Behringer beschimpen of ophemelen en aanverwante discussies

Dat vind ik geen reden.
Als iets makkelijk met een plugin of samples kan worden nagedaan wat is het nut dan van een kloon?
Workflow? Nou zoals ik van Roger begrijp heeft deze kloon een hele andere workflow.

Voor mij heeft het meer zin om analoge classics te clonen omdat je die sound zoekt en dat dat meer in de buurt van het origineel komt of beter klinkt dan een plugin.

Maar goed iedereen zijn eigen smaak.

Dat vind ik geen reden.
Als iets makkelijk met een plugin of samples kan worden nagedaan wat is het nut dan van een kloon?
Workflow? Nou zoals ik van Roger begrijp heeft deze kloon een hele andere workflow.

Voor mij heeft het meer zin om analoge classics te clonen omdat je die sound zoekt en dat dat meer in de buurt van het origineel komt of beter klinkt dan een plugin.

Maar goed iedereen zijn eigen smaak.
sommige mensen willen het vast graag hebben. Die vintage lmdrums zijn duur toch?

Er is nou eenmaal een flink aantal mensen die kicken op die ouwe drumdozen dus Uli zag wel brood in het klonen van de oude Rolands en de Linndrum.
Hij heeft wel verschillende nieuwe dinegn er aan toegevoegd dus op zich wel interessant en mensen hoeven niet een godsvermogen uit te geve aan een apparaat wat misschien eerst na een aardige cent ook nog 'ns een flinke onderhoudsbeurt nodig heeft.

Over het gebruik van z'n samples kunnen we kort zijn denk ik, het lijkt mij logisch dat na 40 jaar dat wel een keer gaat gebeuren, van alles wordt gesampled dus ook dit.

Clip waarop ingegaan wordt op wat Roger Linn zei over Behringers LM Drum en de software copy van Gforce wat al eerder bekend was en al staat er unethical met grote letters bij toch was Roger redelijk mild over deze kwestie en we hebben er hier ook verschillende meningen over op het forum zoals gewoonlijk. :D
Wat interessanter is dat komt in het laatste stukje (6.08 ) waarin Roger vertelt dat hij indertijd royalties kreeg van Akai maar toen Akai problemen kreeg en overgenomen werd door Jack O'Donnel (oa Numark) direct de royalties stop zette en toen Roger bleef aandringen begon Jack op een gegeven moment met z'n advocaten te dreigen, Roger noemt 'm dan ook "a real bastard" in deze clip;

Laatst gewijzigd:
Al dit type reactievideos is toch een pest op het internet? Bij het minste verhaal schieten ze als paddestoelen uit de grond om er maar een beetje reclame geld aan te verdienen, liefst nog aangedikt met flauwe geschokte uitdrukking in de thumbnail. Iedereen die het wil lezen heeft het origineel toch gelezen, wat is dan de toegevoegde waarde van de video?

Al dit type reactievideos is toch een pest op het internet? Bij het minste verhaal schieten ze als paddestoelen uit de grond om er maar een beetje reclame geld aan te verdienen, liefst nog aangedikt met flauwe geschokte uitdrukking in de thumbnail. Iedereen die het wil lezen heeft het origineel toch gelezen, wat is dan de toegevoegde waarde van de video?
Je hebt de vraag zelf al beantwoord. Maar inderdaad, reactie videos zijn ongeveer het echte slijk qua content. Gelukkig heb ik de meeste 'creators' die zich daar aan schuldig maken al op mijn 'do not recommend' lijst gezet.

Iedereen die het wil lezen heeft het origineel toch gelezen, wat is dan de toegevoegde waarde van de video?

Ik had deze gepost omdat het mij om het laatste stukje ging waar ik de starttijd van noem waarin Roger vertelt hoe hij door de eigenaar van Numark was behandeld, ik had dat nog niet eerder gehoord, de rest van de video moet je vergeten want dat was al besproken op het forum maar omdat het begin over Behringer ging heb ik het maar in dit topic geplaatst.
Het kan zijn dat ook het deel over de Numark eigenaar al 'ns op het forum was gepost, dat kan ik me niet herinneren verder.

Beetje dubbele gedachte mbt. de Mutron. Ze zegen dus aan B. Het voor ONDER de productiekosten van M. zelf verkoopt. En dan china vs US productie, uiteindelijk gaat het om kwaliteit en zal de consument daarover beslissen.

Gelijkertijd geven ze aan dat ze wel degelijk innoveren. En dat die innovaties nu ook worden gestolen. Dat is wel een valide punt lijkt me.

Als laatste gebruikt B. In de marketing oude beelden van M. Sterren die de M. Recommenden maar wat verder niet met de B. Te maken heeft. Dat is gewoon fout en zelfs juridisch wel te stoppen lijkt me.
Ik heb over dit soort zaken altijd een dubbel gevoel. Aan de ene kant, wat is de genoemde inovatie dan precies? Het patent op het origineel is al verlopen, dus iedereen kan het kopieren, wat meerdere fabrikanten zoals hierboven gemeld reeds hebben gedaan. Is die innovatie dan alleen thru hole -> smd componenten en 1 batterij i.p.v. 2? Lijkt mij niet een gigantische innovatie in de afgelopen decennia, maar mogelijk mis ik iets want ik ken de schema's niet.
Aan de andere kant, als het patent verlopen is prima. Voor de originele prijs zou ik het niet kopen en een digitale emulatie gebruiken. Ik heb een originele, klassieke Mutron Phasor II inclusief 110V convertor, maar zit er aan te denken deze te verkopen en dan overgaan of op emulatie(arturia) of de Behringer Mutron Phasor aan te schaffen. In beide gevallen heb ik meer mogelijkheden en houd ik wat geld over. Klanktechnisch zit het e.e.a. wel in de buurt... Keuzes.....

De schade doet hem omwille van de formfactor en het woord TRON.

Dat is wat gebruikt wordt om het te verkopen,niet de electronica of sound.

Andere look en andere naam en er is geen probleem,maar dan verkoopt Behringer er minder van.

Ik vraag me soms af waar Behringer mee bezig is, dat dumpen van hun spul door de retailers constant is echt bizar gewoon.
Vorig jaar heb ik 2 stuks 2600 blue marvins weten te kopen op Amazon voor 330,- euro per stuk, gloedje nieuw. De UBXA is van 1300-zoveel naar 800-zoveel gegaan, en nu zie ik dat de MS5 bij Thomann en Musicstore voor 444,- euro weggaan en als je even googled dan kan je hem nieuw voor nog minder kopen.

2e hands prijzen zijn nog veel lager dan dit, op een Monopoly wordt niet meer dan 250 geboden, ik heb zelf mijn Behringer Odyssey vorig jaar 2e hands in nieuwstaat voor 225,- euro gekocht. Dit gaat werkelijk helemaal nergens over en het gaat maar door.. Ik begin op een punt te komen dat ik geen Behringer meer wil kopen. Ze maken niet alleen de concurrentie kapot, maar ook de 2e hands markt. Ik geloof er eerlijk gezegd niks van dat Behringer winst maakt zoals het zou moeten, volgens mij worden ze heavily gesponsored door de Chinese overheid. Ik weet bijvoorbeeld dat Nederlandse bedrijven die Chinese producten verkopen in Nederland / Europa tussen 30 en 50% van de marketingkosten vergoed krijgen van de Chinese overheid, hier vallen ook dure beursstands onder en alles wat onder marketing valt, en mogelijk worden er nog veel meer kosten gecompenseerd.

Goed, ik heb er zelf ook aan meegewerkt, Behringer is mede zo groot geworden dank zij mij (oh nee, China) . Nu heb ik spijt. Wat moet ik doen.. Help.. :D

De vintage markt is ook over de top opgeblazen en die bubble loopt ook daardoor nu leeg.
Daar heb ik ook aan meegedaan door oude modellen in die tijd te kopen.
Koop Behringer voor Behringer en niet omdat je eigenlijk een (te) dure vintage synth wil.
Als Starsky Carr's LM niet gerepareerd kan worden krijg je wel een blik op de toekomst, en dat zijn samples, erg simpel spul vergeleken bij een SH-5 kloon.
Een vriend van me, Rimela (geweldig youtube kanaal) probeert nu een Buchla uit en die knoppen en faders voelen ook niet aan als een instrument van duizenden Euro's.

Ik zeg er ook bij: Roland heeft ook niet veel goeds gedaan met hun eigen legacy geluiden, die vreselijke Boutique serie bijvoorbeeld.
Het is ook aan hun om Behringer a run for their money te geven.

Vergoeding marketingkosten door China is bizar verhaal, hoe werkt dat? Ik ben het met je eens over de Behringer prijzen, ik verbaas me er ook over. Ik zit nu wel te denken aan een MS5 maar wacht gewoon nog wel even totdat ie voor 250 euro op marktplaats staat. De UBXA-D zag ik hier al voorbijkomen voor 575 2e hands.

Back