(Cubase) S''uc''X (opstartprobleem)

paul

Joe haj
:(

ik krijg cubase SX nie maar aan de loop... als ik um opstart en krijg dat grijze schermpje met daarin cubase dan blijft hij bij ''initailizing: DirectX'' hangen.

heb um al een paar keer opnieuw geinstaleerd, maar dat mocht niet baten.

solution please:eureka:

bvd.Paul

het instaleren van directX 9b mocht niet helpen helaas.
hij blijft ook hangen bij : ''directX plugins''

MAAR IK HEB HELEMAAL GEEN DIRECTX PLUGINS OP MN PC STAAN!

dit probleem hebk al 5 dagen... word een beetje paranoia hier. (ff pilletje regelen8o) )

Wat je kunt proberen is je map met vst-plugins tijdelijk te verplaatsen of te hernoemen en kijken of ie et dan wel doe. Dan weet je waar het fout gaat.

mag ik jou blij maken door te zeggen dat jij de man van de dag bent voor mij!

kheb de map verplaatst en ja hoor.. ut fucking werkt gewoon:D :D :D

ik ben blij! joepie

beetje overdreven misschien, maar wel blij

thx greets Paul

Nu is het nog de vraag welke plugin de fout veroorzaakt. Wellicht een dx pugin die niet goed met cubase samen gaat?? Een van de laatst geïnstalleerde?!

het lag aan een plugin van yamaha (vocal rack) die hebk dur nu uitgehaald en alles loopt weer zoals ut hoort te lopen.,..

de plugin had ik van kazaa afgehaald dus. /
=)

Zo'n vermoeden had ik al.

PS met om het even welke OS zou je het zelfde probleem gehad hebben denk ik.

Hallo sx hackers,

Ik heb reeds meerdere forummers hierop gewezen maar indien je problemen hebt met het opstarten of initialiseren van cubase, kijk gewoon even in het cubasesx.log bestand met wordpad of notepad. Dit bestand logt iedere opstart van cubase sx en hier kun je direct zien welke plugin het opstarten van cubase blokkeert. Dit bestand vind je in de cubase sx installatie folder, normaal dus c:\Program Files\Steinberg\Cubase Sx.

Groetjes en success,

Back