Welke monitors heb jij?

Welke monitors heb jij?

• Spirit absolute 2

Stemmen: 40 6,4%
  • Behringer Truth

Stemmen: 49 7,9%
  • Tannoy Reveal (active)

Stemmen: 48 7,7%
  • Event 20/20 (Bas)

Stemmen: 9 1,4%
  • Genelec 10xx

Stemmen: 35 5,6%
  • Mackie HRx24

Stemmen: 33 5,3%
  • Alesis

Stemmen: 58 9,3%
  • Adam

Stemmen: 22 3,5%
  • Yamaha NS10(m)

Stemmen: 8 1,3%
  • Krk Vx

Stemmen: 35 5,6%
  • Samson Resolv

Stemmen: 12 1,9%
  • Dynaudio BM-xxa/p

Stemmen: 38 6,1%
  • PMC TB2

Stemmen: 6 1,0%
  • Zelfbouw

Stemmen: 9 1,4%
  • Hij staat er niet bij

Stemmen: 221 35,5%

• Totaal aantal stemmers
    623
Origineel geplaatst door dione
Vandaag een setje Mackies hr824 gekocht......nu ff stoeien met het plaatsen en zo...

Gaan ze ook weer "hangen" aan jouw plafond?

dat is wel de bedoeling...

Poeh zegh, hoe ga jij in hemelsnaam 2x 17 kilo ophangen aan een plafond? En, komt dat je geluid wel ten goede? (het zijn tenslotte nearfields).

Origineel geplaatst door Laurens O
Poeh zegh, hoe ga jij in hemelsnaam 2x 17 kilo ophangen aan een plafond? En, komt dat je geluid wel ten goede? (het zijn tenslotte nearfields).

Vandaar mijn vraag aan Dione toendertijd......

Origineel geplaatst door Laurens O

Uhm....met schommelhaken,aan een schuin plafond....ik had mn vorige speakers ook al zo hangen....zo heb je geen probleem met trillingen naar muren en meubels...( als je je monitors goed wilt plaatsen moet je ook die anti-trillings pootjes eronder zetten...)
Ik had vantevoren de handleiding van die Mackies gedownload,daarin stond dat je ze ook in de lengte kon plaatsen,dus zo hangen ze nu ook...

Ze hangen prima en klinken ook prima.....misschien niet de meest ideale plaatsing,maar je moet toch wat als je weinig ruimte hebt......

Er zijn trouwens weinig mensen die hun speakers perfect opgesteld hebben ( als ik zo de fotootjes in andere threads zie ) en je ruimte is ook nooit akoestisch perfect,dus zo nauw luistert dat niet...

Uhm....met schommelhaken,aan een schuin plafond....ik had mn vorige speakers ook al zo hangen....zo heb je geen probleem met trillingen naar muren en meubels...( als je je monitors goed wilt plaatsen moet je ook die anti-trillings pootjes eronder zetten...)
Ik had vantevoren de handleiding van die Mackies gedownload,daarin stond dat je ze ook in de lengte kon plaatsen,dus zo hangen ze nu ook...

Ze hangen prima en klinken ook prima.....misschien niet de meest ideale plaatsing,maar je moet toch wat als je weinig ruimte hebt......

Er zijn trouwens weinig mensen die hun speakers perfect opgesteld hebben ( als ik zo de fotootjes in andere threads zie ) en je ruimte is ook nooit akoestisch perfect,dus zo nauw luistert dat niet...

Aha, ok, iek snap. Tja, zo kan t ook. Als je maar weet "wat" je hoort, toch?

Heb nu al een paar weken KRK Rokit 5P's. Na een aantal luistersessies in aantal winkels en me telkens toch storen aan vele anderen (kwestie van smaak dus ik vertel niet welke) en mijn budget in de gaten houdend... kwam ik uiteindelijk net boven mijn budget uit maar ben zeer tevreden over mijn rokits! Alles wat ik moet horen en meer hoor ik, zelfs genoeg laag voor die kleine dingen. Was even zoeken om ze te plaatsen in de kast in mijn kleine hokje in mijn kamer... maar na en paar dagen allerlei plekken te hebben geprobeerd heb ik ze nu goed staan! Ik ben blij! nb dit zijn mijn eerste monitors...

Attachments

• krk_rokit5p.gif
    krk_rokit5p.gif
    6 KB · Bekeken: 123
Ik heb gisteren een set Alesis One Active MKII gehaald. Na een lange luistersessie zijn dit voor mij persoonlijk de winnaars uit het lage prijssegment gebleken. Moet ik er wel eerlijk bijzeggen dat ik lang heb getwijfeld tussen de KRK Rokit 5's en deze Alesis monitoren.

Nu ik ze thuis goed geplaatst in mijn kamer heb staan ben ik er volop tevreden mee!

Origineel geplaatst door Oduberrp
Ik heb gisteren een set Alesis One Active MKII gehaald. Na een lange luistersessie zijn dit voor mij persoonlijk de winnaars uit het lage prijssegment gebleken. Moet ik er wel eerlijk bijzeggen dat ik lang heb getwijfeld tussen de KRK Rokit 5's en deze Alesis monitoren.

Nu ik ze thuis goed geplaatst in mijn kamer heb staan ben ik er volop tevreden mee!

Grappig, ik heb die alesis ook gehoord en vond ze juist net wat minder dan de krk's, maar vond het niet veel schelen, twijfelde vooral ook tussen deze twee en vond de alesis in het begin en na langer luisteren nog steeds, wat ieler klinken, kwestie van smaak.

B&W HiFi boxen...

Infinity's aan Harman Kardon Hi-Fi versterker....klote voor gebruik als monitoren, mooi voor normaal gebruik (zoals een huis-tuin en keuken stereosetje).....heb alleen geen geld en al helemaal geen ruimte voor nieuwe...=(

KRK Rokit 8 (2x)

Erg fijne monitoren die na intensief luisteren in de muziekwinkel toch beter bleken (zelf volgens de verkoper) dan de duurdere V serie... De Rokit 8 bieden mij een open eerlijke klank met een goed volume (140 watt per stuk) en een groot bereik (vanaf 45 hertz)

Deze boxen bieden exact wat ik nodig heb... ze waren bij benadering net zo goed als de extreem dure genelec's en dynaudio's... dus een fijne koop voor zo'n 600 euro

Ben zelf maar gaan bouwen . als je iets groter wil dan nearfields kom je al snel in de ( koop je een mooie auto voor ) prijs.
nu het 1 maal draaid is er geen weg trug meer . Kan nu eindelijk het laag goed krijgen . hoef niet meer naar de auto en de kroeg om het daar te testen

als ik nu overschakel naar nears ( b.v. de mackies ) dan valt er een hoop weg tis net alsof je orendichtklappen

dus is gebruik Jacobi active monitors :)

m'n vifa nearfields (zelfbouw) zijn net af, ik moet bekennen, ik sloeg bijna achterover van verschieten, wat een klank. Ben ik blij dat ik m'n ns10's verkocht heb, pfjew. Ik moet denk wel al m'n oude nummers opnieuw gaan mixen, heb precies altijd m'n hoge tonen te scherp afgemixt. Als ik ze vergelijk met m'n hifi speakers/ns10's klinken ze compacter, ronder met een zacht hoog en mooi stereobeeld. Zeker een aanrader deze luidsprekers, voor wie goedkoop toch oerdegelijke studio monitors wil hebben (voor een vergelijk, ben eens nagegaan welke vifa speakers in de PMC tb's zitten en die schillen maar 10€ met de deze, de tb's hebben wel een ander kast ontwerp, crossover zou ook in dezelfde klasse zitten)

ja klopt helemaal heb de vifa nears ook

Back