[filters] welke filters zijn er eigenlijk?

SpaceAgent202

Sinds 2001
weer eens een nieuw topic.
misschien heb ik er supermega overheen gelezen maar geloof niet dat dit al echt vorbij is gekomen.

ik heb een nieuwe hobby, namelijk, bassdrums vermoorden.
ik heb als basis een heerlijk warme 808 of 909 analoge bassdrum, en nu wil ik er iets afschuwelijks, hardcorebassdrum-achtigs van maken.

mijn keuze is gevallen op : filters ! (jawel)

maar de vraag van vandaag is: welke standalone filters zijn er allemaal op de markt?
kunnen filterbezitters hun ervaringen posten?

ik ken zelf:
MAM Warp 9
Sherman filterbank
AKAI MFC42
[..]

iemand anders nog goede suggesties?

Mutronics "Mutator" - heb 'em zelf niet, maar wel meer dan eens mee gebaggerd & maakt van je klanken ongelooflijke dingen (beetje zoals de Sherman, maar imho minder vernietigend).

Korg x-911.

Analoog, LP24dB, envelope, portamento, distortion, 12 in en outputs voor externe modulaties (zoals cutoff, octave, hold, portamento,...) Verder zit er een monosynth in die je met audiosignalen kan moduleren. Verder zitten er sliders en knopjes op om heel lekker kive mee aan de slag te gaan. Zo kan je bv live een inkomend audiosignaal switchen van routing naar de vco of distortion bv. Quote: 'TB303 on Acid'. Combo met analoge sequencer is een bom.

Wat dacht je van een MacBeth Marrocco ?
Of een A.Sol. Filtered Coffee ?
Of een Doepfer A-100 rack vol met filters naar keuze ?

Als je BD's wilt killen, denk dan ook's aan een goede distortion, waveshaper etc.

Origineel geplaatst door nick nova
Korg x-911.

Analoog, LP24dB, envelope, portamento, distortion, 12 in en outputs voor externe modulaties (zoals cutoff, octave, hold, portamento,...) Verder zit er een monosynth in die je met audiosignalen kan moduleren. Verder zitten er sliders en knopjes op om heel lekker kive mee aan de slag te gaan. Zo kan je bv live een inkomend audiosignaal switchen van routing naar de vco of distortion bv. Quote: 'TB303 on Acid'. Combo met analoge sequencer is een bom.

hey nick ! ik denk dat het meest bruikbaar voor mijn toepassing een 24db/oct highpass/bandpass filter is..

Origineel geplaatst door levka
Wat dacht je van een MacBeth Marrocco ?
Of een A.Sol. Filtered Coffee ?
Of een Doepfer A-100 rack vol met filters naar keuze ?

Als je BD's wilt killen, denk dan ook's aan een goede distortion, waveshaper etc.

thanks voor het meedenken :) die eerste twee zal ik eens bekijken onder het genot van een kopje koffie ? kan er maar weinig over vinden ..
Doepfer A-100 rack vol met filters naar keuze heeft mijn aandacht ook wel enigszins, maar heb liever een dedicated filterdoosje, als ie een rackje doepfer dat natuurlijk ook.
ik hoopte eigenlijk dat ik het distortiongedeelte door het filter zelf kon laten doen? (m.a.w. een filter met een vrij heftig ingangscircuit?)

even een oude thread schop...

heb tijdje terug mijn sherman weggedaan, ik kende de sound wel na 10 jaar...

nu vroeg ik me ook af wil eigenlijk een wat kleinere filter misschien hebben..
ken wel de waldorf 4 pole, maar kan die ook knisperen zoals de sherman?

moet wel stand alone zijn en niet meer dan 500 euro ofzo... liefst ook beetje klein qua afmeting

of kom ik dan weer bij een sherman uit? :?

Een Sherman is wel een aparte filter, dus als je iets wil dat als een Sherman klinkt, dan is een Sherman waarschijnlijk niet zo'n gek idee ;) Een Jomox M-Resonator of T-Resonator is misschien een optie, maar die klinken niet als een tank.

Die Waldorf kende ik nog niet, die ga ik straks maar eens opzoeken.

Ik was niet erg onder de indruk van de Waldorf. Gillen en piepen kan -ie wel maar ik moest teveel naar de sweet spot szoeken, teveel gedoe.

mja voor dat geld heb je ook een 2e hands sherman fb1 :erm:

Misschien zoeken naar een tweedehands Vermona Lancet Filter, mits naar de zin klinkend natuurlijk :) ?

Al is een FB1 natuurlijk ook een heel leuk speeltje.

Back