M-Audio Audiophile vraagje

barbez

Nieuwkomer
Goeiedag allemaal!

Ik heb een vraagje ivm de M-audio audiophile en wel het volgende:
Over een dikke maand verander ik van job (kben webdesigner) en ik zal ook wat geluidjes/muziek voor sites moeten verzorgen. Nu denk ik dat ik vooral met softsynths, samples en mijn micromodular (handig om mee te nemen naar werk en terug! ;-) zal werken. Als sequencer waarschijnlijk logic, fruity loops of acid.

Nu heb ik zelf de Delta 66 en ben zeer te spreken over de kwaliteit ervan en gebruiksgemak (vandaar de keuze voor de audiophile)

nu dus vraagje(s):
Is de audiophile, qua geluidskwaliteit,AD/DAconvertors en drivers..., even "goed" als de Delta 66?
Hoe zit het met de latency?
En, niet onbelangrijk, is die een beetje compatibel met games ;-)
(tja, als er niet zoveel werk is of lunchpauze dan word er gegamed :-)

Zijn er dingen die ik over het hoofd zie?
- Ik wil de micromodular kunnen samplen als mijn sequences lopen in logic or whatever... (zonder mixer...)
- Om vocals (voice over) op te nemen zal ik nog een preamp nodig hebben vrees ik... (maar dit is geen prioriteit...)
...

Alle gebruikersinfo is welkom!!!

groet!
Barbez

Is de audiophile, qua geluidskwaliteit,AD/DAconvertors en drivers..., even "goed" als de Delta 66?

Geloof het wel

Hoe zit het met de latency?

Laag

En, niet onbelangrijk, is die een beetje compatibel met games ;-)
(tja, als er niet zoveel werk is of lunchpauze dan word er gegamed :-)

Bij mij wel

test

test

hij is zelfs beter marginaal verschil maar betere ad conversie door nieuwere convertors...

dit stond in de sos

Ik gebruik ook die M-audio audiophile en ben er zeer tevreden over.
De latency is laag +/- 5m/s
Updates van de drivers kan je zo van hun site halen.

niets dan goeds over deze kaart te melden

Ik heb zelf een Audiophile. Ik ben even vergeten of een Delta 66 een breakout box heeft, maar ik weet wel dat de Delta line in principe exact dezelfde conversietechnieken gebruikt als een Audiophile. In een breakout box zal je minder last hebben van een computer die het signaal stoort. Natuurlijk geldt dat alleen als de berekening ook in de breakout box gedaan worden, anders is een breakout box alleen maar "handig".

Ik ben zelf erg tevreden met de Audiophile.

:)

he, ik wil ook overstappen op die kaart; is ie betaalbaar?

+/- 250€ ;)
Dus ja. Hij is betaalbaar.

kaart kkost 200 euro precies...ookk in nl maar makkelijker is i9n duitsland en een groot voordeel>>>als ze daar zeggen dat je hem deze week hebt dan heb je hem ook...moet je eens bij musichouse proberen...6 weken op een mackie sr 24-4...inmiddels snap ik waardoor:::als ze er meer bestellen tegelijk daalt de inkoop prijs...stelletje hoieren!!!

maar dat terzijde!!!

btw er zijn meerder threads over waar je hem kan kopen...check ook de nieuwe esi 2496 heeft dezelfde convertors is nog goedkoper en een excellente test(net als rme) in de rightmark audio test!!!

kaart kkost 200 euro precies
200? Heb hem nog niet zo lang geleden besteld bij Thomann voor 250€.
nu staat hij daar voor 222€
Ik dacht altijd dat Thomann DE goedkoopste was...

Origineel geplaatst door slash
Ik heb zelf een Audiophile. Ik ben even vergeten of een Delta 66 een breakout box heeft, maar ik weet wel dat de Delta line in principe exact dezelfde conversietechnieken gebruikt als een Audiophile. In een breakout box zal je minder last hebben van een computer die het signaal stoort. Natuurlijk geldt dat alleen als de berekening ook in de breakout box gedaan worden, anders is een breakout box alleen maar "handig".

Ik ben zelf erg tevreden met de Audiophile.

:)

niet geheel correct:

de audiophile 2496 gebruikte dezelfde componenten als de delta1010....die zijn ietsiepietsie beter dan de componenten in de delta44 en delta66, die overigens ook nog supergoed zijn!

hey, hey, bedankt iedereen voor de positieve feedback!! Kan ik mijn werkgever gerust stellen! :)

Toch nog even een kleinigheid:
Stel:
ik heb Logic als sequencer met daarin wat audioloops lopen en wat sounds van de micromodular
(heb trouwens de Modular rack gekocht, ik kon er echt niet aan weerstaan ;-)
En dit alles zou ik dan als .wav-file moeten hebben..

Gezien ik op mijn werk geen mixer zal hebben:
- de micromodular in de line-in pluggen (is dit overigens een goed idee, zo zonder mixer/preamp of dergelijke?...)
zodat ik in Logic alles kan afmixen en de micromodular kan opnemen...
- en dan dus alles via mixdown/bounce naar 1 .wav-file brengen...

Klopt deze redenering een beetje?

alvast bedankt hoor!!

groet,
BarbeZ

verjaardag

verjaardag

aangezien ik onlangs 26 ben geworden en dus nog een kado van mijn ouders krijg; waar is die kaart verkrijgbaar voor die redelijke prijs (ik begrijp dat jullie je adresjes hebben). Misschien ook eenleuke website met meer info over deze kaart?

Klopt het dat die kaart met tulp ingangen -rood/ wit - werkt, in plaats van een ' gewone ' kaart die met kleine jack ingangen werkt? (ik ben niet zo technisch mensen!)

Thanx!

Laatst gewijzigd:
Niet dat het iemand iets kan schelen......maar ik heb een audiophile besteld!!
Kan niet wachten tot ik iets fatsoenlijk in mijn kast heb hangen :)

Back