Overstappen op hardware,,,Yamaha RS7000,

Origineel geplaatst door barn
2 murphi -> met een rs7000 kan je naar ik vernomen heb niks met accorden doen? kan dat met een rm1x wel dan?

Hij (m/v) is gewoon polyfoon maar gaat je echt niet vertellen wat voor wazig akkoord hij erin herkent.

...de rs7000 heeft trouwens wel "utilities" om chords te splitten en nog meer etc... :eureka:

Origineel geplaatst door olafmol
volgens mij weet jij niet echt wat je wil he? ;) man die MPC4000 zit tjokvol met bugs...

HAHA ja joh,, ik weet idd niet wat ik wil.

Nouja ik weet wel een beetje wat ik wil,, ik wil gewoon lekker muziek maken.

Origineel geplaatst door bobaphat
HAHA ja joh,, ik weet idd niet wat ik wil.

Nouja ik weet wel een beetje wat ik wil,, ik wil gewoon lekker muziek maken.

Doe dat dan ook :)

Elke apparaat heeft wel zijn voordelen en nadelen en daar zal je het toch gewoon mee moeten doen.

Als je nu een hardware seq. koopt heb je weer het nadeel dat je weer al die lekkere vst niet hebt. Je kan echt wel lekkere beats maken op logic ofzo, is ook erg strak. Trouwens ik heb zoiezo wel een paar lekkere beats van je gehoordt.
Als ik jou was zou ik meer investeren in synths of dingen waar je sound wat beter door kan krijgen , is zo'n uad niks voor jou. Heb je ook het probleem niet dat je cpu zo zwaar belast is.

Ik moet er ook wel bijzeggen dat ik wel MOET overstappen op hardware, omdat ik serieus last heb van RSI:erm:

Ik heb nog een vraagje over die RS7k.

Kan je die knopjes die je gebruikt als stepwriter,,, ook gebruiken als pads om samples mee te triggeren??? realtime zeg maar???

Zoiets zit namelijk wel op de MC909 (waar ik niet aan wil)

Ik heb nog een vraagje over die RS7k.
Kan je die knopjes die je gebruikt als stepwriter,,, ook gebruiken als pads om samples mee te triggeren???
realtime zeg maar??? Zoiets zit namelijk wel op de MC909 (waar ik niet aan wil)

Die 'knopjes' dat is een 2 octaafs mini keyboard :dubbel:

daar kan je dus o.a. de synth, drums, samples en externe gear mee bespelen. ;)

:D

Waarom hebben die sukkels m dan niet zo gemaakt dat er batterijen in kunnen,,, ooh wat had dat fijn geweet om lekker in de trein muziek te maken met dat ding.

Waarom hebben die sukkels m dan niet zo gemaakt dat er batterijen in kunnen,,, ooh wat had dat fijn geweet om lekker in de trein muziek te maken met dat ding.

hahahaha

nou ik weet niet hoor, maar ik zie me echt niet met dat ding op schoot in de trein zitten. Veel te groot.. En als je het echt wilt dan neem je toch een 220V diesel generator mee in de trein...

Arv

:)

Ik hou heel erg van portable gadgets, en dat ding is volgens mij niet groter dan een laptop. Ik heb thuis ook een super klein keyboardje met batterijtjes erin. Die sleep ik het hele huis door, ga dan voor de tv beetje akkoordjes zitten pingelen enzo, je leert er snel van dat is wel leuk.

Nou, ik ga maar weer slapen het is al half zes sochtends:doei:

uhh Bas, dat over de RS7000 mbt tot batterijen en portabliliteit...............

ik was gister bij Vincent en de RS7000 is dus enorm groot en dik. Zeg maar te vergelijken
met de MPC2000. Die wil je niet op je schoot in de trein hebben.

Origineel geplaatst door sander
uhh Bas, dat over de RS7000 mbt tot batterijen en portabliliteit...............

ik was gister bij Vincent en de RS7000 is dus enorm groot en dik. Zeg maar te vergelijken
met de MPC2000. Die wil je niet op je schoot in de trein hebben.

MPC 2000 kan je toch wel meenemen op schoot, of ben jij soms zo'n watje die dat weer niet kan tillen:peukie:

Iets groots en diks op je schoot hebben komt soms best lekker zijn,,,

oh shit,,, dit is plat

Iets groots en diks op je schoot hebben komt soms best lekker zijn,,,

oh shit,,, dit is plat

nee voor plat moet je de mp1000 hebben

en zeker leuk voor in de trein

al die kippen : is dat een spelletjes computer ?

jij: ja de joystick heb hier los ..

sorry dit is pas plat .. hehehehe

Zo ben effe bij ARV langs geweest om de RS7000 te checken en ik heb toch besloten geen RS7k te nemen om de volgende redenen:
De sampler is iets te beperkt (geen layers en velocity layers)
De sequencer is te pattern gericht en het is daarom te moeilijk om uitgestrekte composities te maken.
De communicatie tussen de pc en de rs is te beperkt waardoor je niet om de beperkingen van de rs heen kan werken.

Ik zit nu ff te twijfelen of ik doorga voor de mpc4000

Nou, ik zit vaak met gear op schoot ergens (eletribes, TR909, microkorg), en de RS 7000 (waar ik sinds 4 dagen de nieuwe eigenaar van ben :D ) is serieus net iets te zwaar en groot om comfortabel op je schoot te hebben.
Het formaat is groter als dat van een mpc2000xl volgens mij, net zo groot als een technics Sl1200 draaitafel (minus 1 cm in de breedte), echt waar voor je geld, voel je letterlijk 8o)
Interne standaard geluiden zijn beter dan ik had verwacht, leuk om die, soms cliché (commerciele jv piano, dx solbas, pizzacato pluck string, supersaw achtige pogingen) sounds erbij te hebben, alhoewel ze sommige dingen wel beter hadden mogen samplen, vooral de drumsounds. De SFX zijn weer wel gaaaaf is mijn mening.
Maar op het moment dat je denkt "goh, toch wel duur voor die paar leuke geluidjes" realiseer je je ineens dat het een dikke sampler is waar je 64 mb in hebt zitten, klaar om naar je eigen hand te zetten.

De sequencer is even wennen, maar als je hem doorhebt vliegen de ideën zo in het apparaat.
De extra outputs schaf ik snel aan, de 2x 128 mb kaartjes komen volgende week binnen, net als de heavy duty sl 1200 flightcase en deze jongen kan het podium bestieren :duivels:

Oja, eerst nog ff m'n "hits" in z'n geheel overzetten ....... zucht

Ik heb nooit goed met akai overweg gekund, behalve met de simpele S20 phrase sampler.
Mpc heeft voor mij meer een commerciele uitstraling dan de "underground uitstraling" RS7000 (ondanks zijn jv/x0x sounds jaja ik weet 't), layout van de RS vond ik vanaf t begin al aantrekkelijker.

Jammer dat je niet voor de RS gaat, maar ieder z'n afweging. Heb je de MPC 4000 dan al op dezelfde manier getest ?

Back