s2000 info

BOPH3

www.hadrie.nl
hallo mensen,

ik ben hier net nieuw en ik heb dus een s2000 ik vroeg me af of er ook anderen zijn die dit gebruiken in combinatie met hen PC en met welke programma's en hoe...

ik weet het echt nog NIET te combineren en vroeg me af of het handig is het te combineren met recycle/reason...

weet iemand ook sites waar ik tutorials kan vinden over de s2000, degene die ik kon vinden waren moeilijk te begrijpen voor een s2000 leek...

let me know!

Peace

Communicatie tussen je S2000 en 'n PC gaat via SCSI, met het gratis Akai-programma MESA. Ook ondersteunen sommige sample editors dumps via SCSI naar Akai. Ik deed dat vroeger met Bias Peak op de mac.

Tutorials voor de S2000 ken ik niet, maar ik kan me herinneren dat de handleiding uitgebreid en overzichtelijk was. De S2000 is, ondanks het kleine display, geen moeilijke sampler om te bedienen; de menu-structuur is zeer logisch. Het gaat er meer om of je weet wat envelopes, lfo's, loop-points en sample-rates etc. zijn. Als je specifieke vragen hebt kan ik ze denk ik wel beantwoorden, hoewel ik al jaren geen S2000 meer heb.

Ak.Sys is het programma waarmee alle Akai-samplers die USB hebben met PCs en Macs communiceren. Werkt dus niet met 'n S2000. ReCycle werkt wel, mits je natuurlijk 'n SCSI kaart in je PC hebt.

te dik...ik ga ff proberen om ergens zoiets te vinden, en dat programmatje werkt ook op een pc dus is het ergens nog te downloaden?

Wat post jij snel!

MESA kun je gewoon downen bij akaipro.com

serieus dope ik ga het nu downloaden...

en ja ...ik heb een snel brein... :P

http://www.akaipro.com/us/aksys.html

ik kom hier...maar zie nergens S2000 staan wel s3000 enzo :S damn....vageshitzle

offffff

betekend dit:
"AK.SYS V2 FOR Z4/8, MPC4000 AND S5/6000"

s5/6000 voor alle S serieus van 5 tot 6000?

ja dat is het...ik probeer wel ff thnx anyway

Als je nou beter had gelezen dan wist je dat al van te voren, want lo-fi heeft dat in deze post net verteld... ;)

ReCycle werkt wel, mits je natuurlijk 'n SCSI kaart in je PC hebt.

ik had wel gelezen, maar
door dit wou ik het toch proberen...

hee, ik heb het programma Millenium hier voor je liggen...

http://www.rpgfan.demon.co.uk/y2k.htm

dat schijnt net iets beter te werken dan MESA...

heb het zelf gekocht voor 30 dollar in een dolle bui, maar het nooit echt gebruikt... heb m'n s2000 verkocht

als mag het voor 15 euro op komen halen als je wil...

goeie shit! kan ik een keer komen kijken hoe het gebruikt word ook? of weet je ook echt NIET hoe het werkt?

nou het werkt eigenlijk het zelfde als MESA... maar MESA is nogal onstabiel, hij klapt er vaak uit, populair gezegd...
Millenium schijnt een stuk stabieler te zijn.
Het werkt niet met w2000, dus je moet echt win98 of iets dergelijks op je computer draaien!

heb zelf geen scsi meer en ook geen s2000 dus dat uitproberen gaat een beetje lastig..

Bopper wat jij moet hebben is een scsi kaartje in je pc en daarmee dus je sampler met je pc uphooken, en ik ga er vanuit dat je hiphop beats wilt maken?
Dan moet je ff Propellerhead Recycle regelen, daarmee kan je samples opknippen (zoiets als in de mpc2000) en wordt elk geknipte stukje aan een toets van je midi keyboardje toegewezen.

Back