19vierentachtig
Ouwe rot
Pigments is m.i. hun beste plug-in in het hele assortiment.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Note: This feature may not be available in some browsers.
Het zijn maar meningen.Huh, geloof dat jij het punt niet hsnapt.Ja sorry maar als je dat niet snapt…..
Het gaat hier om een vst, dat heeft toch helemaal niets te maken met hardware.
Zo’n beetje de halve software/vst wereld leunt op het imago/looks/sound van allerlei vintages synths/drumcomputers/eqs/fx/compressie.
Haal bij Arturia uit hun assortiment bijvoorbeeld even de zogenaamde vintage machines weg en er blijft nauwelijks iets over.
De Virtualizer Pro heeft ook leuke trucjes van zichzelf hij is bij mij recentelijk vervangen door een TC-Fireworx in mijn rack. Alleen in mijn op maat gemaakte kastje heb ik er geen ruimte meer voor. (Ik doe em niet weg)Ik vind de oude Virtualizer Pro (eerste generatie dus de "|||" layout en niet de "///") nog steeds een leuke multiFX. Werkt gewoon goed, nog steeds, en in een wereld van high end shimmerende valhalla's is het wel eens welkom om gewoon die oldskool delays, room1, hall2 reverbs etc te hebben. Er zitten ook wat exotischere FX in. Ik gebruik hem vaak op 1 instrument, eerder dan op heel de mix. Daar heb ik een modernere TC bak voor.
@coinoperator; bijzonder wel; ik laat me altijd genuanceerd uit over Behringer terwijl hier een aantal leden regelmatig kritisch zijn over van alles wat met Behringer te maken heeft en ik wordt hier weggezet als azijnzeiker?
Gast,@coinoperator; bijzonder wel; ik laat me altijd genuanceerd uit over Behringer terwijl hier een aantal leden regelmatig kritisch zijn over van alles wat met Behringer te maken heeft en ik wordt hier weggezet als azijnzeiker?
Volgens mij draai je de zaken om en zijn er hier leden die heel wat meer azijn rondstrooien in deze draad, kijk de hele draad 'ns terug, je komt ze vanzelf tegen, daar moet je zijn.
En als je denkt toch goede redenen te hebben onderbouw het dan ipv alleen een plaatje te posten.
De Virtualizer heeft inderdaad wat exotische algoritmes als je wat verder scrolt. De TC Fireworx is helemaal een freakbak, daar krijg je bij wijze van spreken geen normaal effect uit.De Virtualizer Pro heeft ook leuke trucjes van zichzelf hij is bij mij recentelijk vervangen door een TC-Fireworx in mijn rack. Alleen in mijn op maat gemaakte kastje heb ik er geen ruimte meer voor. (Ik doe em niet weg)
Er zitte leuke telefoonstemmen enzo in.Volgens mij zijn er in deze thread weinig tot geen boze mensen of Behringer haters te vinden. Het is niet zo dat omdat iemand het bedrijf weinig sympathiek vind dat dat afgedaan moet worden als ongefundeerd en vooringenomenheid of elitairisme. Als je een discussie wil dan is een opmerking als deze weinig constructief.
Zoals gezegd, ik vind Behringer behalve het goedkoper maken van spullen weinig toevoegen aan het modulaire wereldje. Eurorack vind ik interessant omdat er nieuwe dingen verzonnen worden. Behringer doet dat niet dus vind ik ze als merk niet interessant.
De originele Minimoog was destijds een enorme innovatie omdat Moog als eerste een compacte synth had gemaakt die t.o.v. de peperdure modulars betaalbaar was. Moog bracht haar eigen succesvolle product later opnieuw uit. Alsof Roland vandaag de Jupiter-8 opnieuw zou uitbrengen (stel hé!).En waarom bestaat Behringer?
Zo bracht Moog destijds de Minimoog op de markt, ‘moderately priced’, ‘inexpensive’. Een van de redenen dat het populair werd.
Dat was een koopje vergeleken met de modulars waar ze vandaan kwamen, dus hun statement van “moderately priced” klopt. De innovatie was het kleiner en goedkoper maken van een enorm instrument, zodat het niet langer meer alleen een studio-instrument was. De absolute prijs is niet relevant.Een “moderately priced” minimoog koste in 1970 1200 usd. Dat was waarschijnlijk zo’n 5000 gulden of zelfs meer hier in Nederland. Daar kon je destijds ongeveer een kwart huis van kopen. Niet bepaald voor Jan en alleman dus.
Ja allemaal prima. Idd een koopje vergeleken bij een moog system 55.Dat was een koopje vergeleken met de modulars waar ze vandaan kwamen, dus hun statement van “moderately priced” klopt. De innovatie was het kleiner en goedkoper maken van een enorm instrument, zodat het niet langer meer alleen een studio-instrument was. De absolute prijs is niet relevant.
De jaren '60/70 zijn qua tech en productietechnieken totaal niet te vergelijken met de (Chinese) massaproductie en printplaat-techniek van nu. De techniek die nu in je telefoon zit was destijds zelfs voor de NASA nog onbereikbaar. De hobbyist komt doorgaans als laatste aan de beurt, of het nu om een auto, computer, synthesizer of raket gaat.Ja allemaal prima. Idd een koopje vergeleken bij een moog system 55.
Maar totaal onbereikbaar voor een hobbyist. Of zelfs een band met al wat bekendheid.
Niet bepaald te vergelijken met de goedkope zooi die behringer op de markt zet. (Kan zijn dat ik je bericht verkeerd geïnterpreteerd hebt en dat je die vergelijking niet maakte, dat snapte ik er uit)