Yamaha Motif 6

:okdan: Het is me gelukt.. ik heb een .wav bestand op mijn Motif kunnen krijgen en kan hem met een toest laten afspelen.. echt top!! Ik heb het bestand geladen in het TWE programma en toen opgeslagen als .wav... en het werkt!!!
Nu nog even kijken hoe ik de muziek een halve toon lager kan krijgen..en dan heb ik wat ik hebben wil;)

Origineel geplaatst door Dirk35
Leuk maar mijn Engels is niet zo goed.. maar heb van de eerste antwoorder een link naar de Nederlandse handleiding gekregen,

Yamaha heeft voor vele apparaten ook een ned. handleiding.
Vraag je dealer om meer info.

Hoe bedoel je een halve toon lager aanslaan??? Die sample kun je aanzetten door op een toest te klikken en dan geeft ie de toonsoort aan die ik in de sample heb gebruikt.. hoe kun je hem dan een halve toon lager aanslaan??? Want de andere toesten werken niet...
Ik moet er even bij vertellen dat ik de vriendin van Dirk ben, en even iets meer tijd heb dan hem om dit uit te zoeken dan hem.. dus als julie vinden dat ik domme vragen stel hahaha dan weten jullie waarom.
Maar tot nu gaat het nog wel goed geloof ik..

Origineel geplaatst door Christov
ehm volgen mij gewoon een halve toon lager aanslaan?
zo deed ik dat op mn asr10 dan....:confused:

Ah, dan heeft 'ie dus maar een phrase sampler erop zitten ipv een volledige sampler? Naja, wavje inladen in Cooledit of een wave-editor naar keuze en dan eens kijken waar "Pitch Shift" zit. Daar een semitone omlaag. Wat de Motif hoogstwaarschijnlijk aangeeft is alleen de toets waar de sample op 'gemapt' zit - m.a.w., welke toetsen op het toetsenbord de sample starten.

Je kunt ook de Scsi interface gebruiken achter op de Motif , hier kun je
dus geluiden mee laden direct van CD.
je hebt daar wel een CD-Rom ( externe ) speler voor nodig of je kunt
hem ook via de computer laten lopen heb je wel een Scsi card voor nodig.
Zo kun je geluiden laden van akai en Yamaha :okdan:

aangezien de sampler volgens mij nagenoeg identiek is aan die van de RS7000 kan ik misschien helpen?
Je kunt namelijk bij het laden van een sample kiezen uit verschillende opties: pitched of single.. Dat zie je rechts op het schermje. Probeer dat is?
Het is volgens mij geen phrase sampler hoor Yoozer.

:geslaagd:

Attachments

• scsi.jpg
    scsi.jpg
    7,2 KB · Bekeken: 91
Je moet gewoon de key-range goed instellen. Nu staat ie waarschijnlijk op van C tot C. Maar de eerste heel laag, en de tweede heel hoog, zodat het hele klavier er binnen valt (kan ook door de "information" knop in te drukken en een toets aan te slaan). Staat trouwens ook allemaal in de handleiding.

Grtz,
Jeroen

Bedankt iedereen voor de antwoorden, ik ben er nog niet uitgekomen..hoe ik een liedje kan transponeren.. er is besloten dat de band een halve toon hoger gaat spelen.. dus de origenele toonsoort van het nummer.
Maar ik wil wel graag leren hoe ik moet transponeren.. want het zal gerust een keer voorkomen dat het moet.
En wat betreft de Pitch shift waar Yoozer het over heeft.. waar kan ik die vinden in Cool Edit?? en gaat dan niet het hele nummer sneller?? of langzamer???

Echt, je moet echt de handleiding maar gaan lezen. Op de Motif, als je op Utility drukt kan je gewoon naar de parameter Transpose bladeren en een transponering instellen. Echt, dit staat gewoon ontzettend duidelijk in de handleiding, en als je zelf wat had geprobeerd had je het ook zo gevonden.

Grtz,
Jeroen

Ja dat is ook wel zo, maar we hebben hier de Engelse handleiding en ons techische Engels is niet zo best..
en de Nederlandse handleiding zou ik moet uitprinten.. 300 pagina's :confused: en waar is dit Forum voor als ik alles uit de handleiding haal..dan heeft een forum ook geen zin,.
Het is vaak makkelijk om het van iemand te horen die er ervaring mee heeft.

Begrijp ik wel, maar (en dit bedoel ik niet lullig), je vragen zijn wel heel elementair. Je hoeft trouwens de nederlandse handleiding niet uit te printen hoor. Je kan hem ook op je computer laten staan en daar de truuctjes leren.

Grtz,
Jeroen

Back