Sysex dumps voor patches van synths

bobaphat

Ouwe rot
Ik heb pas een paar patches gedownload voor de Prophet VS, maar die zijn in Sysex formaat.
Ik heb totaal geen verstand hiervan. Heeft iemand een idee hoe ik die prophet patches kan laden?????

't Is heel lang geleden dat ik zoiets gedaan heb, maar ik geloof dat je Sysex op een of andere manier in je sequencer moet laden, midi filters voor sysex uitzetten en je Prophet op receive zetten.

Er zijn meestal wel minder ingewikkelde alternatieven, speciale programma's zoals SoundDiver om Sysex te versturen. Je zou 't anders ook hier mee kunnen proberen:

http://www.audionaut.com/software/amm.htm

Ik weet niet of 't iets is, maar het ondersteunt in ieder geval de Prophet.

ok bedankt jongens

In logic lukt het niet om die files te laden iig,, hij herkent geen sysex op een of andere manier. Moet het in cubase?

In cubase (oude versies, van SX weet ik het nog niet) gaat het alsvolgt,

Je moet bij het menuutje 'modules' de studio-module en sysex-module toevoegen,
Als dat gelukt is zie je beide staan als je het vensterje naar beneden klikt...

Vervolgens moet je op het midikanaal van de Prophet (dus output/channel goedzetten) een eventje aanmaken
gewoon ff dubbelklikken in het witte veld. Dan moet je naar EDIT/LIST ; de list-editor dus.

Daar kies je bovenin wat je vervolgens voor nootje gaat tekenen, een sysex noot in dit geval

Dan start je vanaf het vensterje Modules (bovenin de balk) de sysex module op.

Laad de sysex data in en druk op export en hij zou het moeten doen

Om Dumps te maken van mijn apparatuur gebruik ik:

moxtitle.gif

Werkt echt super!!

Hier de link:

Midi OX

Suc6!

In de nieuwere cubase (<sx 1) is het erg simpel. Je maakt een midichannel aan naar je apparaat. Op dat kanaal even een blokje aanmaken (dubbelklikken tussen de locaters op het kanaal) en dat blokje selecteren en op ctr+G drukken

Je zit nu in de list editor. Kies ipv 'note' > sysex en teken een nootje sysex aan de rechterkant. Aan de linkerkant verschijnt er een regel met parameters... scroll daar naar de zijkant naar de tab "Comments" en dubbelklik daarop.

Nu kan je je sysex file importeren en nadat je dat gedaan hebt hoef je alleen nog maar op play te drukken in de sequencer en de sysex wordt verstuurd

:eureka: is ook handig natuurlijk om aan het begin van een song te laten staan als een programchange voor al je synths. Mocht je een patch uit je synth gewist hebben per ongeluk ,en je hebt ook de sysex niet meer... dan staat-ie gelukkig nog in je song

Back