Mijn nieuwe speeltje: een Wurlitzer 200

Jeroen

Music!
Hi!

Sinds hedenavond ben ik in een gelukkige bezit van een echte Wurlitzer electrische piano, model 200. Compleet met originele poten en pedaal, geheel gereviseerd. [patsmode]Naast mijn 2 Fender Rhodes piano's moest deze er ook nog komen[/patsmode].

Grtz,
Jeroen

Attachments

• wurlitzer.jpg
    wurlitzer.jpg
    14,9 KB · Bekeken: 128
Origineel geplaatst door dob
Jah.... wordt dat hier een "kijk 's wat ik gekocht heb!" forum....
Speel en sample dan 's wat.... gooi 's wat funk in de groep!

Toch leuk als iemand blij is met zijn nieuwe aankoop en dat wil delen. Vinnik.
Ontzettend mooi klavierke trouwens.

Ik heb er 1000 euri voor betaald, en 3 uurtjes in de auto om hem op te halen. Gekocht van iemand die ze in Duitsland opkoopt en volledig gereviseerd weer doorverkoopt.

Grtz,
Jeroen

Proficiat!

Proficiat!

Vul het berichtenblad in alstublieft!
We staan zelfs bij een eenvoudige felicitatie in dienst van de computer.

Niettemin: veel plezier met je nieuwe aanwinst!

Joepie,
ISPdeRuiter

Re: Proficiat!

Re: Proficiat!

Origineel geplaatst door Racy Dieven
Vul het berichtenblad in alstublieft!
We staan zelfs bij een eenvoudige felicitatie in dienst van de computer.

Niettemin: veel plezier met je nieuwe aanwinst!

Joepie,
ISPdeRuiter
Waar ligt: "een warme plek in Zijn hart"? Ik snap er namelijk geen hol van!

Maar goed.. Over je Wurlitzer kan ik niet veel zeggen. Ik hoor er weinig van. Kun je wat voorbeelden posten? Moet ik een Hammond erbij denken of meer Rhodes? Of juist iets anders?

Klinkt wat als een zachte rhodes als ik het goed voorheb. Ik heb wel gelezen dat de A200 niet meteen makkelijk in onderhoud is, maar toch gefeliciteerd :D

Hij past niet in mijn studio, dus staat nu in de gang. Ik kan dus niet makkelijk iets opnemen. Voorbeelden: Supertramp heeft heel veel gedaan met een Wurltizer. Het is feitelijk een echte electrische piano. Er zit gewoon een hamermechaniek in. Het mechanisme van een Rhodes lijkt zelfs minder op een piano. De hamertjes slaan bij een Wurlitzer tegen een metalen tongentje wat gaat trillen, en deze trilling wordt electrisch versterkt.

Grtz,
Jeroen

Supertramp gebruikt 'm alleen voor snelle akkoorden achter elkaar (ofwel: alleen Hodgson speelde erop; de briljante Rhodes-intro van Bloody well right is dan ook van Davies). Dé voorbeelden: The logical song en Dreamer. Op nieuwere Yamaha's (vanaf de CS6x in ieder geval) zit best een aardige Wurlitzer (alleen totaal a-flexibel natuurlijk, of juist te, ligt er maar aan hoe je het ziet), als je 's wilt proberen zonder echte in de buurt.

Origineel geplaatst door Cheimoon
Dé voorbeelden: The logical song en Dreamer. Op nieuwere Yamaha's (vanaf de CS6x in ieder geval) zit best een aardige Wurlitzer (alleen totaal a-flexibel natuurlijk, of juist te, ligt er maar aan hoe je het ziet), als je 's wilt proberen zonder echte in de buurt.

Inderdaad, in m'n Motif vind ik de samples van de Wurlitzer al heel goed, het origineel is natuurlijk nog beter.

Ik vond mijn Motif Wurlitzer ook altijd erg goed, tot ik de echte Wurlitzer had... Het verschil is nog groter dan tussen een echte Rhodes en de Motif sample, tot mijn stomme verbazing trouwens.

Grtz,
Jeroen

Ja, eigenlijik valt zo'n 'sample' uiteindelijk altijd tegen. Ik vind die Yamaha-Rhodes ook erg goed, maar als je dan weer een echte hoort dan leer je toch weer even relativeren. 8)

Origineel geplaatst door mindtwist
mensen die slim denken te zijn en euri zeggen terwijl het gewoon fout is.. zucht..

Een zin begint toch altijd met een hoofdletter?! :D

Maare een gaaf dinkie inderdaad.

Veel plezier ermee!

:okdan:

Back