[computers] stille PC cases

Status
Er kan niet meer gereageerd worden.

fuse

Gepokt en gemazeld
Getriggered door een artikel op tweakers.net ben ik op zoek gegaan naar info over stille cases.
Heb d'r zelf de ballen verstand van maar als je wat door gaat lezen dan vind je al redelijk wat info.
Alleen is het irritante dat je niet zeker weet of alles wel klopt.

Maar wil je voor een redelijke prijs toch iets leuks kopen wat stil is en genoeg opties heeft dan is deze Antec stille case mijn nominatie.
En ach ja, gooi d'r nog dit en dat en zus en zo bij en je bent zo weer een paar honderd euri lichter. Nou ja, deze case zou dan goed moeten gaan voor dat geld. De reviews zijn lovend, maar de gebruikers ook. Wel jammer dat hij maar op een plek te koop is in .nl. (tweakers shop) Maar ik heb een lokale computershop gevraagd of hij hem ook kan leveren. Ik ben benieuwd.

En dat je van die belachelijke kant en klare casemods met weet ik het niet voor koeling in opsmuk kan kopen swa. Net zo min als een oerlelijke case die je bij de computerboer om de hoek kan kopen. Want bij het zoeken ben ik regelmatig over m'n nek gegaan want d'r zijn toch partijen lelijke cases da's echt niet meer normaal.

Wellicht dat een casemod zodat het op een modular lijkt wel een goed alternatief. Maar vrees dat een modularfreak geen modules op gaat offeren voor een PC. (en terrecht)

En misschien een handige site om zelf ook eens rond te snuffelen.
http://www.silentpcreview.com

En dan snel verzanden in dingen zoals bakjes op je HD"s in te doen om geluid te dempen en weet ik het allemaal niet.

Maar als iemand betere alternatieven heeft dan hoor ik dat graag.

met een goede stille CPU fan en PSU kom je ook al heeeeeel ver..enermax en zalman, dat soort merken.....HD's willen nog wel eens vibreren in de kast, van die rubbertjes enzo willen dan ook werken.....silentpc link is idd wel handy.....

Ja klopt ook wel. Met wat slimme trukjes kom je ook een eind.

Maar deze case vinnik er OK uit zien (wel zo fijn in je studio) maar ook handig als je HD's erin moet doen. Scheelt je prutsen enzo. En dat je overal makkelijker bij kan omdat je genoeg ruimte hebt. Dat soort dingen wil je natuurlijk zoveel mogelijk vermijden dat wel. Maar voor 45€ heb ik het er wel voor over eigenlijk.

In ieder geval beter dan die modellen 'oostduitse woonflats' die ik nu heb staan. :)

Ik heb het zelf een stuk goeiekoper opgelost. Alleen geschikt als je 'm toch weg stopt.

Ik heb zo'n hele biggie Chieftec servercase (5x 5/1/4" en 6x 3/1/2"). Mijn AMD 2800+ Barton (koeler dan de TB, want, betere core en lagere clock) wordt gekoelt door een SLK-800 met 80mm Thermaltake fan @ 1500rpm. De HS is met AS3 bevestigd, dus maximale warmte overdracht.

Ik heb m'n HD met rubberen ringetjes tussen de schroeven bevestigd, dus weinig trillingen. Als voeding heb ik een TruePower 480. Stiller kan alleen passief gekoeld (en dat is duur, want er zijn wel passief gekoelde PSU's). Intake d.m.v. 80mm Enermax @1200rpm aan de voorkant blaast koude lucht naar binnen langs de HD en aan de achterkant een zelfde Enermax outtake.

De binnenkant van de case heb ik met noppenschuim beplakt, hier en daar heb ik de nopjes er af moeten knippen omdat ik 'm anders niet meer dicht kreeg. Alleen de intake, outtake en de voudingsfan zijn open gelaten.

Nu de grap, het ding staat bij mij flink weggestopt, dus het zal mij m'n reet roesten hoe dat ding er uit ziet. Ik heb de buitenkant op de openingen na beplakt met van die gerecyclede schuimvlokken platen, inclusief de onderkant. Het ziet er niet uit, maar het ding staat nu volledig vrij van de bodem en ik hoor echt niets meer, terwijl ik toch echt allergisch ben voor bijgeluidjes. Alleen als ik onder mijn buro kruip en er naast ga hangen hoor ik het ding nog wat zoemen.

Dus, kortom, tenzij je een kleine Jan de Bouvier bent, met 2 linkerhanden en wat schuim kom je een heel eind
:D

Waar kun je dat soort rubberen ringetjes om een trillende hd te voorkomen kopen? Ik heb twee harde schijven in mijn PC zitten en die laten de hele kast trillen en vibreren. Het hele systeem maakt trouwens gruwelijk veel lawaai dus ik denk dat ik binnenkort de kast en de ventilator op mijn processor toch maar ga vervangen. Ik zit me er al langere tijd aan te ergeren en ergernis is nooit goed voor een mens.

Ik heb gewoon ff bij de bouwmarkt rond gekeken naar ringetjes enzo.

Origineel geplaatst door Saskija
Waar kun je dat soort rubberen ringetjes om een trillende hd te voorkomen kopen? Ik heb twee harde schijven in mijn PC zitten en die laten de hele kast trillen en vibreren. Het hele systeem maakt trouwens gruwelijk veel lawaai dus ik denk dat ik binnenkort de kast en de ventilator op mijn processor toch maar ga vervangen. Ik zit me er al langere tijd aan te ergeren en ergernis is nooit goed voor een mens.

hmm, dit soort topics heb ik toch vrij vaak voorbij zien komen.. (fuse, zoekfunctie!)

Ik heb misschien de luxe van een diepe inbouwkast in de studio, maar dat is voor mij DE oplossing. Computer achter gesloten deur in een aparte ruimte is de beste geluidsbestrijding die je kunt bedenken.

Arv

Ja hallo, ik herinner me de foto's van de binnenkant van Dagoose z'n puter ook nog wel hoor.
En wattie er allemaal aan had gedaan en weet ik het allemaal wel niet.

Maar dit zou een in een keer kant en klare oplossing moeten zijn.
Als zijnde tip.
Want die kast is nog niet zo lang uit en sindsdien hebben de ontwikkelingen ook niet stilgestaan.

Maar die kast achter deur, in een archiefkast of onder de vloer is ook een handige tip. ;)

Om maar eens een oude thread omhoog te kicken....

Ik sta zelf op het punt een nieuwe PC inelkaar te gaan flanzen.
Heeft iemand ervaring met de Silentium T1 of T2 van Acrtic Cooling?

Volgens reviews op inet een prima kast. Alleen een rare opzet binnenin, althans bij de T2... Nu zal dat allemaal wel, maar kan iemand me uit eigen ervaring vertellen of deze kast stil is? Er van uitgaande dat de coolers/fans/heatpipes etc voor de CPU en GPU stil zijn en ik een stille harddisk erin heb zitten [momenteel ga ik voor een Seagate Barracuda] ... ???

Status
Er kan niet meer gereageerd worden.
Back