A5000 hangt bij laden samples

Ferric

Housekabouter
Sinds enige tijd blijft m'n Yamaha A5000 weleens hangen tijdens het inladen van m'n samples vanaf de harde schijf. Ik moet dan een paar keer de machine uit en aan zetten en het wederom proberen voor hij een program met alle samples inlaadt.
Het gaat vooral om wat langere samples van enkele seconden.

Heeft een andere A4/5k-medegebruiker dit ook weleens?
Waar zou het probleem kunnen liggen? In m'n HD, het geheugen of de sampler zelf?
Weet iemand wat er aan te doen is?

Thnx...

jah ik zou ook de boel gaan backupen en de schijf ff formateren. blijft het probleem nog steeds bestaan, dan zou ik maar eens gaan kijken naar geheugen. is ook de meest economische manier dit, aangezien formateren niks kost (beetje lichamelijke inspanning) en geheugen kopen wel. tja crisis in NL ;)

heb het ook al een aaantal keer meegemaakt (voornamelijk met banken waarvan de samples ook in andere volumes aanwezig waren,spijtig genoeg kan je de harde schijf niet defragmenteren ...

Hmmm... het is niet zozeer dat die samples in andere banks aanwezig zijn. En het gaat echt om bepaalde samples. Ook als ik ze opnieuw opsla hebben ze problemen met laden... supervaag. Ik ga binnenkort eens ander geheugen proberen, want zeker bij het opnieuw opslaan zouden bad clusters op de HD e.d. geen item zijn omdat die volgens mij niet in het geheugen worden geladen.
Iemand ideeën?

Back