Intussen is de prijs van de UliMoog Model D omlaag gegaan bij T
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Note: This feature may not be available in some browsers.

daar niet van.Deze dingen lees je vaker bij de klonen van Uli en ik ken de OB-X8 niet goed genoeg om het verschil te horen.De OB-X8 klinkt exact als een klassieke Oberheim. De UB-Xa klinkt redelijk als een klassieke Oberheim. Als je geen purist bent zal het verschil je niets boeien en ga je waarschijnlijk voor de lagere prijs en extra features. Als het je holy grail sound is, is alleen de OB-X8 goed genoeg (of een van de oude bakken uiteraard als je die kunt betalen en de ellende van vintage erbij wil nemen). Allebei valide.
Dus de OB8X en de UB-XA zijn hierbij al vrijgesteld van deze vintage status ooit te kunnen bereiken?? Mooi vooruitzicht.(of een van de oude bakken uiteraard als je die kunt betalen en de ellende van vintage erbij wil nemen). Allebei valide.

Met een aantal nieuwe producten in het bezit hebbend. En wat bekender met bepaalde tolerantienormen voor gebruikte componenten zeg ik ff niks.. Wegwerp cultuur toch??Nou ja, die zullen op enig moment ook oude bakken zijn maar starten in elk geval niet met 40 jaar voorsprong![]()

Leuke metafoor! Die houden we er inHet lijkt wat dat betreft een beetje op de Porsche 911 discussies, sommigen vinden juist dat wat onberekenbare en spartaanse karakter van die oudjes veel leuker en kopen het liefst een model uit de seventies met z'n "losse" achterkant en anderen vinden het wel prettig dat tegenwoordig een 911 door elke gemiddelde automobilst goed kan worden bereden met al z'n electronische hulpmiddelen en meer luxe, het is maar net waar je voorkeur ligt natuurlijk.

Ik verwacht het niet. Te hoge verkoopaantallen een te lage verkoopprijzen. De DX-7, D-50 en M1 prijzen liggen ook stukken lager dan de bekende analoge vrienden uit de 80”s.Wat mij op de vraag brengt of Behringer synths/modules zelf ooit vintage zullen worden als het betreffende model niet meer gemaakt wordt. Als bijv. een TD3 niet meer gemaakt wordt...
Goed vewoord. Tegenwoordig behoor ik ook tot de later genoemde categorie die niet zeurt over allerij verfijningen. Zo niet? dan blijf je je eindeloos ergeren en dat is nergens voor nodig.Als je geen purist bent zal het verschil je niets boeien en ga je waarschijnlijk voor de lagere prijs en extra features. Als het je holy grail sound is, is alleen de OB-X8 goed genoeg (of een van de oude bakken uiteraard als je die kunt betalen en de ellende van vintage erbij wil nemen). Allebei valide.
Ik heb een aantal IC's moeten vervangen in wat vintage Oberheims. Electronica heeft niet het eeuwige leven helaas. Ik zeg niet dat SMD slechter is. Maar als je het over ellende met vintage hebt, iedereen komt aan de beurt.Mja, SMD is inmiddels ook al meer dan 30 jaar onder ons, het is niet iets nieuws of spannends ofzo. Lijken niet echt structurele issues met betrouwbaarheid mee te zijn.

OB-Xa inside: IC's demonteerbaar. Waarom dan?of een van de oude bakken uiteraard als je die kunt betalen en de ellende van vintage erbij wil nemen).
Stom genoeg zijn het juist de voetjes die bij mijn werk de grootste problemen veroorzaken.op voetjes