en toe een misser, is nog steeds een goed merk.

Een kutmerk met af en toe een succesje, is nog steeds een kutmerk.
Ja en een kutmerk met af en toe en succesje blijft ook een kutmerk want eens een kutmerk altijd een kutmerk en wordt nooit beter helaas.
Je hebt nou eenmaal mensen die altijd dezelfde plaat blijven herhalen.

Dat zeg ik toch niet, is lezen zo moeilijk, ik heb het over enige nuance en als iemand geen enkele synth heeft van een merk maar wel een mening er over heeft hoe objectief is iemand dan, da's net zoiets als ik hier verkondig dat Moog het net niet is terwijl ik geen enkele Moog heb staan maar ik heb in een winkel wel 'ns een kwartiertje erop zitten pielen, denk dat de meesten m'n mening in twijfel trekken of belachelijk maken omdat deze nergens op gebaseerd is.

Het is weer zo zwart wit meteen bij jou want alleen als je 100% van hun produkten hebt gehad kan je een mening er over hebben?
En je gelooft het of niet maar soms kunnen sommige modellen van een fabrikant best geslaagd zijn en sommige minder, ik hoop dat dit een beetje in jouw gedachtewereld past.

Ja en een kutmerk met af en toe en succesje blijft ook een kutmerk want eens een kutmerk altijd een kutmerk en wordt nooit beter helaas.
Je hebt nou eenmaal mensen die altijd dezelfde plaat blijven herhalen.
Maar zou het niet nog vreemder zijn als ik had gezegd dat het niet is wat ik zoek en vervolgens een halve studio gevuld heb met die synths? De reden dat ik het tot op heden niet heb is dat ik andere keuzes heb gemaakt voor wat ik wil in een synth. In mijn post gaf ik aan dat behringer voor mij meestal snel afvalt omdat het net niet is voor wat ik belangrijk vind. Dat betekent dus niet dat ik zeg dat behringer slecht is.

In mijn post gaf ik aan dat behringer voor mij meestal snel afvalt omdat het net niet is voor wat ik belangrijk vind. Dat betekent dus niet dat ik zeg dat behringer slecht is.
Dat klinkt vind ik wel genuanceerder zoals je het hier zegt, kan me herinneren dat je het eerder een eerdere post net wat anders vertelde en dat kwam wat ongenuanceerd over of misscchien interpreteerde ik dat niet goed.
Correct me if I'm wrong en het verkeerd heb gelezen want ik ga ook af en toe de fout in en dan vind ik het geen probleem om dat toe te geven.

Onze broederfora kennen threads met namen als "Product XXX experiences - actual owners thread". Als daar bij gelegenheid behoefte aan is, kun je altijd zo'n thread openen.
Ja en dan moet de deelnemer eerst bewijzen dat hij de synth bezit. Bon erbij, passpoort scan, pincode en bankpas.
En natuurlijk audio erbij.
Als die dan de procedure doorkomt mag de deelnemer na 3 maanden uitelijk deelnemen.

• Duimpje
Dat klinkt vind ik wel genuanceerder zoals je het hier zegt, kan me herinneren dat je het eerder een eerdere post net wat anders vertelde en dat kwam wat ongenuanceerd over of misscchien interpreteerde ik dat niet goed.
Correct me if I'm wrong en het verkeerd heb gelezen want ik ga ook af en toe de fout in en dan vind ik het geen probleem om dat toe te geven.
Dat is hoe ik het in die post ook gezegd heb. Ik denk dat daar dan ook het misverstand is ontstaan over wel niet genuanceerd.

Waarom moet Moog altijd zo duur zijn?

Ja, ook toen was ik er wel een beetje klaar mee dat er altijd over behringer gezeken werd dus dan krijg je dat soort reakties en Moog is meestal ook wel aan de prijs natuurlijk.
Maar het ging me er toen om (en nu ook eigenlijk) dat alles over één kam geschoren wordt terwijl elk merk zo z'n missers heeft. (bleek achteraf nu een woordenkwestie)
Ik stond vorige week bij Bax hier in Apeldoorn en zag die nieuwe Roland bakkies; my god wat zijn die klein zeg, ik had een tijdje geleden een SE-02 en die vond ik al klein maar deze nieuwe reeks is echt pietepeuterig, dat vind ik dan weer een misser want Roland zou ze best een slagje groter kunnen maken voor wat meer gebruikersgemak.

Laatst gewijzigd:
Back