Behringer beschimpen of ophemelen en aanverwante discussies

durf t bijna niet te zeggen... maar het klinkt echt lekker... was al helemaal afgehaakt... maar dit klinkt toch totaal anders dan al die andere dertien in een dozijn clones

Het kan natuurlijk zo zijn dat een aantal SF leden een beetje vastgeroest zijn. :)
Maar wat een feest als je 8 uitgangen (+ één mix uitgang) tot je beschikking hebt.
Die bak heeft 8 oscillators, en via een mengtafel kun je elke osc. van een eigen FX voorzien.
Wat een feest voor de geluid ontwerpers onder ons.
Dat er potmeters gebruikt zijn is volgens mij geen probleem.
Deze bak in 100% digitaal en alle potmeter instellingen worden opgeslagen in je 'part'.
Na het kiezen van jouw preset klinkt hij zoals je dat bedacht had afhankelijk van de potmeter standen op dit moment.
En kun je vervolgens met de pots je preset weer veranderen.

Leuke bak. maar waarom 8 individual outs?
Omdat individual outs fantastisch zijn en naar mijn mening zelfs cruciaal bij een multi-timbrale synth (of drumcomputer), zeker als je met een losse mixer werkt. Dit is een eigenschap die ik bij menig high-end synth mis. Een Prophet-10 is bijvoorbeeld bi-timbral maar heeft slechts één uitgang. Lekker dan.

Sommige synths sturen nu alle sporen via USB (bv. een Jupiter X), maar dan ben je weer afhankelijk van een computer, soms een driver met 'minimum OS'-requirements, en vaak moet je weer zo'n aggregated device met je audio interface gaan creëren, met een hoop gedoe en latency-verlies als bonus. Steek er dan gewoon een oldschool ADAT uitgang in.

Laatst gewijzigd:
Weet niet of dit in de buurt komt van het oudje maar klinkt erg goed moet ik zeggen.
split zone, layer en unison en 8 individual outs voor 599, denk dat dit vlot gaat verkopen.

Nog maar een clipje van de firma zelf;

Blijkt een geweldig instrument te zijn maar zoals meestal zijn die demos tenenkrommend :bekdicht:

Het kan natuurlijk zo zijn dat een aantal SF leden een beetje vastgeroest zijn. :)
Maar wat een feest als je 8 uitgangen (+ één mix uitgang) tot je beschikking hebt.
Die bak heeft 8 oscillators, en via een mengtafel kun je elke osc. van een eigen FX voorzien.
Moet je niet zeggen, het heeft er gewoon mee te maken dat dit is omdat de potmeters slechte kwaliteit zijn da's de reden.
Kijk; als Moog of Sequential dit zo uitbrengt dan is het geweldig natuurlijk maar bij een bak van Uli heeft het een andere reden en maak je er grapjes over, er moet toch wat te zeiken zijn want dat je ieder z'n eigen kanaal geeft da's niet interessant.

Omdat individual outs fantastisch zijn en naar mijn mening zelfs cruciaal bij een multi-timbrale synth (of drumcomputer),
Ja maar 8 als het een 8 of 16 voice is heb ik dan niet zoveel aan.
Dan zouden minder outputs volstaan.
Bij drums kan ik er wel 8 gebruiken.
Het is wel fijn om meerdere outputs te hebben bij bi-timbral.
Dan kun je iedere layer appart van fx voorzien en eq'en.

Maar in het geval van deze Wave met analoge filters wellicht 8 of 16 voices snap ik niet dat ze er 8 indivual outs op doen.
Heb je een Acces Virus met 8 vol polyphone patches dan is het een ander verhaal.

Noem me vastgeroest, maar dat is toch niet iets gangbaars bij een poly? Alle voices hun eigen output? Op een drumcomputer snap ik dat wel en maak ik ook graag gebruik van :). Maargoed, kan me wel voorstellen dat je er helemaal los mee kan gaan als dat je ding is.

8 outputs is gewoon fijn. Punt.

Voor 600 is het ECHT een no brainer. Je kan uiteraard voor het tienvoudige een ook 3rd wave halen.dan staat er geen behringer op. Mja.

heeft niks met zeiken te maken, maar meer met verbazing.
Ik reageerde zo omdat vanaf de eerste clips er mensen zijn die geintjes maken ipv gewoon wat enthousiast zijn over het gegeven dat deze acht outs heeft, dan lijkt het weer op een stel pubers, ik zie dan niet in waarom er van die flauwe geintjes gemaakt moeten worden, zeg dan niets als je niets te zeggen hebt, je hoeft niet te reageren.
Voor ik dat bericht plaatste keek ik nog even naar hoe het ging indertijd bij de Moog One met nieuws en introductie maar over het algemeen zijn het vooral serieuze opmerkingen, enthousiasme enz en geen geintjes en dan kan het wel, waarom kan men dan wel serieus zijn en waarom nu niet?

Als Behringer deze bak uitbrengt voor dat geld en van wat ik hoor best goed klinkt dan denk ik wees dan ook 'ns serieus, dit lijkt me een mooie synth en denk dat er zat mensen happy worden dat deze remake na jaren nu eindelijk uitgebracht wordt.
Als er leden zijn die zich nu aangesproken voelen door mijn post citeer dan de hele tekst en doe niet aan cherry picking om dan op een enkel woord te reageren en het daarmee uit z'n verband te rukken en vertel maar waarom het bij de Moog One serieus blijft en hier weer grappen worden gemaakt, waarom nu wel die lolbroekerij?

Dat mag jij vinden, maar waarschijnlijk ben je dan ook geen geluid ontwerper. :P
Als je dan zo een skilled geluids ontwerper bent moet je toch weten dat de Wave 2.x serie 2 vco's of wave per voice heeft :-)

8 output met 8 voices heb je weinig aan tenzij het drums zijn.
op mijn SP16 vind ik het fijn, op mijn 808 of tx816 allemaal heel bruikbaar.

maar goed heel mischien kun je ook drumkit op de wave maken.

Ik reageerde zo omdat vanaf de eerste clips er mensen zijn die geintjes maken ipv gewoon wat enthousiast zijn over het gegeven dat deze acht outs heeft, dan lijkt het weer op een stel pubers, ik zie dan niet in waarom er van die flauwe geintjes gemaakt moeten worden, zeg dan niets als je niets te zeggen hebt, je hoeft niet te reageren.
Dit is de Behringer beschimpen of ophemelen draad dus dat mag gewoon. Voor serieuze discussie met gepaste terughoudendheid is er de Behringer nieuwsdraad.

Back