de zin en onzin van een songtitel

belangrijke is dat jij het nog op je HD ken vinden...

(delon werkt nog steeds met 01,02,03a,03b ga zo maar door)8o)

ik ben dan nog niet echt bezig met het maken van nummers, maar meer met het uitzoeken van wat ik allemaal met m'n apparaten kan.. ik heb dus een dx-200 en een EA-1.. als ik dan iets leuks heb gevonden dat bij elkaar past neem ik altijd een stukje van een halve minuut ofzo op en noem ik het U123 A14.mp3 o.i.d. zodat ik weet waar het vandaan komt.. ik ben het er wel mee eens dat je een reden hebt waardoor je aangezet wordt tot het maken van een bepaald nummer en dan is een passende titel bedenken toch ineens niet meer zo moeilijk dacht ik.. :)

Meestal als ik een track aan het maken ben, komt de naam gewoon bij me op vanzelf, als ik bijvb een techno track maak word het meestal wat "mechanischer" zoals bvb machinework of zoiets, ligt er eigenlijk ook aan wat m'n gevoel is op dat moment en wat ik die dag heb gedaan, bvb heb ik dan een woord op tv/radio gehoord wat ik bij de track vind passen , dan gebruik ik dat woord voor een track.

Niet dat ik nu zo veel nummers maak, maar titels....

ik vind het belangrijk dat titels lang zijn in het engels, niets met het nummer te maken hebben en dat het lijkt alsof het allemaal heel pretentieus is en belangrijk en diepzinnig, terwijl het eigenlijk gewoon teringherrie is.

black lung was/is er naar mijn idee altijd een meester in (alhoewel hij er natuurlijk misschien wel wat mee bedoelt)

dus.

Origineel geplaatst door (f.a.q.)
Niet dat ik nu zo veel nummers maak, maar titels....

ik vind het belangrijk dat titels lang zijn in het engels, niets met het nummer te maken hebben en dat het lijkt alsof het allemaal heel pretentieus is en belangrijk en diepzinnig, terwijl het eigenlijk gewoon teringherrie is.

black lung was/is er naar mijn idee altijd een meester in (alhoewel hij er natuurlijk misschien wel wat mee bedoelt)

dus.

dan ga je je toch afvragen waarom je iets nog een titel geeft....

Origineel geplaatst door ProtoHuman
dan ga je je toch afvragen waarom je iets nog een titel geeft....

Juist, maar dit geldt natuurlijk vooral voor mij omdat ik vind dat ik mijn eigen "muziek" niet te serieus moet nemen....

Back