[Hardcore] Dedicated to the nonbelievers

Arthur

SpeakertortureR
Heb eindelijk weer eens een trackje af. Afmixen wil nog altijd niet helemaal lukken zoals ik zou willen maar ben wel benieuwd naar de meningen. Nog nooit wat gepost hier..:)

Dedicated to the nonbelievers

Meningen / (constructieve) kritiek gevraagd dus !

verrek ofwel is het die ochtendstemming, ofwel 8D is dit een goede track!
ben zelf geen 1ste plaats hardcore liefhebber, en volledig geen gabber (alhoewel ik wel een kleine hardcore/oldskool gabber mp3 collectie heb)

Qua afmix kan ik echt niet veel zeggen, het klonk goed op mijn ingebouwde speaker, en dat betekend al veel.. De opbouw is dik in orde, De juno (of wat het ook is) klinkt echt goe, doet me wat denken aan 'behind the mask'. Lekkere afwisselingen in de beat, de kick..
Kan eigenlijk echt geen slechte punten van kritiek geven.. Als ik vanmiddag nog es luister op goede speakers, zal ik eventueel nog wat toevoegen
:walker:

EDIT: welke gear gebruikt?

Dit klinkt goed. Originele samples (waar heb je ze trouwens vandaan), goede afwisseling en geen eindeloze repeterende stukjes.

Over het afmixen kan ik je ook weinig vertellen aangezien ik hier met mijn cheapo computerboxjes aan het luisteren ben, maar mijn eerste indruk is dat het een heel eind in de goede richting zit.

had 'm gister ff geluisterd, idd wel lekkere track (hoewel niet mijn stijl qua hardcore)..toegankelijke track, maar niet zo geijkt opgebouwd, dat vind ik wel leuk

paar aanmerkingen:
jammer dat nosferastu dat koortje al gebruikt heb, maar ach, beetje recyclen moet kunnen :)
die clap vond ik wel nogal fasttracker-achtig, zou ik toch iets anders mee doen
qua laag in de kick ontbrak er nog wel wat geloof ik
geheel klonk een beetje dof dacht ik

maar gaat zeker de goede kant op :okdan:

Wow Tuur!

Dit is een dijk van een klapper! Dit is het spul waar hele sporthallen tegelijk van uit hun dak gaan!

Het lijkt wel of ik een zacht brommetje ofzo hoor ergens. Misschien in de kick kanalen? Ik mis ook net een beetje volume en attack in de kick. Maar dit zijn echt de minimale minpuntjes aan deze track, verder is ie goud.

Op de eerste plaats bedankt voor de feedback / kritieken. :okdan:

Rvooh> gebruikte gear: Virus C, JP-8080, Juno-2, R-70, Machinedrum, Airbase 99, TSR-24 (2x), M-One XL, PEQ-450, Mackie SR-24·4 (te koop), Dynaudio BM6A (2x), Tascam DA-20 MkII (niet alles even intensief gebruikt)
gebruikte software: Cubase SX, Kontakt, Absynth, CoolEdit Pro

Bananaworld> neem aan dat je de vocal samples bedoelt (rest komt uit bovengenoemde gear), het 'koortje' is van Vangelis en de teksten komen uit een verzameling oude afleveringen van 'The Outer Limits' (heb daar nog een boel meer samples uit weten te halen trouwens maar ummm ssssssjt :p )

Nightstrom> clap klinkt inderdaad wat gesampled.. hij komt uit een Machinedrum maar goed, zal 'm eens gaan versleutelen. De bassdrum was ik zelf ook nog niet tevreden over alhoewel ik er wel al eindeloos aan gepield heb.
Maarrrr.. je zegt dat Nosferatu dit 'koortje' al heeft gebruikt ? Ik weet volgens mij wel welke track je bedoelt (kan zo even niet op de naam komen) maar meen mij te herinneren dat dat een ander koortje was.. weet het nu niet meer zeker :S Heb jij toevallig de naam van die track ?

Bikkel> Thnx! *D Een brom heb ik er niet doorheen kunnen horen maar de bassdrum is idd nog niet helemaal lekker. De boel nog maar eens een keer door m'n mengtafel heen trekken dan. Helaas net alle knopjes verdraaid, omdat ik aan 'n andere track verder was gegaan, waar is total recall wanneer je 't nodig hebt.. ;{

Heb em ff gechecked,

Vet nummertje met goeie ideetjes kick is wat basslight en het hoog zou zeker wat meer kunnen sprankelen.
Kan aan de mp3 liggen.
Opbouw en arrangement goed gedaan kill sampletje goeie hook.
Ik zou zeggen ga zo door en probeer je eigen weg te gaan dan zien we je binnenkort zeker wel een keertje op vinyl.

suc6 & mzzl

faab

De stof valt bij mij hier uit de voegen .(figuurlijk dan)
Echt een goede Floorfiller , zo van je hoort de stem "i'm going too kill you"
en gelijk willen dansen (alhoewel ik geen gabberfeest in jaren heb gezien)
Echt niks meer aan doen .

Zou je die koor niet alleen laten terug komen op plus/minus 4 minuten.
Tijdens die droge drums (klinkt mischien anders iets te droog).

Velen hebben het al gezegt maar wat een vette track!!! Ik weet niet of het in het origneel ook zo is (niet de mp3 dus) maar mis echt veel hoog hij komt dus echt dof over maar dit was al gezegt. Die HH clap en snare moet vooral veel meer hoog in. Maar nogmaals vette track.

lekker hoor ;)

paar kleine tipjes : clap en kick mogen wat helderder....dat klassieke stukje in het begin mag wat harder....
ook zou ik persoonlijk voor een wat ruigere kick kiezen,dat kan makkelijk als je van dit soort melodietjes gebruikt...

maar ik denk dat als je dit opstuurt,er vast wel liefhebbers zijn....( probeer Rige eens...)

Cool 8)

Bedankt voor de bemoedigende woorden. Ik gaat er nog eens mee aan de slag en wie weet zien jullie 'm over een aantal maanden op een stukje vinyl verschijnen ;)

PS: 6Track> wie denk je zelf ?

mmmm. zeer lekkere track!! ik heb er weinig commentaar op. ik weet zeker dat deze het goed zal doen!

6 Trak> ongelovigen -> mensen die niet geloven in de kracht van hardcore (house)
Dit alles met een ;) natuurlijk. Heb je een voorstel voor een betere naam ?? :eureka:

ik heb mijn handen op het beeldscherm gelegd en heb idd een soort van kortstondige power gevoeld...
want ineens, in gedachte pratend tegen je nummer zag ik het licht:

I know how and I know when... now I see my chance, I'm going to kill you!

...this message will selfdestruct in 5 seconds...

Back