Yamaha CS6x + PLG150-AN +Cubase SX

VasC

Dat smurfen we...
Ik zit met het volgende probleem. Ik heb een Yamaha CS6x voorzien van een PLG150-AN board. Als Sequencer gebruik ik Cubase SX. Als ik nu in Cubase een arrangement maak bestaande uit meerdere Kanalen dan moet ik de Synthesizer in Performance mode zetten. Anders speelt hij maar één geluid af. Voor als nog geen problemen. Wil ik echter een geluid gebruiken uit het Plugin board dan gaat het fout. Het board is geïnstalleerd in slot 1. In de handleiding staat dat ik dan het board kan aansturen via midikanaal 16. IK heb in Cubase er dan ook voor gezorgd dat mijn patchnames (en dus de MSB en LSB bank select parameters) van het board via dit kanaal verzonden worden. Echter ik hoor geen geluid via dit kanaal en ook niet op een andere kanaal (AN geluid dan de normale geluiden gaan wel goed). Als ik de synth gewoon in Voice mode zet kan ik wel het plugin board aansturen. Omdat je track vaak uit meerder geludien bestaat wil ik toch wel erg graag de verschillende instrumenten tegelijkertijd horen....

Heeft iemand hier ervaring mee of kan mij hier meer info over geven.....ohja de manuals heb ik ook al meerdere malen doorgelezen. Wellicht lees ik er over heen maar ik hoop dat er iemand is die er meer van weet

Alvast hartelijk bedankt :biertje:

Hmmm...ik snap er niks van maar het werkt nu. Voor degene die ook met dit probleem zitten kan ik wel een paar richtingen geven waar ik heb zitten te klooien :)

1) In de Utility mode bij je RCV kiezen voor omi.
2) In Cubase kanaal 16 gebruiken (in perfomance mode op de CS6x) als het gaat om PLG1 slot voor het board
3) Reset een keer de setting van het board door een voice te selecteren in voice mode en vervolgens de utility en job knop in te drukken gevolgd door een enter om het hele zwikkie te resetten...maak wel eerst ff een backup 8)

Ik ben blij en ik hoop dat meerdere Yamaha gebruikers hier iets aan hebben :mega:

Origineel geplaatst door DJ VasC
In de Utility mode bij je RCV kiezen voor omi.

Dit zal wellicht de belangrijkste oorzaak geweest zijn van je problemen. Als je je CS6X op een specifiek kanaal instelt dan zal de CS6X enkel opdrachten ontvangen van externe MIDI-bronnen (bv Cubase) op dat ene kanaal. Dus als je in Cubase meerdere kanalen aanspreekt, dan zal je CS6X toch maar op 1 kanaal reageren en dus slechts 1 klank laten horen. Door je CS6X in Omni mode te plaatsen, geef je aan dat je CS6X op alle 16 MIDI kanalen tegelijk moet luisteren.

Back