Sjaak
Ouwe rot
Inderdaad. Ik ben zelf ondernemer, en dan kom je er snel achter hoeveel je moet doen om ergens geld mee te verdienen. Geloof mij, een boutique bedrijfje opbouwen zoals Sequential of Moog, en ook vooral financieel gezond en draaiende houden is een echt een uitdaging. Waarbij ik ook vind dat wat Uli als bedrijf heeft neergezet een hele grote prestatie is. Dat mag ook gezegd worden.De meeste mensen hebben geen flauw idee wat er allemaal komt kijken bij productontwikkeling en hoeveel kosten er gemaakt moeten worden voordat er überhaupt een eerste exemplaar van de band af komt.
Sequential en Moog zijn van oorsprong bedrijven met een focus op premium producten en lage aantallen. Met de nieuwe kleinere instapmodellen is wel een nieuwe ontwikkeling. Behringer: schaal en lage prijzen. Niche vs massa. Hoge marge/laag volume vs lage marge/hoog volume per unit. Deels assemblage vs alles zelf maken in eigen fabrieken. R&D en innovatie vs reproductie. Hoge vs lagere afwerkingskwaliteit. Hoog vs laag risico business wise. Originele vs industrieel gemaakte worst. Appels en peren.