Behringer beschimpen of ophemelen en aanverwante discussies

... hoe ze zich in het modulaire wereldje bewegen vind ik over het algemeen niet netjes, onsympathiek en weinig innovatief. Wanneer ze daar dingen gaan kopiëren van bedrijfjes die bijvoorbeeld maar uit een paar man bestaan dan weten ze ook dat ze daar mee weg gaan komen. Want die hebben de slagkracht of menskracht niet om te procederen, idem voor ideeën patenteren (als dat al mogelijk is, want is geloof ik ook nog best lastig, zeker wereldwijd).
Tsja, ik ken ook wel voorbeelden van eenmansbedrijfjes van technische vakidioten waarmee domweg niet samengewerkt kan worden. Zouden dat soort clubjes dan een soort 'alleenrecht' op interessante ideeën hebben heeft de rest van de wereld daar helemaal niets aan. Ook is niet ieder goed idee zo uniek als de bedenker meent dat het is.
Je ziet het bijvoorbeeld in de games industrie: beproefde concepten worden vaak door de hele industrie heen opgepikt en gebruikt en niemand interesseert zich in wie het het eerst verzonnen heeft. Een game mag je niet kopiëren, maar een concept zeker wel.

Ik heb weinig tot geen sympathie voor een groot bedrijf wat op die manier in een nichemarkt opereert. En dat heeft dan zijn weerslag op wat ik met de rest van hun productcatalogus doe: negeren. Ik vond bv de MS-20 clone best interessant, maar laat die puur op basis van dat gebrek aan goodwill toch liggen.
Ik vind het best prima dat ze clones maken, maar mijn ervaringen met de kwaliteit en support van die club geven me zoveel bedenkingen dat ik er niet over peins om ze meer dan honderd euro toe te stoppen.

Dat vind ik in het geval van die open source licentie nog best lastig. Dan moet ik wel heel erg gemotiveerd zijn om dat allemaal uit te gaan pluizen. Dat zijn er maar weinig die dat doen.
Ik ben als softwareontwikkelaar vrij veel met Linux systemen bezig en heb in mijn studietijd een paar colleges informaticarecht gevolgd dus denk dat ik wel wat uitgeplozen heb ;)

Zouden dat soort clubjes dan een soort 'alleenrecht' op interessante ideeën hebben heeft de rest van de wereld daar helemaal niets aan. Ook is niet ieder goed idee zo uniek als de bedenker meent dat het is.
Je ziet het bijvoorbeeld in de games industrie: beproefde concepten worden vaak door de hele industrie heen opgepikt en gebruikt en niemand interesseert zich in wie het het eerst verzonnen heeft. Een game mag je niet kopiëren, maar een concept zeker wel.
Maar dit is toch niet wat er in het geval van Behringer en kleine modulemakers aan de hand is? Voor mij als consument is het beeld: grote fabrikant pikt idee van kleine fabrikant en zet het goedkoper in de markt. Dat gaat er niet over of dat het idee goed is of niet. Als ze alleen het concept over zouden nemen zou dat ook nog anders overkomen, als ze er hun eigen spin aan geven. Maar dat doen ze niet waardoor de innovatievere bedrijfjes op hun hoede moeten zijn voor dit soort gedrag. En dat is gewoonweg jammer voor de modulaire community, dit was voor hun aanwezigheid anders. Zoals gezegd, het enige wat ze bijdragen is op gebied van prijs. Ze verkopen geen game op basis van iemand anders z'n concepten, maar pakken de game, veranderen de kleur en verkopen dat.

Ik ben als softwareontwikkelaar vrij veel met Linux systemen bezig en heb in mijn studietijd een paar colleges informaticarecht gevolgd dus denk dat ik wel wat uitgeplozen heb ;)
Dan weet je veel meer dan ik op dat vlak. ;)

De Virtualizer heeft inderdaad wat exotische algoritmes als je wat verder scrolt. De TC Fireworx is helemaal een freakbak, daar krijg je bij wijze van spreken geen normaal effect uit. 8) Er zitte leuke telefoonstemmen enzo in.
Haha ja de presets gaan wat ver :P De Fireworx blinkt uit in z'n veelzijdigheid en heb een handjevol user presets gemaakt: 1: meer als bruikbaar basis effect unit 2: een sandbox om mee te experimenteren. 3: een concept preset om een werkende mono-synth te maken.

Maar eerlijk is eerlijk de Virtualizer Pro klinkt met de pitchshifted reverb wel iets beter, en verslaat op dat punt ook de Yamaha Montage. Ik heb em graag naast mijn TC Fireworx gewilt alleen dien ik wat zaken om te bouwen en aan te schaffen. Het kan opzich wel, misschien iets om in het achterhoofd te houden. Haha en dan komt er zelfs nog iets van Behringer bij:P :koffie:

Ondertussen op het autoforum:
media.0035-1920w.jpegchinaup.jpg
05WHEE1-superJumbo.jpglandwind.jpg

Ik krijg vandaag een pakketje van Amazon binnen. Bedankt Jeff!

Ik gister, een ssl2+ mk2 voor 50 piek minder dan bij Thomann. Dus ik voel me nu zo schuldig dat ik m'n laatste Behringer apparaat (UMC1820) maar verkoop. Echt opluchten doet t niet, want ik voel me nog steeds een hypocriet. T'is ook nooit goed. Ik ga maar ff iets op iets op Amazon prime kijken...misschien vergeet ik t dan allemaal.

Alle gekheid op een stokje, Amazon heb ik heel lang proberen te weren, tot t echt niet meer ging (zij waren de enige met dat wat ik wilde hebben).
Bij Behringer kan ik me voorstellen dat je instelling zou kunnen zijn; maar nu hebben we spulletjes die we anders nooit hadden kunnen kopen. Persoonlijk krijg ik kippenvel bij de truucs die ze uithalen, zoals dat chineesje pesten met briefjes. Alles bij elkaar roven, en als je er dan op wordt aangesproken, waar dan ook, meteen lawyeruppen, en iedereen juridisch pootje haken, terwijl ze dat eigenlijk massaal bij jou zouden moeten doen.

Bezos is natuurlijk ook gewoon een wezel die de kwarktassen van z'n vrouw overal maar mee naartoe sleept, maar van Ulli moet ik wel richtig kötzn.
Maar als jij als synthfreak je muur wil behangen met Behringer shizz, houd ik je niet tegen.
Als ze alleen het concept over zouden nemen zou dat ook nog anders overkomen, als ze er hun eigen spin aan geven. Maar dat doen ze niet waardoor de innovatievere bedrijfjes op hun hoede moeten zijn voor dit soort gedrag.

Ja dit ja. En dan meteen een kudde advocaten hebben klaarstaan als er ook maar iemand van een bedrijf iets zegt. Zouden ze inmidddels ook al partikuliertjes online in de gaten houden met hun social team?

En de andere kant van het verhaal.

"Several people were around him at the time and at least one person started administering first aid as 911 was called and managers were notified. The spokesperson denies boxes were used to hide the body of the man.

The people who were with the man at the time of the incident were offered resources including time off."

Maar dan nog, Colorado ... Almelo. US ... NL/EU - Klein verschil.

Laatst gewijzigd:
Maar dit is toch niet wat er in het geval van Behringer en kleine modulemakers aan de hand is? Voor mij als consument is het beeld: grote fabrikant pikt idee van kleine fabrikant en zet het goedkoper in de markt. Dat gaat er niet over of dat het idee goed is of niet.
Voor consumenten is het beeld alleen dat er goedkope synths en aanverwanten te koop zijn. Die hebben doorgaans nog nooit van de kleine fabrikant (en soms niet eens van de vintage spullen) gehoord. Het zijn vooral de kleine makers die heel hard lopen te gillen en proberen hun klantenkring en de media tegen de 'tegenstander' op te zetten.

Ik zie ook wel dat een Behringer Swing een 99% kopie van de Arturia Keystep is voor minder dan het halve geld, maar is een MIDI controller nou zo innovatief dat Behringer het recht niet zou hebben? Het is een beetje hetzelfde verhaal met smartphones die allemaal een plak glas in een doosje zijn met weinig verschillen. Persoonlijk vind ik het wel prettig dat er meerdere fabrikanten zijn die proberen MIDI controllers met meer functies of tegen een lagere prijs te maken...
Beetje hetzelfde gevoel heb ik bij de 303 clones: Behringer krijgt als kritiek dat ze de Xoxheart zouden hebben gekopieerd, maar dat is ook weer een kopie van de Roland versie. Er zijn ook maar zoveel manieren om hetzelfde te doen.

Voor consumenten is het beeld alleen dat er goedkope synths en aanverwanten te koop zijn. Die hebben doorgaans nog nooit van de kleine fabrikant (en soms niet eens van de vintage spullen) gehoord. Het zijn vooral de kleine makers die heel hard lopen te gillen en proberen hun klantenkring en de media tegen de 'tegenstander' op te zetten.
Ik denk dat dat een veralgemenisering is en dat dit niet van toepassing is op de Eurorack niche. Ik denk dat de meeste mensen wel weten waar de Behringer modules op gebaseerd zijn en ze op basis van prijsverschil aanschaffen. Het Eurorack wereldje bestaat voornamelijk uit kleine fabrikanten, grotere als Roland en Waldorf (als je die al groot zou kunnen noemen) zijn daar ook al uitgestapt. Dus het beeld wat je schetst geldt misschien voor de reguliere synths als de 303 maar toch echt wel in mindere mate voor Eurorack. Er zijn ook niet veel fabrikanten die zelf de media opzoeken zoals XAOC dat doet. Het merendeel van de negatieve comments komt uit de community zelf die vinden dat sommige dingen die ze doen niet kies zijn.

Maar als jij als synthfreak je muur wil behangen met Behringer shizz, houd ik je niet tegen.
Het is steeds zo zwart/wit alsof er niets tussen zit voor sommigen?
Stel je wil een VCS3 kopen en je gaat zoeken dan staan er een paar te koop voor gemiddeld 20000 euro dus die koop je dan maar ff?
Misschien dat een ander het geld er voor heeft maar ik denk niet veel mensen en de meesten zullen als die van Uli uitkomt voor waarschijnlijk minder dan 1000 euro toch voor deze kiezen.
Een Arp 2500 hebben de meesten het geld niet voor (als je die al vindt) dus kopen ze die van Behringer voor weggeef prijzen, een tweedehandse PPG staat te koop voor tussen de 10- tot 20000 euro, koop dan maar een tweedehandsje als je het geld hebt en zo kunnen we nog even doorgaan.

Wat eurorack betreft; koop maar een system 100, er staan er 2 te koop, eentje van 4100 en de andere ruim 2 x zoveel dus logisch dat mensen Behringer kiezen.
En ja; ze hebben ook een paar kopietjes van oa Xaoc en MN, dan kan je makkelijker kiezen en ieder is daar vrij in maar in veel gevallen is er niet veel te kiezen dus om dan maar het hele Behringer ouvre aan de kant te schuiven, da's nogal overtrokken mijns inziens.
Sommigen zullen anders zien, gelukkig is iedereen vrij om te kiezen maar om dan zo te oordelen over een firma die ook prima dingen doet omdat sommige dingen minder okay zijn, da's veel te rigoureus.

Die mensen kopen dan waarschijnlijk niet meer van het VW concern sinds de sjoemelsoftware, zijn ze dan ook zo zwart wit of hebben ze toch die Audi/Golf/Seat omdat ze dat toch wel een fijne auto vinden?
Want ja; een paar dingen gaan minder netjes bij VW dus keuren we alles maar af van ze?
Er zijn mensen die graag een AC Cobra willen rijden, zoek maar een original 60ties uit van een paar ton tot meer dan een half miljoen of je koopt een goede replica diy 20000 of afgebouwd zo'n 50000
Zijn al die mensen zo slecht omdat ze voor een remake kiezen, dat lijkt me niet?

Principes kosten geld en vaak nog flink ook maar anderen hebben deze keus niet of maken er minder een probleem van.

Gelukkig is er deze draad waarin mensen flink uit hun dak kunnen gaan en ondertussen kopen anderen datgene wat ze aanstaat....in ieder geval koop ik die VCS3 als ie uitkomt.

• Duimpje
Duimpjes: HJB
Stel je wil een VCS3 kopen en je gaat zoeken dan staan er een paar te koop voor gemiddeld 20000 euro dus die koop je dan maar ff?
Misschien dat een ander het geld er voor heeft maar ik denk niet veel mensen en de meesten zullen als die van Uli uitkomt voor waarschijnlijk minder dan 1000 euro toch voor deze kiezen.
Een Arp 2500 hebben de meesten het geld niet voor (als je die al vindt) dus kopen ze die van Behringer voor weggeef prijzen, een tweedehandse PPG staat te koop voor tussen de 10- tot 20000 euro, koop dan maar een tweedehandsje als je het geld hebt en zo kunnen we nog even doorgaan.

Wat eurorack betreft; koop maar een system 100, er staan er 2 te koop, eentje van 4100 en de andere ruim 2 x zoveel dus logisch dat mensen Behringer kiezen.
En ja; ze hebben ook een paar kopietjes van oa Xaoc en MN, dan kan je makkelijker kiezen en ieder is daar vrij in maar in veel gevallen is er niet veel te kiezen dus om dan maar het hele Behringer ouvre aan de kant te schuiven, da's nogal overtrokken mijns inziens.
Sommigen zullen anders zien, gelukkig is iedereen vrij om te kiezen maar om dan zo te oordelen over een firma die ook prima dingen doet omdat sommige dingen minder okay zijn, da's veel te rigoureus.

Die mensen kopen dan waarschijnlijk niet meer van het VW concern sinds de sjoemelsoftware, zijn ze dan ook zo zwart wit of hebben ze toch die Audi/Golf/Seat omdat ze dat toch wel een fijne auto vinden?
Want ja; een paar dingen gaan minder netjes bij VW dus keuren we alles maar af van ze?
Er zijn mensen die graag een AC Cobra willen rijden, zoek maar een original 60ties uit van een paar ton tot meer dan een half miljoen of je koopt een goede replica diy 20000 of afgebouwd zo'n 50000
Zijn al die mensen zo slecht omdat ze voor een remake kiezen, dat lijkt me niet?

Principes kosten geld en vaak nog flink ook maar anderen hebben deze keus niet of maken er minder een probleem van.

Gelukkig is er deze draad waarin mensen flink uit hun dak kunnen gaan en ondertussen kopen anderen datgene wat ze aanstaat....in ieder geval koop ik die VCS3 als ie uitkomt.
Wat mij betreft zit er verschil tussen het clonen van oude spullen (zeker die de originele fabrikant niet meer maakt) en het kopiëren van ontwerpen van kleinere fabrikanten die die producten nog in hun product catalogus hebben. Vaak zijn die producten ook basis voor de financiële gezondheid van zo'n bedrijfje, want populair dus vraag naar dus stabielere inkomsten. Ik zou het jammer vinden als bv een bedrijf als XAOC minder tijd en resources heeft om aan nieuwe producten te werken vanwege het gedrag van Behringer. Dus als je dan zegt dat Behringer ook goede en leuke dingen doet dan heb je gelijk, maar op het vlak waar ze geen leuke dingen doen heeft dat nog steeds wel weerslag op het beeld van wat ik van de fabrikant heb. Ik ben het er dus niet mee eens dat dat te rigoreus zou zijn om dat onderscheid niet te maken dat sommige dingen we en sommige dingen niet door de beugel kunnen. Het betreft immers hetzelfde bedrijf. De vergelijkingen die je maakt snap ik, maar die zijn toch echt niet van toepassing op Behringer in het Eurorack wereldje.

En je kunt inderdaad kijken of je principes belangrijker vind of dat je die module liever goedkoop hebt. Meestal zit er niet heel veel verschil tussen bij Eurorack modules, zeker niet als je 2e hands koopt. Het gaat hier niet om het prijsverschil van honderden of duizenden Euro's. Ik heb ook weleens moeten sparen voor een module, niks mis mee.

Misschien kunnen we een pol doen, wat is meest ok Behringer Synth module of drumbak en welke het meest onethische

Ja nee, absoluut niet. Tis allemaal zo grijs als de neten :) vandaar de hele discussie. Zwart wit is juist duidelijk 🤘

zit toch soms met een schuin oog naar een B edge te kijken. Weet dat ie toch weer snel de deur uit is, dus koop m niet.

Die Ulli is gewoon toch een mentalist die me toch telkens erin probeert te luizen. Soort Ulli Geller, de synth -mind-blender ;)

• Duimpje
Duimpjes: L3N
Back