Click-track en nootjes

Viking

Nieuwkomer
Ik heb 2 vragen ivm met software voor muziek in het algemeen.

Wat is een goed programma om click-tracks te maken? (Liefst iets dat daarvoor is gemaakt!)

Wat is een goed programma om muziek mee te schrijven (letterlijk dus -> noten op een notenbalk)

Het is handig om het in hetzelfde programma te houden, ik gebruik zelf Logic Audio en hier doe ik echt alles in...van het maken van scores tot het sound designen van films

Click tracks zijn sowieso makkelijk te maken hierin...

Maken van scores? :confused:

Nou, ik deed het in Reason en dat lukt wel, maar het duurt zo lang. Ik heb in Reason nog geen functie gevonden waarmee je het tempo plaatselijk over de hele lijn aan kunt passen (en dat hetgene dat erachter staat dus mee naar voren schuift als je het tempo versneld en andersom).

Maar dat kan dus allemaal in Logic?

Ik ben niet zo'n Synths-man. Ik speel saxofoon en drums en zing in een band. Sinds een tijdje zit ik een beetje op de pc te prutsen...

OK...

Ik heb hier Logic Audio Platinum 4.7. Het ziet er leuk uit en ik kan er wel wat mee, maar om het leerproces te versnellen vraag ik me af of ik ergens een tutorial kan vinden. Wie kan me helpen?

Zie de handleiding ;)

Ik had een hele goede page gevonden voor Logic, ik zoek hem ff op voor je....moment....

Hmm... Ik zoek nu naar een duidelijke en/of nederlandse handleiding. Die link hierboven is wel okee, maar het kost me nog erg veel tijd en moeite om de goede links en menu's te vinden en de aanwijzingen op te volgen. Ik ben een enorme beginner wat betreft Logic... Iemand?

Misschien dat Fruity Loops wat voor je is? Logic is gewoon complex, heeft bij mij ook weken gekost.

<OT>logic is gewoon niet logisch, en als je eenmaal na 1,5 jaar van investering het programma een beetje onder de knie hebt krijg je last van cognitieve dissonantie ;) </OT>

??niet logisch? ik had em binnen twee weken door... tis heel persoonlijk...ik heb bv weer helemaal nix met koebees

Hmm... Ik wil het gewoon leren! Ik heb meer programma's geleerd en dat heeft ook tijd gekost. Het is gewoon erg handig om een duidelijke manual te hebben om te kunnen beginnen. En daarnaast, ik studeer Industrieel Ontwerpen, daarom weet ik ongeveer waar een ontwerper van een programma rekening mee moet houden. Daar valt ook onder dat functies op een min of meer logische manier werken. Dat is de kracht van een programma. Maar nogmaals, ik moet een beginnetje hebben...

Voor mij werkt het het beste om gewoon met iemand die het programma wel kent een dagje ervoor te gaan zitten....DOEN werkt beter dan lezen...

Back