Korg MS20

Bartdeijkers

Ingeburgerd
In een muziek zaak bij mij in de buurt staat een ms20 te koop.
Volgens de verkoper is hij helemaal in orde op 2 dingen na:

1e 1 toets is afgebroken(dit is redelijk goed te repareren)
2e de lowpassfilter begint een beetje te ruisen als ie onder een bepaalde stand komt.

Mijn vraag is dus: Komt dit vaker voor?
Is dit ook te repareren?

de lowpass filter ruist alijd een beetje. als hij een beetje meer ruist is het te hopen dat de oorzaak niet zit in de filterchip want die is moeilijk verkrijgbaar. ga eens vergelijken met iemand die een goede ms20 heeft en/of overleg eens met een reperateur zoals die jongens in beegden (0475-572033)
veel hangt ook af van de gevraagde prijs in combinatie met de eventuele reparatiekosten.

Hij ruist dus alleen boven een bepaalde stand. Dus als je hem niet ver opendraait ruist ie nog niet.

Origineel geplaatst door mono-poly
Filter chip in een ms20???????
Volgens mij zit er geen chip in hoor
Jawel het Korg 35 filter ic. Dat iIs gebruikt in de eerte MS-10's en MS-20's en daarom klinkt een vroege MS anders dan een latere MS.

Weet je misschien ook tot welk serienummer ?

Wat moet die MS 20 kosten ?

serienummer weet ik niet(is dat belangrijk dan?)

Ze vragen er 625 euro voor.

Dus al ik het goed begrijp komt een beetje ruis altijd voor. Waarom ruist ie dan pas vanaf een bepaalde stand?

Als die verder niets mankeerd en er valt nog over de prijs te praten.Dan lijkt het mij niet verkeerd.

ik vind persoonlijk de prijs niet echt goed te noemen hoor. zie ze ook wel eens voor meer, maar een koopje is het zeker niet. wou'k toch ff zeggen. ;)

Re: Korg MS20

Origineel geplaatst door Bartdeijkers
2e de lowpassfilter begint een beetje te ruisen als ie onder een bepaalde stand komt.
het filter opzich zal niet ruisen.
als het LPF onder een bepaald niveau komt zal de ruis, afkomstig uit de machine zelf, niet meer worden overstemd wat bij een hogere LPF stand wel gebeurd...

Origineel geplaatst door Twiki
Jawel het Korg 35 filter ic. Dat iIs gebruikt in de eerte MS-10's en MS-20's en daarom klinkt een vroege MS anders dan een latere MS.

Is er kwalitatief ook verschil te horen in deze twee verschillende filters?

Origineel geplaatst door astronaut
Is er kwalitatief ook verschil te horen in deze twee verschillende filters?
De filters met het korg35 filter ruisen wat meer dan de nieuwere filters met een ota. Maar ze zijn muzikaal gezien wel wat interessanter. De korg 35 ic's zijn eigenlijk ontworpen omdat ota's toendertijd te duur waren.

ik lees net over die verschillen in filters van de ms20's... de vraag is al eerder gesteld in deze thread maar nog niet beantwoord dus hier komtie nog een keer;

vanaf welk serienummer zitten die nieuwere filters erin?

Zijjn dit de zelflde filters als deze ?
vcf_pic.gif

Nee, volgens mij zijn de MS-20 filters anders dan de eerdere 700, 770, 800DV filters; De MS-20 filters kunnen wel zelf-oscilleren; die andere volgens mij niet

Dat van die MS-20 serie-nummers moet wel ergens op het web staan

Origineel geplaatst door mono-poly
Zijjn dit de zelflde filters als deze ?
vcf_pic.gif

Back