Tsja, ik ken ook wel voorbeelden van eenmansbedrijfjes van technische vakidioten waarmee domweg niet samengewerkt kan worden. Zouden dat soort clubjes dan een soort 'alleenrecht' op interessante ideeën hebben heeft de rest van de wereld daar helemaal niets aan. Ook is niet ieder goed idee zo uniek als de bedenker meent dat het is.... hoe ze zich in het modulaire wereldje bewegen vind ik over het algemeen niet netjes, onsympathiek en weinig innovatief. Wanneer ze daar dingen gaan kopiëren van bedrijfjes die bijvoorbeeld maar uit een paar man bestaan dan weten ze ook dat ze daar mee weg gaan komen. Want die hebben de slagkracht of menskracht niet om te procederen, idem voor ideeën patenteren (als dat al mogelijk is, want is geloof ik ook nog best lastig, zeker wereldwijd).
Je ziet het bijvoorbeeld in de games industrie: beproefde concepten worden vaak door de hele industrie heen opgepikt en gebruikt en niemand interesseert zich in wie het het eerst verzonnen heeft. Een game mag je niet kopiëren, maar een concept zeker wel.
Ik vind het best prima dat ze clones maken, maar mijn ervaringen met de kwaliteit en support van die club geven me zoveel bedenkingen dat ik er niet over peins om ze meer dan honderd euro toe te stoppen.Ik heb weinig tot geen sympathie voor een groot bedrijf wat op die manier in een nichemarkt opereert. En dat heeft dan zijn weerslag op wat ik met de rest van hun productcatalogus doe: negeren. Ik vond bv de MS-20 clone best interessant, maar laat die puur op basis van dat gebrek aan goodwill toch liggen.
Ik ben als softwareontwikkelaar vrij veel met Linux systemen bezig en heb in mijn studietijd een paar colleges informaticarecht gevolgd dus denk dat ik wel wat uitgeplozen hebDat vind ik in het geval van die open source licentie nog best lastig. Dan moet ik wel heel erg gemotiveerd zijn om dat allemaal uit te gaan pluizen. Dat zijn er maar weinig die dat doen.

Er zitte leuke telefoonstemmen enzo in.
De Fireworx blinkt uit in z'n veelzijdigheid en heb een handjevol user presets gemaakt: 1: meer als bruikbaar basis effect unit 2: een sandbox om mee te experimenteren. 3: een concept preset om een werkende mono-synth te maken.

vandaar de hele discussie. Zwart wit is juist duidelijk