Maak je aub geen illusies over Hollywood. 1000den proberen op één of andere manier daar in de business te rollen.
Zeker van hieruit is de kans bijzonder klein als je er niet stilaan ingegroeid bent. De audiovisuele wereld is bijzonder hermetisch. Connecties zijn een wezenlijk onderdeel om het in die sector te maken.
De strategie die die jongeman met Hans Zimmer toepaste, lukt enkel als je impressionante dingen (ervaring) kan voorleggen, waaraan ze kunnen zien welk onnoemelijk potentieel je in je hebt, in tegenstelling tot die 1000den nitwits die denken dat ze er al zijn. Ik weet niet op wat voor niveau je zit, maar wees gerust dat het niveau aldaar nog wel wat hoger ligt. Opvallen met iets dat ontzag opwekt, niet enkel een grote mond dus. En dat opvallen gebeurt meestal onbewust (of uit noodzaak) ipv van het idee "Laat ik nu eens naar Hans Zimmer gaan")
Ik vrees dat je je gewoon in de AV wereld moet laten kennen, dingen doen in het begin voor weinig geld. Die dingen zeer goed doen en stilaan timmeren aan de weg. Je grote slag slaan als het zover is, zeg maar. Geduld en tanden bijten is hierbij een schone zaak.
Ik heb altijd gedacht dat ik een genie was, maar anderen moeten daar ook van overtuigd geraken.
Knokken, lef hebben, talent, ervaring geduld.
Ben zelf eens bij een Belgisch muziek en sounddesign topbureau gaan aankloppen (half jaar geleden) met eigen nummers en geregisseerde kortfilms, die die man goed vond, maar hij zei me terug te komen als ik meer ervaring had in het combineren van muziek en beeld. Hij moest mijn stijl eruit kunnen filteren. Sindsdien heb ik gezocht naar enkele onafhankelijke opdrachtjes en ben ik voor zeer weinig geld (in relatie tot de moeite die ik ervoor doe) een film van 30 minuten aan het scoren. Als die dingen af zijn, + nog een aantal extra eigen nummers, ga ik terug naar die man.
Ondertussen ben ik de boks- en 'hoofd boven water'mentaliteit wel gewoon en vind ik alles leuk. Ik doe hetgeen ik graag doe en we zien wel wat eruit komt.