Adressen voor demo Filmmuziek?

Prophet

Ouwe rot
Waar zou ik terecht kunnen voor het opsturen van filmmuziek? Ik mik wel ineens op de grote filmproducenten (misschien eerst hoog mikken om daarna wat af te zakken naar minder groten?)

Iemand ervaring mee in welke vorm/demo men dat het beste presenteerd? Heb namelijk een echt goed thema denk ik om in verschillende versies als hoofdthema te doen gelden in 1 of andere film.

Heb hier wel geen ervaring mee, iemand hier wel?

Alvast bedankt voor elke bruikbare tip. :)

Je kunt beginnen bij AV-productie bedrijven die meestal filmmuziek
gebruiken voor hun producties.
In Nederland is er niet zoveel animo voor filmmuziek daar moet je echt
voor in het buitenland zijn ( Duitsland, frankrijk , Engeland ) maak
zelf stockmuziek dat komt een beetje in de buurt van filmmuziek dan
maak je ook soms op timecode muziek voor korte film etc...

Tik av productie bij google in..

Succes :okdan:

http://www.musicworks-av.nl/

Hee Prophet kun je misschien wat van je filmmuziek laten horen? Vind ik namelijk ook wel interresant.
Zelf probeer ik ook weleens wat filmmuziek te maken en soms ook wat underscore.

Ik heb ergens een keer gelezen dat Klaus Badelt bij Hans Zimmer de studio was binnengelopen en daar de demo cd in zijn handen had gedrukt, was geloof ik niet de standaard procedure, maar misschien kun je het ook op die manier gaan proberen.

Ik denk dat jullie me wel al wat op weg hebben geholpen! thx!

Maar ik doelde dus wel op adressen in hollywood ed, zeg maar daar waar de filmindustrie de plak zwaait en ze waarschijnlijk dikwijls zoeken achter nieuwe componisten of waar je de kans maakt aan iets deftigs mee te doen.

@Foton;

Sorry dude, nog niet ge-SABAM'ed. En dan nog, goede iedeën (als je dan is 1 hebt, om de zoveel) post ik niet graag zomaar online. (Plagiaat is zo gebeurd zonder dat je kan procederen met een paar noten te veranderen)
Hetgeen die gast deed door zomaar ergens binnen te gaan en dit dan in iemand als deze zijn hand te proppen, geeft wel indruk
:okdan: :dubbel:

by the way, Hans Zimmer ruleert! Wat zou dat zijn voor soft, Logic->MAc?

Attachments

• hans zimmer.jpg
    hans zimmer.jpg
    31,6 KB · Bekeken: 127
Origineel geplaatst door Prophet
by the way, Hans Zimmer ruleert! Wat zou dat zijn voor soft, Logic->MAc?

zeg je Hans Zimmer, zeg je Cubase.

Maar ik doelde dus wel op adressen in hollywood ed, zeg maar daar waar de filmindustrie de plak zwaait en ze waarschijnlijk dikwijls zoeken achter nieuwe componisten of waar je de kans maakt aan iets deftigs mee te doen.

ten eerste denk ik dat je overspoeld zal worden door reakties van forumleden die hollywoodconnecties hebben, wie heeft die nou niet?
ten tweede zijn de grote filmmaatschappijen zo conservatief als de pleuris, die gaan echt geen risico's lopen door buiten de bekende zimmer - shore - williams - elfman - etc. opdrachten te geven. bovendien moet je eerst wat gepresteerd hebben wil je opvallen. ik zou gewoon in belgie of nederland een enorm low-key en low-budget project zoeken en van daar uit verder gaan, een beetje credentials opbouwen.

Ik denk ook dat ze inderdaad geen muziek gaan gebruiken van een onbekende.
In Amerika hebben ze speciale scholen voor het componeren van filmmuziek, en als Hollywood nieuw talent nodig heeft gaan ze denk ik eerder daar even kijken.

Maak je aub geen illusies over Hollywood. 1000den proberen op één of andere manier daar in de business te rollen.
Zeker van hieruit is de kans bijzonder klein als je er niet stilaan ingegroeid bent. De audiovisuele wereld is bijzonder hermetisch. Connecties zijn een wezenlijk onderdeel om het in die sector te maken.
De strategie die die jongeman met Hans Zimmer toepaste, lukt enkel als je impressionante dingen (ervaring) kan voorleggen, waaraan ze kunnen zien welk onnoemelijk potentieel je in je hebt, in tegenstelling tot die 1000den nitwits die denken dat ze er al zijn. Ik weet niet op wat voor niveau je zit, maar wees gerust dat het niveau aldaar nog wel wat hoger ligt. Opvallen met iets dat ontzag opwekt, niet enkel een grote mond dus. En dat opvallen gebeurt meestal onbewust (of uit noodzaak) ipv van het idee "Laat ik nu eens naar Hans Zimmer gaan")

Ik vrees dat je je gewoon in de AV wereld moet laten kennen, dingen doen in het begin voor weinig geld. Die dingen zeer goed doen en stilaan timmeren aan de weg. Je grote slag slaan als het zover is, zeg maar. Geduld en tanden bijten is hierbij een schone zaak.

Ik heb altijd gedacht dat ik een genie was, maar anderen moeten daar ook van overtuigd geraken.
Knokken, lef hebben, talent, ervaring geduld.

Ben zelf eens bij een Belgisch muziek en sounddesign topbureau gaan aankloppen (half jaar geleden) met eigen nummers en geregisseerde kortfilms, die die man goed vond, maar hij zei me terug te komen als ik meer ervaring had in het combineren van muziek en beeld. Hij moest mijn stijl eruit kunnen filteren. Sindsdien heb ik gezocht naar enkele onafhankelijke opdrachtjes en ben ik voor zeer weinig geld (in relatie tot de moeite die ik ervoor doe) een film van 30 minuten aan het scoren. Als die dingen af zijn, + nog een aantal extra eigen nummers, ga ik terug naar die man.
Ondertussen ben ik de boks- en 'hoofd boven water'mentaliteit wel gewoon en vind ik alles leuk. Ik doe hetgeen ik graag doe en we zien wel wat eruit komt.

Mijn vizie op dat wereldje begin een beetje vorm te krijgen.

Ik weet dat ik menselijke composities maak, heb ook reeds voor toneel gewerkt. Nu en dan heb je dan eens een heel goede compositie. Zo èèn waarvan je zeker weet dat ze èèn van de speciale dingen zijn...

Maar om die dan zomaar even in film verkocht te krijgen zal dan wel een utopie zijn als ik dit zo lees. Als je niet de ganse rimram zelf kan scoren in zijn geheel. (apparatuur....)

Heb hier door deze topic dan wel geen Hollywood ( :D ) adressen bemachtigd, dan wel een bredere kijk gekregen op dit volledig voor mij onbekend wereldje.

Muchas Gracias:biertje:

Dit zou wel eens een "tegen een deadline werken" kunnen noemen :dubbel:

Kan soms ook wel inspirerend werken...

Ja zo werkt het gewoon niet he...

Voor zover ik weet hebben normale filmmakers een bepaald beeld v.d. muziek die ze willen gebruiken en stappen dan naar de potentieel geschikte muziekanten/producers om een track/thema te maken, ofwel worden er alleen bestaande tracks gebruikt.

Wat ik wil zeggen is dat het echt niet waar is dat ze dan naar een database lopen waar muziek in zit die door muziekanten is gemaakt gericht op een eventuele film omdat het zo filmisch klinkt!!

Je moet gewoon goeie muziek maken. That's the key :)

Origineel geplaatst door nick nova
Amai David,
als ik mag zou ik ook graag komen.

Hoi nick,
wat mij betreft, van harte welkom !

kunstencentrum DeSingel, Desguinlei 25, Antwerpen
zaterdag 13 december, start omstreeks 11u, Kleine Zaal

Als je filmmuziek opstuurt, zorg dan in ieder geval dat het onder het beeld staat, aangezien filmmuziek valt of staat door het gebruik van visuele cues in je muziek....gebruikt je de muziek als contrapunt op het beeld? werkt het spannings-verhogend? enz enz

groet Hans

Origineel geplaatst door David
Hoi Prophet,

op zaterdag 13 december geef ik in deSingel Antwerpen een masterclass over muziekproductie in het AV-wereldje (en omgaan met bijhorende deadlines oa...) 8D
De masterclass is bedoeld voor conservatoriumstudenten, maar is gratis en publiek toegankelijk.
Als het je wat lijkt, kom dan gerust maar 'ns langs.

http://web.wanadoo.be/conservatorium/Muziek/FrameSets/index0202.html
klik op masterclasses

Bedankt voor de invitatie! Kans is groot dat je me daar dan ook ergens in een stoel vind!

@Hansbakker en Dob:

Zou wel eens best kunnen kloppen...ben dan ook een leek in dat wereldje zoals ik reeds aangaf.

je kan natuurlijk ook beginnen met korte filmpjes...

Doe ervaring op! zodra je met iemand gaat praten gaat diegene er natuurlijk ook vanuit dat je weet waar je over praat!

tip: pak een filmscene, en zet er verschillende stukken muziek onder, kijk wat het voor effect heeft op het filmpje! werkt vooral goed om inspiratie te krijgen :)

ik heb nog wel een paar korte filmpjes online staan die op vorm en structuur gemaakt zijn... ze zijn dus absoluut niet commercieel maar wel goed om ervaring mee op te doen!

http://student-kmt.hku.nl/~hans4/school/

succes!

Hans,
student sound design en compositie
www.sound-design.tk

Back