soundcraft e-8

Jur

abstract
Hallo mensen,

even een vraag over deze mixer, in de beschrijvingen op internet zie ik staan 8 mic-ingangen, maar daar moet je toch ook gewoon mono een synth op aan kunnen sluiten? (gewoon line dus)

wie o wie, is misschien een domme vraag maar ik kom er niet achter........

dus.............

Ik ken de mixer niet maar er zullen waarschijnlijk ook 'normale' jack-inputs opzitten.
Ze geven die mic-ingangen meestal extra aan bij de verkoop omdat dit voor sommige gebruikers erg belangrijk is en buiten dat geeft het ook een beetje aan dat het om een serieuze mixer te doen is. Natuurlijk kunnen het ook 8 crappy mic-inputs zijn maar daar kom je snel achter als je een beetje meer info erover opzoekt.
Je kunt je synth ook op de mic-input aansluiten. Moet je wel een kabel gebruiken van jack naar xlr maar zoals ik al zei lijkt het me sterk als er 8 mic-aansluitinge op zitten dat er geen jackinputs zijn.
Als deze er echt niet zijn dan is dit misschien nniet de goede mixer. Waarschijnlijk dan een mixer puur op PA zang gebaseerd. Waarschijnlijk kun je dan ook de phatompower (soort versterkertje om het microfoonsignaal op level te krijgen) niet uitschakelen wat hem eigenlijk waardeloos maakt als hoofdmixer.

gr. Tom

Ik denk waarschijnlijk dat er ook gewoon jack aansluitingen opzitten, maar ik kon geen info op het internet vinden, er zijn wel plaatjes maar dan zijn de aansluitingen niet goed te zien, ik dacht ik probeer het hier even te vragen of iemand misschien zo`n mixer heeft.............

Maar ga sowieso even naar een winkel om hem te beluisteren........

bedankt voor de reaktie in ieder geval!

Origineel geplaatst door Tom Thomas
Waarschijnlijk kun je dan ook de phatompower (soort versterkertje om het microfoonsignaal op level te krijgen) niet uitschakelen wat hem eigenlijk waardeloos maakt als hoofdmixer.

gr. Tom

[betweter-modus aan]
De phantompower heeft niets met een versterker te maken, maar is een voeding voor evt. aangesloten condensator-microfoon's. Als je bijv. dynamische mic's aansluit op deze xlr-ingangen, hoef je de phantompower ook niet in te schakelen, en heb je toch een goed signaallevel.
Vervelender in deze vraag is het volgende: Ik ken de mixer niet, maar zomaar zonder meer een synth op een xlr-ingang prikken, HOEFT niet perse fatsoenlijk te werken ! Sommige mixers hebben nl een vast ingangsniveau nodig op de xlr-in (nl het uitgangsniveau van een mic), en hebben dan een ander ingangsniveau op de jack-aansluiting (nl line-niveau, wat wel geschikt is voor je synth). Er zijn ook mixers waarbij je het ingangsniveau van je xlr-in kunt instellen met een knopje, tussen mic-in en line-in. Een synth aansluiten op een mic-in (met het bijbehorende ingangsniveau van deze ingang), veroorzaakt dan een zwaar but-geluid (oversturing).
[betweter-modus uit]

veel suk6

Back