[Arp2600] Waarom nog geen softsynth?

Yawgmoth

Moderator
Staff member
Aamgezien van al de oude bakken een softie komt, vraag ik me af, waarom (nog) niet van de Arp2600? Technisch niet mogelijk? Niet interessant?

Voor de Nord Modular is wel een Arp2600 patch beschikbaar. Vindt deze erg goed klinken...maar weet niet of hij dicht bij het orgineel komt.

Misschien nemen mensen niet de moeite om geld, tijd en moeite in een stuk software te steken waarvan iedereen zegt dat ie het in synthedit na kan maken en dus illegaal kopieerd.. Of is dat heel negatief? ;)

Een Arp2600 klinkt wel heel anders als andere vintage synths, dus wat dat betreft zou het voor de softsynthmatige onder ons wel interessant kunnen zijn..

..mischien moeten klassiekers zoals deze en de VCS3 en al die andere pure analoge oldies enz., niet gereduceerd worden tot een computerprogrammaatje!...

je gaat ook geen Trabant-motor in een Ferrari stoppen....:confused: :D

Origineel geplaatst door Bass
..mischien moeten klassiekers zoals deze en de VCS3 en al die andere pure analoge oldies enz., niet gereduceerd worden tot een computerprogrammaatje!...

je gaat ook geen Trabant-motor in een Ferrari stoppen....:confused: :D

Graag ontopic reageren, ik vraag om een rede voor het nog niet uitgebracht zijn van een soft Arp2600, niet een mening over het al dan niet repoduceren van vintage synths.

Wie weet is bijv Arturia er hard mee bezig. Die hebben heel wat klassiekers gereanimeerd in de virtuele wereld. ;)

Origineel geplaatst door sander
Ik ben er van overtuigd dat ook deze bak in software vorm zal verschijnen. Die grote modulaire moog is ook gedaan.

Dat wat hetgeen mij op de gedachte bracht waarom wel de modulaire moog, en niet de Arp2600. En dan wel a.u.b. met V4 skin :)

Attachments

• 26002.jpg
    26002.jpg
    22,3 KB · Bekeken: 118
Reaktor 4 Ensembles:

ARP 2600
ARP 2600 Mk III
ARP Axxe Mk III
ARP Odyssey MkIII
ARP Poly Odyssey
ARP Solus

Heb ff geen paint hier dus ook geen screeenshots, zien er goed uit en klinken vet.

Grz.

Een andy robins is er dus mee bezig geweest.

Als iemand een patch en het geluid van de arp 2600 softsynth(als hij er dan is natuurlijk) dan plaats ik de zelfde patch met het geluid van een echte arp ter vergelijking....

cool idee?

Re: [Arp2600] Waarom nog geen softsynth?

Origineel geplaatst door Yawgmoth
Aamgezien van al de oude bakken een softie komt, vraag ik me af, waarom (nog) niet van de Arp2600? Technisch niet mogelijk? Niet interessant?

Voor de Nord Modular is wel een Arp2600 patch beschikbaar. Vindt deze erg goed klinken...maar weet niet of hij dicht bij het orgineel komt.

Totaal niet. Deze emulatie is geheel vanuit het geheugen van de patcher gedaan, zonder origineel exemplaar, zonder handleidingen noch schema's en andere zaken. En een geheugen is nooit de meest betrouwbare bron.

Wout

Graag ontopic reageren, ik vraag om een rede voor het nog niet uitgebracht zijn van een soft Arp2600, niet een mening over het al dan niet repoduceren van vintage synths.

Maar dat is toch eigenlijk een zinloze vraag? Waarom is iets er nog niet? Het kan best zijn dat degene die de mogelijkheden bezit om het apparaat perfect softwarematig te produceren zeer esthetische en misschien zelfs ethisech bezwaren heeft. Misschien wil hij zijn eigen Arp2600 wel zo uniek mogelijk houden... Wie weet?

Wout

Origineel geplaatst door Knaller
Pic

Dat ziet er lekker uit! Hoe klinkt ie? Waarschijnlijk geen vergelijking mogelijk met "the real deal" maar gewoon als geluidsbron.

Origineel geplaatst door Wout Blommers
Maar dat is toch eigenlijk een zinloze vraag? Waarom is iets er nog niet? Het kan best zijn dat degene die de mogelijkheden bezit om het apparaat perfect softwarematig te produceren zeer esthetische en misschien zelfs ethisech bezwaren heeft. Misschien wil hij zijn eigen Arp2600 wel zo uniek mogelijk houden... Wie weet?

Wout

De vraag is niet zinloos, want ik (en met mij vast nog meer mensen), zijn geintrigeerd door de "looks" van de 2600, en willen hem graag bespelen. Aangezien het aanbod van 2600's niet echt overdadig is (V4 heb ik helemaal nooit zien aangeboden) is een softie een (prijstechnisch) goede oplossing (zonder direkt een hard vs. sofware discussie te willen beginnen).

is een softie een (prijstechnisch) goede oplossing (zonder direkt een hard vs. sofware discussie te willen beginnen).

Deze is prijstechnisch zeer scherp neergezet, gratis namelijk :)

Zal vandaag eens wat patches opnemen. Vergelijken moeten anderen maar doen, heb nog nooit een arp gezien 8)

Misschien dom van mij, maar zou de vraag dan niet meer moeten zijn:
"Heeft iemand ooit een software versie van de ARP2600 gezien of gehoord?"
of
"Wie wil er meedoen aan het creeren van een soft ARP2600?"

'Waarom' vraagt naar de reden, de oorzaak.
Dat kan alleen beantwoord worden door degenen die er mee bezig zijn/waren en die waarschijnlijk niet op dit forum zijn.

Maar je hebt wel gelijk dat de vergelijking Trabant motor in een Ferrari fout is... (Iets slechts in iets goeds)
Het moet natuurlijk een Ferrari motor in een Trabant moeten zijn! :) Analoog in digitaal... het idee! :(

Ik wil je graag uitnodigen de ARP2600 in het museum te proberen, maar helaas staat het depot zo vol, dat er maar een persoon tegelijk in kan. Maar misschien is er wat te regelen? :koffie:

Wout

Back