Behringer beschimpen of ophemelen en aanverwante discussies

1740986907924.png

Haha, lijkt wel of MAGA hier actief is

Alleen voor de rijken echt polyfoon analoog van overpriced American made Moog, Sequential en Oberheim die teren op het verleden.

De paupers krijgen bij hoge uitzondering toegang tot Japan made Korg Volca en Roland Aira om ze tevreden te houden.

Maar China made Behringer - No deal. Gejat, is van ons, gemeen 😭

IMG_7132.jpeg

De paupers krijgen bij hoge uitzondering toegang tot Japan made Korg Volca en Roland Aira om ze tevreden te houden.

Maar China made Behringer - No deal. Gejat, is van ons, gemeen 😭

Bekijk bijlage 3859481
De paupers willen gewoon te veel, iedereen wil altijd alles, ook als het eigenlijk niet gaat. Je kan niet arm zijn en een ferrari willen, ja je kan er van dromen, en als je het echt wil dan zul je in actie moeten komen, je zelf onder de kont schoppen en maken dat je het waard bent om iets te willen en te bezitten ipv via slinkse omwegen en al dan niet illegale shortcuts je doel te bereiken.

Hoe dan ook, ik heb een paar Behringer eurorack modules gekocht en ik kan niet van ze houden, er ontstaat geen gevoel van blijdschap of tevredenheid, de OG's doen niks beters of anders maar geven me dat gevoel wel. Het kost meer, maar het voelt beter.

Met de 'klonen' van obsolete spul heb ik dit wat minder, maar toch ook nog steeds wel een beetje.

Helaas is de kansongelijkheid in deze wereld te groot voor deze gevleugelde uitspraak. En we hebben het hier niet over een Ferrari, maar een muziekinstrument. Behringer laat wel zien dat het mogelijk is om voor een fractie van de prijs 95%-100% hetzelfde te kunnen aanbieden.

Ik misgun niemand een echte Moog, Sequential of Oberheim als deze zich het kan veroorloven. Ik misgun het ook niemand die voor een fractie van de prijs een Behringer kan kopen en daar evengoed veel plezier aan kan beleven.

Het is de wet van de grote aantallen, Behringer pakt op een ontzettend brede range van producten een kleine marge. En vrijwel alles is gekopieerd.

Stel, iedereen zou alles kopieren, dan staat de innovatie dus stil.

Behringer maakt gebruik van de innovatie en bekendheid van anderen maar bespaart zich de kosten en moeite die daar mee gemoeid gaan. En zo kan Behringer dus voor een lage prijs hun artikelen aanbieden. Door dat anderen het noeste werk doen.

Dat narratief kennen we inmiddels wel en in mijn post 1094 steek ik ook de draak ermee 😉. Het blijft een eenzijdig perspectief waar het oordeel op wordt geveild.

Reproductie is de basis van het leven, vanaf de eerste cel die zich wist te vermenigvuldigen miljarden jaren geleden. Het is een proces dat niet te stoppen valt.

Iedereen gebruikt en deelt elkaars kennis en kunde en zo komen we steeds op nieuwe ontwikkelingen. Winkels als Action en Ikea liggen vol met producten geïnspireerd en gekopieerd op andere producten tegen een lagere prijs, zo profiteren we allemaal van nieuwe ontwikkelingen, of je nu arm of rijk bent. Maar ook dure producten gebruiken andermans ideeën en ontwikkelingen. Ook goed. Van het een komt het ander.

De Moogs, Oberheims en Sequentials uit de jaren 70 dreven voor een groot gedeelte ook op patenten en ideeën van anderen, en zij voegden er iets aan toe. Ook zij zijn passanten in de ontwikkelingen over de tijd heen.

Patentrecht is niet bedoeld om dat proces te stoppen en één partij voor de rest van het bestaan alleenrecht te geven om bepaalde producten te maken. Dat zet een rem op nieuwe innovaties en doorontwikkelingen. Het is bedoeld om partijen - tijdelijk - de mogelijkheid te geven hun investeringskosten terug te verdienen en er naam mee te maken.

Ironisch genoeg zijn de drie US klassiekers allemaal failliet gegaan wegens gebrek aan verdere innovatie. De wederopstanding hebben ze vooral te danken aan de ontwikkelingen van andere partijen en hun naam / nostalgie waardoor ze weer bestaansrecht hebben.

De wederopstanding hebben ze vooral te danken aan de ontwikkelingen van andere partijen en hun naam / nostalgie waardoor ze weer bestaansrecht hebben.
Blijf maar verder fantaseren hoor met je onzin.

Nu is het is gewoon een kwestie van vraag niet meer niet minder,wordt het gekocht zit je goed,indien niet heb je pech,maakt niet uit of je een vintage model of iets innovatiefs op de markt zet.

Ironisch genoeg zijn de drie US klassiekers allemaal failliet gegaan wegens gebrek aan verdere innovatie. De wederopstanding hebben ze vooral te danken aan de ontwikkelingen van andere partijen en hun naam / nostalgie waardoor ze weer bestaansrecht hebben.
In de jaren ‘80 en ‘90 zijn de Amerikanen weggeblazen door de Japanners. Met name door Roland, Korg, en Yamaha. Ook Ensoniq en EMU hebben het niet overleefd. Inmiddels zijn de Japanners minder innovatief dan toen. Maar dat is ook logisch want er zijn al jaren geen grote ontwikkelingen meer op synthese gebied. Alles is wel zo’n beetje is uitgevonden. Het is nu meer evolutie dan revolutie. Korg is nog de meest innovatieve, dan Roland. En Yamaha….tja…

De wederopstanding van de analoge Amerikanen is vooral ook succesvol geworden door de vraag naar nieuwe analoge gear. DSI / Sequential heeft daar goed op ingespeeld. Dave zag zijn kans. Zij hebben echt iets toegevoegd aan hun concept uit de jaren ‘80. Nostalgie speelt zeker een rol. Maar vooral de sound. Ik moet dan denken aan de fel blauwe Oberheim OB12, een VA. Die voegde niks toe. Dat is nou zo’n voorbeeld van “laat maar”. Zo’n model kun je dan maar beter niet uitbrengen. Je gooit daarmee alleen maar je naam te grabbel. Niet slim van Viscount.

De Oberheim OB12 was een synth van het Italiaanse Viscount, als ik me niet vergis. De Evolver was best een mooie combi van oud en nieuw.

Maar vergeet ook Behringer niet!

• Duimpje
Duimpjes: L3N
De Oberheim OB12 was een synth van het Italiaanse Viscount, als ik me niet vergis. De Evolver was best een mooie combi van oud en nieuw.
Klopt. Viscount heeft destijds de naam Oberheim van Gibson overgenomen. De Evolver was heel ok, ik heb hem gehad. Ik moest de blauwe ledjes altijd afplakken, het publiek keek daar recht in :D

Gibson, Viscount...

Wie had Tom ook al weer zijn merknaam teruggegeven?
In 2019 gaf Gibson Guitar Corporation de Oberheim-merknaam en intellectuele eigendom terug aan de oorspronkelijke oprichter, Tom Oberheim.
oberheim.com
Daarnaast bezat Music Tribe Global Brands Ltd., het moederbedrijf van Behringer, de Oberheim-handelsmerken in verschillende andere landen. In 2021 droeg Music Tribe deze internationale rechten over aan Tom Oberheim, waardoor hij voor het eerst sinds 1985 wereldwijd eigenaar werd van de Oberheim-naam.

Aldus chatgpt

Als dit waar is, zou je ook kunnen zeggen waarom Uli 2 jaar heeft gewacht…..

Some great comeback lines to deal with bullying:​

• Do you feel better now?
  • Clearly my life is a lot more interesting than yours
  • You finally found something funny to say?
  • Here we go again. This is boring. Let me know when you’re done.
  • Wow, did you come up with that all by yourself?
  • Pardon me, but you seem to think that I care

Zou het gewerkt hebben?
Mooie afleidingsmanouevre: in plaats van zich te excuseren over het onderwerp, excuseert hij zich dat sommigen de afbeelding als anti-semitisch hebben ervaren. Alleen de duurste advocaten kunnen zoiets bedenken, respect...

Back