verstandig of niet (mixertje)

Fatar

Drum Pad?
Hallo,

Ik wil al heel snel een sampler erbij hebben nu. nu ben ik dus eigenlijk een beetje na aan het denken over een mixertje, maar wat is wijsheid? doorsparen voor een grote en hoe doe ik dat dan met al mijn outs van de aankomende sampler of een kleine kopen en daarna gewoon door blijven sparen voor een grotere? als ik dan besluit een klein mixertje te nemen, hoeveel outs zal ik dan nemen en wat voor merk. ik wil het lieft een analoog mixertje en geen digitale. effecten hoeven der ook niet in te zitten. wat is een wijs besluit hierin en waar kan ik me het beste op richten qua merk en type?

ow setup wordt dan zo (hier rekening mee houden). Verder ben ik nog in het bezit van een patchbay van beringher. heb dat ding per ongeluk een keer gekocht, maar kan misschien nu wel van pas komen. beetje schakelen enzo.

1 nova met 4 outs
1 sampler met 8 outs
1 pc met 1 out.

alvast bedankt.

als eerste als ik jou was zou ik ff de tijd nemen en flinkwat mengerts uitproberen in de winkel het liefs verschillende winkels { meer smaken } buiten het luisteren kijk ook naar hoe het werken met zo iets bevalt het heeft in mijn optiek geen zin iets te kopen dat qua gevoel niet lekker werkt hoe leuk het geluid ook is

na een schifting hou je een paar over waar je met gerichte vragen hier verder op het forum terecht kan

ik zal dan blij zijn om je verder te helpen :) :)

een mixer is voor mij puur een productie tool en geen wonder middel waar in eens deftige tracks uit voorkomen :

Een bijzonder wijs antwoord van d.b.1 waarbij ik me volledig aansluit.

Kwestie van wennen en leren. En dan weet je op een gegeven moment ook beter wat je wilt.

En een constante die altijd blijft nl. 'te weinig geld' ;)

Origineel geplaatst door d.b.1
als eerste als ik jou was zou ik ff de tijd nemen en flinkwat mengerts uitproberen in de winkel het liefs verschillende winkels

ik snap je stelling wel, maar ik zit hier in een ... omgeving wat betrefd zaken die dit soort dingen verkopen. om naar een fatsoenlijke winkel te rijden ben ik aardig wat kilometers en geld kwijt en ik wil ook niet graag nieuw kopen aangezien ik het ding toch op den duur weer door verpats of inruil. 'k vind het wel een goed idee, maar misschien mensen nog specifiece merken en ideeen omtrend mijn setup?

Kwestie van wennen en leren. En dan weet je op een gegeven moment ook beter wat je wilt.
Juist hierom zou ik voorlopig even gaan voor een goedkoop mixertje, tweede hands. Spirit Folio Notepad, desnoods een Behringer of een Phonic. Staan er regelmatig op voor weinig euro's. Kun je in elk geval wat ervaring opdoen en veel meer heb je met jouw set-up op dit moment niet nodig.

Iets wat je tweedehands koopt kun je meestal ook weer voor ongv dezelfde prijs verkopen als het niet bevalt. ;)

Origineel geplaatst door Bert ten Hove
Juist hierom zou ik voorlopig even gaan voor een goedkoop mixertje, tweede hands. Spirit Folio Notepad, desnoods een Behringer of een Phonic. Staan er regelmatig op voor weinig euro's. Kun je in elk geval wat ervaring opdoen en veel meer heb je met jouw set-up op dit moment niet nodig. [/QU:

dit is absoluut heel goed advies

ok thnx ik zal eens uitgaan kijken naar een kleine mengert... lekker man die software bende is toch niet zo fijn als echte knopjes en schuifjes, enzo. kzal marktplaatje in de gaten houden of iemand moet me via pb nog wat leuks te bieden hebben. 'k zal bij gevraagd hier ook wel een berichtje plaatsen :D

Met midi spul is het altijd zo dat je maar blijft kopen en kopen, dus zorg echt dat je voldoende kanalen hebt. Ik heb ook een klein mixertje van 20 kanalen gehad, maar 3 maanden later heb ik m moeten verkopen omdat ik kanalen te kort kwam. Nu heb ik een 48 kanaals mixer waarvan ik 40 kanalen in gebruik heb.... en dan heb ik geeneens zo gek veel apparatuur...

Zorg ook dat je mixer aparte aux returns heeft..

Back