Welke geluidskaarten kunnen externe geluidsbronnen inter...........

bobaphat

Ouwe rot
Er zijn geluidskaarten die externe bronnen (bv een synth) intern kunnen verwerken zodat je bv je jp8000 in Logic kan uitmixen. Welke geluidskaarten kunnen dit??

Hoe zit dat in verband met latency??

Ja duhhhhh halloo,,,
Externe bronnen door logic kunnen halen ,, dus alle plug ins erop los kunnen laten etc,,, ik krijg al een stijve als ik er aan denk.

Als dat mogelijk is tenminste

Kan het met de Delta 1010???

hahaha. ben een beetje dronken sorry, :mega:

Iemand nog iets interessants hierover te zeggen?

Ja, ik weet dat forumlid 'roel' ook op deze manier werkt als jij zou willen..misschien hem een pb'tje sturen?

ik snap er weer geen hol van boba ...

je kan toch gewoon een hardware synth bouncen naar een audio track in logic ?
dat werkt prima met de delta 1010 ..

god ik mag niet hopen dat je dit bedoeld want dat is echt TE simpel ...
ga eerst maar nuchter worden ... denk dat dat een hoop helpt ..

hahaha oh shit, zo retarded ben ik nou ook weer niet

Ik bedoel zeg maar dat je realtime externe audio door je geluidskaar in logic kan bewerken, zonder eerst te recorden enzo.

Origineel geplaatst door bambamstudio
nu niet meer.....

Sorry man, als ik je gekwetst heb, was niet zo bedoeld,, sorry sorry sorry,, mijn nederige excuses bij deze

Nauw je hebt ook vovoder plugins, waar je realtime door de mic kan lullen. Dus je hebt ook wel plugins die een extern signaal accepteren, effect erover en weer via de output van je geluidskaart naar buiten of dat gewoon weer op een ander kanaal opnemen.

Maar uhh bas, jij bent echt niet dronken!

Laatst gewijzigd:
Normaal kan elke geluidskaart die een beetje een fatsoenlijke latency setting aankan dit. De vraag is wat wil je gaan doen?

Ik heb net met een buffer size van 64 (4.5 ms vertraging) , 3 kanalen realtime gemixt in Nuendo met op elk kanaal een Waves reverb, performance zat op 20%. Wil je bv. 8 kanalen realtime gaan mixen met vette plugins en dan ook nog eens die Moog Modular plugin draaien en bv. nog iets van een stylus en ... denk ik dat je redelijk snel aan de 100% gaat zitten.

Het lijkt me handig als je synths hebt en geen dure randapparatuur, om die direct logic in te sturen zodat je realtime die effecten er op los kan laten en ze realtime kan mixen in logic.

Hoe zit het dan met recorden trouwens??? Krijg je dan dat wanneer je die synths mixt in Logic, dat je dan alleen maar hoeft te bouncen???

snap het verhaal nog steeds niet echt het enige wat ik kan bedenken waarheen je wilt is eingelijk full duplex geluidskaarten

Zo'n beetje elke geluidskaart kan dit. Wat handig is, is een kaart met veel in en uitgangen in dit geval. Delta 1010 is daar geschikt voor. Delta 1010LT is een goede en goedkopere optie. Verder zijn er nog veel meer merken die iets moois hebben....

Daar zijn 'audio input' objecten voor. De bron van zo'n object kun je aan aan input van je audio kaart toewijzen. Het signaal wordt meegenomen bij het bouncen.
Het werkt in principe met iedere audio kaart, de latency moet natuurlijk wel voldoende laag zijn.

Om een reeds opgenomen track door externe effecten te halen is er de 'i/o helper' insert,

Volgens mij kun je beter een goedkoop effectenbakje kopen om een idee te krijgen van je tracks en dan later alles opnemen in Logic en die effecten dan gebruiken. Zelfs bij een latency van 4.5 ms heb ik de indruk dat het allemaal niet strak genoeg is. Dit is ook de reden waarom er nog digitale mixers zijn of geluidskaarten met dsp's op, omdat de computer zelf niet strak genoeg is voor realtime audio.

Ik werk al jaren met een Soundscape Mixtreme geluidskaart, dit is een kaartje met een Motorola DSP op (zoals de oude protools sytemen), als je hier 2 AD's aankoppelt (of een Tascam mixer) kan je tot 16 kanalen realtime door die effecten halen. Ben het kaartje onlangs nog tegengekomen voor 200$.

Ik snap trouwens niet hoe je met 64 samples een latency van 4,5 ms kan krijgen. Ik snap dat het signaal heen en terug moet, maar dan nog... met 64 samples zou je op 16bit 44Khz toch 2ms moeten kunnen halen?

Origineel geplaatst door Svart Rose
Ik snap trouwens niet hoe je met 64 samples een latency van 4,5 ms kan krijgen. Ik snap dat het signaal heen en terug moet, maar dan nog... met 64 samples zou je op 16bit 44Khz toch 2ms moeten kunnen halen?

Misschien omdat ik op 48 Khz/24 bit werk.

Back