The Band gear.

Origineel geplaatst door pjeut
Voor de draad ermee, Errol.

Nog één aardige foto. En meteen een verandering in de thread: wie herkent de gear van Richard Manuel?

de rechtse on top is iig een ARP Prosoloist

Re: Re: The Band gear.

Re: Re: The Band gear.

Origineel geplaatst door Errol
Hij heeft me een paar aardige anekdotes verteld over the band.

En die hou jij natuurlijk volledig voor jezelf, he?

Wout

Voor de draad ermee, Errol.

Nog één aardige foto. En meteen een verandering in de thread: wie herkent de gear van Richard Manuel?

oke, eentje dan.

Weet je waarom de leden van the band incl. bob dylan op een gegeven moment in californie ging wonen?
Ik wacht even met het antwoord.
Mischien weten jullie het allang en was het voor mij een nieuwtje uit de oudheid en sta ik hier mooi voor paal.

Origineel geplaatst door Errol
oke, eentje dan.

Weet je waarom de leden van the band incl. bob dylan op een gegeven moment in californie ging wonen?
Ik wacht even met het antwoord.
Mischien weten jullie het allang en was het voor mij een nieuwtje uit de oudheid en sta ik hier mooi voor paal.

Ze hadden heimwee?
Sinaasappelen goedkoper?
Ooit in de verkeerde trein gestapt?
Ze dachten dat de summer of love nog moest beginnen?
Omdat ze in Californie echt engels spreken?

Ik geef het op!

Trouwens, hadden The Band en Dylan niet dezelfde manager, Albert Grossman?

Wout
(Die Dylan freak is, maar dit soort info eigenlijk non info vindt...)

Re: The Band gear.

? Ik zie een Rhodes en ik weet dat 'ie met z'n dikke buik voor een Lowrey orgel staat (dit orgel was zo ongeveer het alter ego van Garth; vormde de basis van zijn massieve geluid). Maar de rest herken ik niet; mogelijk wat voor-oorlogse synths. De foto is dus uit de eerste helft van 70-er jaren.

Roept u maar!
Sorry maar ik herken geen rhodes hier.
Maar moet ie volgens jou staan?

Is al opgelost; betreft RMI elektric piano (zie rest van thread).

Origineel geplaatst door Wout Blommers
Ze hadden heimwee?
Sinaasappelen goedkoper?
Ooit in de verkeerde trein gestapt?
Ze dachten dat de summer of love nog moest beginnen?
Omdat ze in Californie echt engels spreken?

Ik geef het op!

Trouwens, hadden The Band en Dylan niet dezelfde manager, Albert Grossman?

Wout
(Die Dylan freak is, maar dit soort info eigenlijk non info vindt...)

komt die.

De vrouwen van the band wilden van hun mannen af.
De beste manier om er genoeg geld uit te slepen was door naar california te verhuizen vanwege een bijzondere wet aldaar.
Die wet houdt in dat wanneer een vrouw scheidt van een man, zij de helft van zn vermogen krijgt en ook nog van wat die later nog verdiend. (tot op zekere hoogte)

Hoe die manager heette ben ik vergeten. Wij waren naar Ibiza gegaan vanwege een oude klant die daar woonde.
Hij vertelde ons dat die een studio daar had en graag met ons wilde samenwerken.
Toen we daar eenmaal waren (11-09-2001) bleek die een hennepkwekerij achter zn onder het stof zittende studio te hebben.
Daar betaalde die de huur van. Tmeest vervelende was dat die ontzettend op de coke zat en aan het doordraaien was.
Die manager kwam elke dag bij hem op bezoek om de hennep plantage bij te houden.
Uiteraard was die elke dag knetterstoned.

Werden we een beetje gek dus zijn we verder gaan kijken op het eiland.

Sorry, maar dat lijkt me een broodje aap verhaal :-)

Schat, ik wil van je scheiden en het komt me beter uit dat in Californie te doen?
En dan nog en masse?

Toen Dylan naar Malibu verhuisde (het huis van 'All along the Watchtower') was alles nog zeer goed tussen Sara en hem. Trouwens, die scheiding kwam pas toen The Band al lang ter ziele was, een enkel lid zelfs daadwerkelijk...

Die knaap op Ibiza zal Grossman op zeker niet zijn, want die was een goede vriend van beide. Sara was de beste vriendin van Albert's vrouw, die weer op de hoes van 'Bringing it all back Home' mooi zit te wezen :-)

Wout

A-A-P

A-A-P

Inderdaad,

Het zou juist een reden zijn om níet naar Californië te gaan.
Anders lijkt het een beetje op dat stuk uit die oude conference van Freek de Jonge, waarin hij vertelt dat hem de verspelling ter ore was gekomen dat hij zou worden opgegeten door een leeuw. Vervolgens ging hij dus met z'n moeder spoorslags naar het Krugerpark, onder het motto "je had maar te gaan".

Todd Rundgren

Todd Rundgren

Andere band, zelfde vraag:

Zie dit linkje http://www.youtube.com/watch?v=I5wB3qcIEEQ en geniet.

En stel je dan de vraag; welke keyboards zijn hier te zien. En wat voor een merkwaardig floorboard heeft Todd voor z'n plateauzolen staan?

Groeten, Pjeut.

Volgens mij zie ik in ieder geval 'n Rhodes, zo'n RMI piano en een Solina String Ensemble. Nou even nog 'n keer goed kijken...

Zie ik daar nou 'n Oberheim OB1 (zwarte uitvoering)? En 'n Hammond drumdoos? En boven op die RMI 'n soort van stringsynth of zo?

Meizo, good lookin'

Meizo, good lookin'

Maar dat zinderende arpeggio dat er steeds zo heerlijk tuusendoor komt, kmt als je het mij vraagt van die muzikant achter de drummer. Dat geluidje hoor je veel in Todd's muziek, maar wat is het?

Grappig...

Grappig...

...om die jongens zo op die keyboards te zien timmeren, terwijl aanslaggevoeligheid er vast niet in zit.

'The Weight', misschien wel één van de mooiste songs aller tijden.

Overigens speel ik zelf in een band die de muzikale tradities van The Band, Bob Dylan en vooral LITTLE FEAT levend probeert te houden. Wij zijn onze eerste CD momenteel aan het afronden en ik zal het forum op de hoogte houden van de release.

Er staat een nieuwe verbeterde site aan te komen maar wie al vast een beetje sfeer wil proeven en wat oud materiaal wil beluisteren:

Garth Brooks is geniaal. Een van de weinige keyboard spelers die net zoveel met zijn linkerhand kon als met zijn rechter.
En als ik dan toch nog een andere toetsenist in de schijnwerpers mag zetten: Bill Payne van Little Feat. Man, man......
Luister voor mooie Little Feat muziek naar albums als Dixie Chicken, Sailin Shoes en het live-album Waiting for Columbus.

Swamp Chicken

...om die jongens zo op die keyboards te zien timmeren, terwijl aanslaggevoeligheid er vast niet in zit.

Ook grappig, dat 't publiek netjes blijft zitten (en die gast vooraan bijna niet de neiging kan weerstaan om te gaan dansen). :D

Ha, ik snap em wel....

Ha, ik snap em wel....

Origineel geplaatst door Meizo
Ook grappig, dat 't publiek netjes blijft zitten (en die gast vooraan bijna niet de neiging kan weerstaan om te gaan dansen). :D

hij denkt natuurlijk; ik ga hier niet vandaan zonder die monitorbox, dus....in de buurt blijven.:D

Maar....niemand die weet van welk instrument die zinderende arpeggio komt? En wordt daar soms een analoge sequencer voor gebruikt? keyboards met arpeggiators waren er in 1977 toch nog niet?

Aaaah......

Aaaah......

....ik heb het nummer van m'n tienerjaren weer teruggevonden. Picture this; puisterig jongemensch en een aftandse elektrische gitaar, een nog oudere bandrecorder met een grijsgedraaide band van Todd Rundgren & Utopia erop. Hier heb ik dus gitaar op leren spelen.
Ik ben al dat spul later kwijt geraakt en eigenlijk nooit meer iets van Todd gehoord. Maar nu weet ik: het nummer dat toch nog ergens op de achterkant van m'n Solar Plexus is getatoeerd is dus "Theme". En hier komt dus ook die hypnotiserende synthesizerarpeggio in voor.

Kijk maar 'ns naar het eerste deel van Theme, net voorbij de helft:
http://www.youtube.com/watch?v=3F90D75Ft7I

en vergeet ook niet deel 2:
http://www.youtube.com/watch?v=WlGO5pf_IHk

En op deze video's zien we dus ook de aanstichter van het arpeggio pontificaal in beeld. Ik ken het apparaat wel maar ik zou echt niet weten hoe het ook al weer heet. Absolute cult for shure. Het is zo'n dr. Who apparaat met een ministeck-interface, en het zit in zo'n Jehova's Getuigen-koffertje. nou ja, vast voldoende geachte leden die bij de eerste aanblik al weten om welk apparaat het gaat.

Veel kijkplezier, en geef 'ns wat feedback over wat je van die band vindt.

Groeten,
Pjeut.

ik vind het allemaal wel erg dik ! ken de band niet maar dylan des te meer .. die todd stukje rocken ook flink trouwens !

Todd Rundgren heette in het begin van de jaren zeventig het wonderkind van de Rockmuziek. En toch heeft hij die grote wereldbekendheid (nog) nooit gehaald. Hij heeft een aantal wereldhits op z'n naam staan (de bekendste is wel "hello, it's me"), maar die nummers zijn duidelijk bekender dan hijzelf.
Maar hij is bijvoorbeeld ook de "man behind" Meatloaf en ook de producent van de bekende hit" paradise by the dashboardlight". En ook hier weer: de nummers zijn bekender dan de maker.

MadR, wat bedoel je in dit verband met Dylan?

Back