draaitafels

vestax draaitafels

vestax draaitafels

ik heb zelf mijn SL verkocht en twee vestaxen gehaald. ik vindt de vestax de dj tafel van het moment. hij is een stuk directer dan een SL, heeft meer fucties dan een sl, en de motor is een stuk sterker dan een sl.
als je na gaat dat de mensen van technics jaren hebben gedaan om een nieuwe sl op de markt te brengen, en ze komen dan met een sl die nagenoeg het zelde is dan de oude, dan doe je iets verkeert. de huidige dj wil meer is zijn set kunnen doen dan alleen maar een plaat je draaien.

de vestax heeft de volgende leuke dj-tooltjes

50% ultra pitch ( altijd elke plaat kunnen mixer)
start en stop snelheid in stelbaar van super snel tot super sloom.
een knopje om de plaat achteruit te laten draaien.
een rechte arm, wat de zijdelinks druk verwaarloost, hierdoor is het overspringen van de naald , verleden tijd.
en de vestax is zo stabiel, dat de draaitafel onder een hoek van zeker 45 graden nog gewoon blijft spelen zonder over slaan.

DE VESTAX ZIJN DE DRAAITAFELS VAN HET MOMENT.

als je intresse hebt ik heb op mijn werk nog twee demo's te koop. laat maar horen.

een rechte arm is wel handig voor scratchende DJ's maar het is zeker niet ideaal voor je vinyl omdat door de andere hoek van de naald het vinyl eerder slijt....

de nieuwe Numark draaitafels worden geleverd met zowel een rechte als een klassieke gebogen arm, en je kan zelfs de controle gedeeltes eruit schroeven en een kwart draaien, zodat ie ook perfect is voor turntablists.... die dingen zien er ook supervet uit!

Olaf

de mensen bij vestax hebben daar echt wel over na gedacht.
de lengte van de arm is zo uitgerekkend dat de naald altijd onder een haakse hoek op de plaat staat, wat als oorzaak heeft de vestax geen dwarsdruk heeft.:) en die dwars druk is ( als ik mijn les goed heb geleerd) toch wel het punt wat het vinyl niet zo lekker vindt.

de meningen zijn hierover verdeeld ;)
de rechte arm is echt ontwikkeld voor beter scratchen, dat gaat altijd ten koste van iets anders...maar dat is mijn mening ;)

info over de numark TT:
www.ttx1.com

Olaf

ja je hebt gelijk, de meningen zijn daar over verdeelt.:)
maar we zijn het denk ik wel eens over het feit dat technics een beetje aan het slapen is. en ik durf toch wel te zeggen dat er ander merken zijn die zeer snel de technics van zijn top zullen verdrijven. en dit kan ik zeggen omdat ik toch redelijk vaak en vestax verkoop.

zie www.sale.nl

de nieuwe site gaat in een paar weken de lucht in.

Aangezien het de Nationale Oude-thread-omhoog-schop-dag is...

schreeuw ik om de moderator omdat dit GEEN synth related topic is!!!

-C-

Origineel geplaatst door C738
Aangezien het de Nationale Oude-thread-omhoog-schop-dag is...

schreeuw ik om de moderator omdat dit GEEN synth related topic is!!!

-C-
O, ga door C, ga door! Je bent enorm aan 't pieken, hou dit vast! :okdan: :D :dubbel:

Er is nu vier jaar verstreken sinds de start van deze thread en nog steeds is de SL1200 dé draaitafel in clubs. Het is dus lastig om dj's iets anders te laten gebruiken, zelfs als nieuwe dingen meer features hebben of beter zijn (alhoewel dat nogal persoonlijk is.)

Wel is ondertussen de cd-speler gemeengoed in de meeste dj-booths. Zou het er nu eindelijk van komen dat er over 10 jaar geen platen meer gedraaid worden?

dit zijn de beste decks qua prijs/kwaliteit verhouding, en misschien zelfs ook qua kwaliteit:

http://www.aboutdj.nl/content/view/24/8/

sl1200 is idd de standaard, zelfs al worden er betere decks uitgebracht.

ik ken VEEL dj's die lievern synq's oid. zouden willen ipv altijd maar die technics die o zo heilig zijn.

kleine vergelijking:
motor Technics: 1,8 kg trekkracht
motor SuperOEM (Synq, Stanton,...): + - 4,5kg trekkracht

grtz

Ik heb al 15 jaar SL's. Voor mij zijn ze perfect. Ik heb er alleen een pitch mod op gedaan omdat ik de quartz-lock op de 0% vervelend begon te vinden.

Verder denk ik dat het erg ligt aan de muziek soort die je wilt gaan draaien. Ik zie bv trance dj's veel met cd's draaien maar de meeste techno dj's draaien weer vinyl. En mocht je ooit met de DMC mee willen gaan doen dan moet je 1200's kopen want die zijn daar standaard.

Maar goed, zoals ze op dat andere forum veel zeggen YMMV. ;)

PS.

(dit is natuurlijk niet voor de OP bedoeld omdat hij na 4 jaar waarschijnlijk al lang iets heeft, misschien nuttig voor anderen...)

Origineel geplaatst door cryptout
Verder denk ik dat het erg ligt aan de muziek soort die je wilt gaan draaien. Ik zie bv trance dj's veel met cd's draaien maar de meeste techno dj's draaien weer vinyl. En mocht je ooit met de DMC mee willen gaan doen dan moet je 1200's kopen want die zijn daar standaard.

Maar goed, zoals ze op dat andere forum veel zeggen YMMV. ;)

PS.

(dit is natuurlijk niet voor de OP bedoeld omdat hij na 4 jaar waarschijnlijk al lang iets heeft, misschien nuttig voor anderen...)

ik denk dat het juist anders ligt,

als eerste is het verdomde makkelijk om zowel op vinyl als cd te draaien en het maakt niet uit met welke muziek style je bezig bent, een beetje dj draait het door elkaar heen. wat ik er makkelijk aan vind is dat je met één koffer heel veel muziek mee kan nemen. op 1 cd kan je een aantal nr's op zetten en als je dan een map van bv 50 cd's hebt dan heb je aaridg wat muziek mee op een ruimte van 10 vinyl plekken in je tas. ook het aanbod van muziek is ook veel breeder en je bent niet beperkt aan de platen die je mee neemt of je moet met 2 of 3 koffers op pad gaan.

wat de sl1200 betreft het blijven de standaards en dat is al jaren zo en ik hebzelf nooit op een draaitafel gedraaid die beter is (komt omdat ik niet anders gewend ben). overal waar ik kom staan er standaard 2/3 x sl1200 en 2 cdj1000 spelers en dat is tegenwoordig wel de ideale en vooral de neutrale combinatie. de technics cd spelers zijn ook best wel ok maar mijn voorkeur gaat ook uit naar de cdj1000.

een ander voordeel van cd's draaien is dat je heel snel via internet je nr's voor een veel goedkopere prijs kan downloaden en meteen binnen 5 minuten in huis hebt. laten we eerlijk zijn als ik een nr's bij id&t download ben ik 1,50€ kwijt en een vinyl bestellen via internet kost me vele malen duurder. natuurlijk bestel ik nog wel vinly omdat er platen zijn die ik gewoon wil hebben en persoonlijk vind ik dat vinyl wel iets lekkerder klinkt maar ja de tijden veranderen en de mensen op de dansvloer hebben er weinig erg in zolang de muziek en je kunstje maar goed is.

Origineel geplaatst door supahgrass
dit zijn de beste decks qua prijs/kwaliteit verhouding, en misschien zelfs ook qua kwaliteit:

http://www.aboutdj.nl/content/view/24/8/

sl1200 is idd de standaard, zelfs al worden er betere decks uitgebracht.

ik ken VEEL dj's die lievern synq's oid. zouden willen ipv altijd maar die technics die o zo heilig zijn.

kleine vergelijking:
motor Technics: 1,8 kg trekkracht
motor SuperOEM (Synq, Stanton,...): + - 4,5kg trekkracht

grtz

Als de pioniers van welleer, in de 80's al konden scratchen en turntablism doen op die ouwe technics bakken, nog zonder pitch, dan denk ik wel is, hebben we al die nieuwe ongein wel nodig, en zitten we er op te wachten? Ik denk namelijk van niet. De meeste DJ's hebben (voor vinyl) aan een (2 :D ) 1200 meer dan genoeg.

En die grote torque bij die nieuwe tafels, ja leuk maar ik zie het nut niet.. Overshoot (is klein hoor) van de SL's moet je kunnen handlen als DJ. Ikzelf heb nog leren DJ'en op draaitafels van de tweedehands winkel, dus GEEN technics whatever, maar draaitafels die je aan moest zwengelen om hem op de juiste pitch te krijgen.

R

Mijn 2 SL's stammen uit 1988, toen nieuw gekocht.
Deze zijn dus inmiddels 18 jaar thuis probleemloos gebruikt.
Kwaliteit is dus geen discussiepunt.

Sluit mij overigens volledig aan bij Matrixxx.

Origineel geplaatst door mikemix
Mijn 2 SL's stammen uit 1988, toen nieuw gekocht.
Deze zijn dus inmiddels 18 jaar thuis probleemloos gebruikt.
Kwaliteit is dus geen discussiepunt.

Die van mij heb ik ook alweer 19 jaar....en destijds nog 2e hands gekocht ook. Heb er af en toe wel mee op feestjes gedraaid maar voor het merendeel inderdaad thuisgebruik. Over de kwaliteit dus inderdaad niets dan lof :halleluja

Maar synths halen die leeftijd ook vaak met gemak, er zijn genoeg mensen op het forum met bakken van 20 of zelfs 30 jaar oud. Okee, soms moet er wel eens iets aan gebeuren maar ik vind het toch cool dat je dergelijke oude spullen nog steeds kunt gebruiken en nog met veel plezier ook. Kan je volgens mij met de spullen die nu nieuw in de winkel liggen wel vergeten; kwaliteit is niet meer zo'n issue. Wat je vandaag koopt is volgend jaar toch alweer verouderd.

nog iets over die super OEM tafels:

onderschat ze niet !!!
probeer ze zelf eens uit. voor rond de 300 euro per stuk heb je een tafel die goedkoper is dan een Technics
en naar mijn mening beter is (duurzaamheid is natuurlijk nog niets over te zeggen om dat ze nog vrij nieuw zijn)

totaal anders dan al die Vestax / Numark whatever dingen.

Origineel geplaatst door elektrovolt
nog iets over die super OEM tafels:

onderschat ze niet !!!

er zijn er veel die dit roepen. Het is zo goed als bewezen dat de superoem beter is dan technics maar toch blijft iedereeen met technics draaien omdat die al 20 jaar of langer decks uitbrengen onder hetzelfde concept, net alsof ze de perfecte draaitafel ontdekt hebben, niet dus.

Origineel geplaatst door SteveJ
/edit, foutje.. hehe, niet gezien dat deze al aangeraden werd.. ;)

Misschien is dit een goedkoop en goed alternatief:

http://www.new-line.nl/webshop/view.asp?i=12641

Ik heb daar veel over gelezen, wou ze zelf ook aanschaffen maar ben uiteindelijk voor cd spelers gegaan.

Ze zijn allemaal dezelfde, al die merken verkopen de zelfde oem tafel in een ander jasje, synq, stanton, die akyama en nog een aantal , dus als design je geen reet kan schelen zou ik gewoon de goedkoopste oem tafel nemen

Back