Mijn nieuwe speeltje: een Wurlitzer 200

Euro, euri..... who gives a shit.
2 Rhodes piano's en nou even een Wurlitzer naar binnen gereden, daar gaat het om.
De hemel op aarde als je het mij vraagt.
Hoe is het toetsenwerk van de Wurli om op te speleni, vergeleken met de Rhodes ?

I'm in heaven ... ;-)

Een Rhodes speelt wat zwaarder en gelijkmatiger, nu zijn bij mijn beide Rhodes pianos de speelmechanieken op mijn wensen afgesteld dus mijn Rhodes is niet helemaal vergelijkbaar met een normale Rhodes meer. Sustain is wat korter dan van een Rhodes, speciaal in het hoog.Wat erg opvalt is dat de Wurlitzer ontzetten veel karakter in zijn sound heeft. Waar je bij een Rhodes nog behoeft hebt aan een mooie buizenverstrerker, phaser, galmpje, etcs, is een Wurlitzer gewoon af. Zal wel te maken hebben met het feit dat er een voorversterker is (geen buizen) die al 30 jaar oud is. Ook grappig is dat ie ingebouwde speakers heeft. Bij Blof hoor je hem vaak op de achtergrond als wollige grungy accoorden bed, en dat is precies zoals ie op mij overkomt. Werkt erg inspirerend...!

Grtz,
Jeroen

Ik heb ook een nieuw speeltje: een wurlitzer 200A. :D

Wurlitzer.jpg

Klinkt echt fantastisch. De hele dag riders on the storm gespeeld. :duivels:

De rhodes verbleekt een beetje bij de zachte dromerige sound van de wurlitzer. En de wurlitzer kan ook enorm funken. Erg leuk voor pop.

Aaaaaaaargh, wat ziet dat er g*il uit! Maarreuh...

> De rhodes verbleekt een beetje bij de zachte dromerige sound van de wurlitzer

Ey! Kom niet aan m'n Rhodes wil je? ;)

Mijn Rhodes piano's (mijn Mk 1 en mijn Mk V) zijn pas echt tot leven gewekt sinds ik er een behoorlijke versterker achter gehangen heb. Een Roland JC-120 in dit geval.
Ik lees verschillende ervaringen en meningen over deze combinatie, maar ik ben er zeer enthousiast over.
Een warm en vol geluid, hoewel de Rhodes ook nog zeer rauw uit de hoek kan komen als je dat wilt.

Wij (ik spreek namens alle niet bezitters van deze apparaten) willen audio horen!
Beetje pronken met de nieuwe spullen, zo makkelijk kom je er niet van af ;)

Back