welke synth gebruikte Mr fingers?

OK computer

Ingeburgerd
welke synth gebruikte Mr fingers in het nr. washing maschine. echt een heel erg vet geluid. Maar nog veel belangrijker: met welke softsynth kan ik dat zo goed mogelijk nabootsen. Heb het met de Oddity en de fm7 geprobeerd maar lukt me niet echt( naja lukt me eigenlijk voor geen meter ;{ ) en volgens mij is het niet zo lastig...

hier het begin van het geluid wat ik bedoel, dat metaal achtige geluid.

welke synth gebruikte Mr fingers?

welke synth gebruikte Mr fingers in het nr. washing maschine. echt een heel erg vet geluid. Maar nog veel belangrijker: met welke softsynth kan ik dat zo goed mogelijk nabootsen. Heb het met de Oddity en de fm7 geprobeerd maar lukt me niet echt( naja lukt me eigenlijk voor geen meter ;{ ) en volgens mij is het niet zo lastig...

hier het begin van het geluid wat ik bedoel, dat metaal achtige geluid.

Heb de plaat hier staan, het doet me denken aan Roland SH-101/1/2 (die ik allemaal nooit in het echt gehoord heb overigens) maar goed, het kan van alles zijn, het is best wel een "standaard" geluidje dat uit veel verschillende analoogjes kan komen... een Roland system 100 model 101 zou heel goed kunnen qua klank, maar ik weet niet wat Mr. Fingers zoals gebruikte.
Het lijkt me in ieder geval een Roland bak. Dat wel.

Eric Cycle heeft em ooit geinterviewd. Ik meen me te herinneren dat i zij dat het een Juno was. 60 of 106 wil ik af wezen...

Groet,
Allert

ik ook maar volgens mij is het toch geen fm geluid
maar een analoog met een flanger

had me dus vergist

juno 6 of 60 lijkt me inderdaad logischer

ps niet faken met een computer maar gewoon in het echie doen

daarom zij ik ook 6 of 60

ps de eerste versie komt uit 1986 en toen had mr fingers now way geld voor een 106

Absoluut zeker weten Juno, en geen FM synthese. Mr Fingers gebruikte in die tijd nooit fm synthese. Dat kwam pas later met Lil Louis.
je hoort ook heel duidelijk

A: Arpergio
B: Resonantie
C: Square tooth

De JUno sound druipt van die mr fingers tracks

i'm strong ?

zeer vette dx sound bij mijn weten ....

ik weet trouwens niet of lil louis eerder was dan mr fingers met fm synthese
hoe weet ji dat zo zeker boba ?

Ik liep een beetje uit mijn nek te lullen met dat Lil Louis eerder was met fm,,, ik heb namelijk die IM strong op R&S records, en die plaat is uit 1990, maar ik las net dat de eerste release uit 87 was op Alleviated. Im strong is ook echt de enige plaat met een fm soundje,,,naar mijn weten.

Toch blijf ik er bij dat washing machine geen fm is. VOlgens mij zit er niet eens resonantie op de dx100, en al zeker geen arpergio

Laatst gewijzigd:
ik zie dat mijn vraag heeft geleid tot in mijn ogen haast wetenschappelijk vakjargon.. dat doet me deugd, alhoewel ik er niets van begrijp. En na uren zwoegen heb ik het toch uiteindelijk uit mn fm7 kunnen toveren. godzijdank. nu kan ik met gerust hart slapen:z

ps. 2 chinetti: M-invasion is een van mn favorieten, thanx en respect:biertje:

Back