Wie is het! Vstation vs Kstation

Wie is het! Vstation vs Kstation

• X-Station = K-Station & Y-Station = V-Station

Stemmen: 7 23,3%
  • Y-Station = K-Station & X-Station = V-Station

Stemmen: 9 30,0%
  • X-Station & Y-Station zijn beide V-Station

Stemmen: 1 3,3%
  • X-Station & Y-Station zijn beide K-Station

Stemmen: 3 10,0%
  • Wat is een K-Station? (wat doe ik hier?)

Stemmen: 10 33,3%

• Totaal aantal stemmers
    30
het was een patch van de k-station, exact gekopieerd (dump en import-dump) naar de v-station.

waar de verschillen vandaan komen is onduidelijk maar het zal wel aan algoritmes en adda conversie liggen?

Wie zegt dat een dump van/naar een synth 100% werkt en bugvrij is?

Dit hoort goed te gaan maar er zijn ook gewoon synths waar dat niet zo is.
(klinkt heel eng en is het ook)

er zit een behoorlijk verschil in geluid tussen X en Y. Ik vond zelf X het mooist klinken maar het leek me meer dat de patch van Y gewoon anders was dan dat het geluid nou echt op zich veel slechter was. Sowieso overstuurd de Y versie hier, en lijkt het of er meer resonantie in het geluid zit waardoor het meer aggressief in het mid klinkt.

de x-versie klinkt naar mijn mening beter, wat kalmer en gecontroleerder dan de y

de y-versie heeft iets meer resonantie en wat meer chorus feedback gekrgen lijkt het wel,
heb het gevoel dat die daarom wat meer ruw en minder gelikt klinkt.

:okdan: Goeie test zeg! Meer daarvan!

Ik vermoedde simpelweg dat je twee keer K-station had gedaan... aangezien je die in je hardwarelist had staan en misschien gewoon ff een grapje uit wilde halen :)

Afgezien dat de presets verschillend klinken hoor ik geen verschil in kwaliteit tussen K en V.... Klonk me als een twist on a knob...

Das dus alleen maar mooi voor iedereen.... Als je liever aan knoppen draait...neem je de K... sla je de sound liever makkelijker op met je song...dan neem je de V.. toch?

Back