Welke monitors heb jij?

Welke monitors heb jij?

• Spirit absolute 2

Stemmen: 40 6,4%
  • Behringer Truth

Stemmen: 49 7,9%
  • Tannoy Reveal (active)

Stemmen: 48 7,7%
  • Event 20/20 (Bas)

Stemmen: 9 1,4%
  • Genelec 10xx

Stemmen: 35 5,6%
  • Mackie HRx24

Stemmen: 33 5,3%
  • Alesis

Stemmen: 58 9,3%
  • Adam

Stemmen: 22 3,5%
  • Yamaha NS10(m)

Stemmen: 8 1,3%
  • Krk Vx

Stemmen: 35 5,6%
  • Samson Resolv

Stemmen: 12 1,9%
  • Dynaudio BM-xxa/p

Stemmen: 38 6,1%
  • PMC TB2

Stemmen: 6 1,0%
  • Zelfbouw

Stemmen: 9 1,4%
  • Hij staat er niet bij

Stemmen: 221 35,5%

• Totaal aantal stemmers
    623
Ik luister af op BOSE Studiocraft 500 ST speakers. Erg lekker laag...en prankelend hoog.

Zijn er meer mensen die deze speakers hebben?

Genelec 1030 actievelingen (kus kus), gewone B&W hifi's, een groot model AKG open koptelefoon (drukt niet op de schelp, je voelt hem bijna niet) en een Philips bruin gefineerd radiootje uit plusminus 1975 voor de lofi mono check.

MIDIoot heeft sinds vrijdag de Alesis M1 Active MK2.
YEEEEEHAAAAA:biertje: :okdan: :biertje:
(en heeft toch lekker geen medelijden met de buren)

Attachments

• rec0001592-000.jpg
    rec0001592-000.jpg
    15,7 KB · Bekeken: 122
Ik gebruik een setje "Hij staat er niet bij"'s, oftewel een set LUCAS van HK-audio. Niet echt monitoren natuurlijk, meer een zang/pa-setje voor kleine zaaltjes. Bevalt mij prima. Toch zou ik het geluid wel eens een op een willen vergelijken met een paar "echte" monitoren. Ik speel er ook gitaar over en we zingen er over, ben dus benieuwd hoe dat dan zou gaan klinken.

Tja en welke dan de beste zijn, iedereen vindt zijn eigen spul het beste, natuurlijk, het zal wel kwaliteit naar prijs zijn. En monitoren die kleuren, is dat wel goed? En als ze niet kleuren, zijn ze dan net zo goed als die anderen die niet kleuren? Hoe zit het met het frequentiespectrum, dit moet toch ongeveer lineair zijn? Of juist niet?
Zoveel vragen, hou het voorlopig maar bij mijn HK-audio setje . . .

Dynaudio's heb ik weggedaan?!
Ben overgestapt op Pmc tb2s met bryston powerpac-60 amps en xb-1 subwoofer.
Monsterlijk!

1031a's in controlroom en B&W602's op een NAD versterker voor edit/pre-produktie ruimte. De 602's zijn redelijk vermoeiend op het gehoor helaas, iig in contrast met de 1031's. Hoop dit binnenkort te kunnen verhelpen met een gemodde Quad 303.

Sinds van de week de Behringers Truth B2030A.
Staan nog niet optimaal.
Tis moeilijk wennen aan het geluid in vergelijking met de huiskamerset.
Dus maar eventjes een "referentie CD" erbij gepakt.

Tja, dus toch de opstelling. Zie ook andere discussie over Plaatsing Monitoren.

Raymond

Ik gebruik twee Labtech computerspeakertje, al een hele lange tijd (jaartje of 12 nu). Werkt nog steeds goed, ben er tevreden mee.

Phochos:D

Origineel geplaatst door DJ_H@NK
Ik werk ook nog steeds met hi-fi boxen maar dat is niet optimaal.
Heeft iemand soms bouwtekeningen of instructies voor zelfbouw monitors?

www.speakerland.nl :okdan:

heb overigens zelf de zelfde als jou, Fuse: de ScanSpeak Reference A4 (met een iets goedkopere andere ScanSpeak tweeter). Filter en kast heb ik zelf ontworpen en gebouwd. Is naar mijn mening de eerlijkste speaker die ik ooit gehoord heb. Tenzij iemand bekend is met elektrostaten (ook zelf gebouwd, maar wegens te grote afmetingen weggedaan)? Daar kan geen Dynaudio of PMC tegenop... :P

Back