Nord Modular Editor vs MIDI Interface

Kevin

Tis niet te gleuven
Nou heb vandaag eindelijk een Nord Modular hiero staan maar wat schetst mijn verbazing nu weer..
Kan ie niet communiceren met m'n PC door de MIDI Interface...
Dit had ik al eens met een Nord Micro Modular en de Opcode Studio 64X (door een Emagic MT-4 te kopen was dit opgelost)
Nu heb ik dus waarschijnlijk hetzelfde in combinatie met mijn Aardvark Direct Pro 24/96 hij zegt namelijk dat hij de poort niet kan openen :confused:
Wie kan mij dit verklaren of helpen zonder dat ik ineens weer een nieuwe MIDI interface moet kopen (MT-4 is overigens al weg :stupid )
Had ook al wat gezocht (misschien niet goed genoeg) op het forum maar kreeg niets vergelijkends zo gauw gevonden..

Ik draai WinXP maar heb dus idd de MIDI interface geintegreerd in m'n Audiokaart zitten (breakout box) is een kaart van 749 € dus ik ging er van uit dat dat wel zou werken maar niet dus...
Ik ga nu proberen in 98 mode op te starten.

En Wout dankjewel !!!!!!!!!!!!! (98 mode werkt dus)

Hij werkt nu dus wel :okdan:
Ik schrok al van sjit gaat me weer een MIDI Interface kostten....maar niet dus

Heb er al aardig veel moeite voor moeten doen want bijna nergens hadden ze nog de ''oude'' modular op voorraad enzo dus ik ben een blije jongen ! :W

Okee, die twee zien elkaar, dus je kan patchen en zo.
Ivm die Midi in je Audiokaart: neem eens een Patch waarin wat knoppen toegewezen zijn en draai eens wat veel en grof aan die knoppen (niet te hard!). Als de Editor dan niet het contact met de Synth verliest, dan kan de interface het aan.

En mocht je jezelf ooit vervelen: er staat een heleboel informatie op die
http://nordsynth.zevv.nl/010_NordModular/ Site. Vooral de Workshops en Interesting Threads zijn wel grappig, samen met het PatchArchive (meer dan 25 000 Patches).

Mocht je dat ook nog saai vinden... koop dan maar een G2 (gaat via USB :)

Veel plezier,

Wout

Mwuaa nu ff flink aan die knoppen liggen raggen en hij klapte er 1 keer uit en daarna niet meer maar toch als ik gewoon daar mijn sounds kan maken enzo en dan dumpen naar de Modular dan ben ik al tevreden..
G2 vind ik om 2 redenen nog niet zo interessant.

1e. De NM patches van de ''oude'' NM zijn niet compatible met de G2
2e. Ben ik heel eerlijk in vind hem gewoon te duur 999 € voor een rackje zonder knoppen en de toetsen vind ik helemaal
aan de hoge kant.

Vind zoiezo dat de synths van tegenwoordig voor megaprijzen de markt op worden geworpen en daarna flink in prijs dalen dus..

Ben benieuwd met welke patches je dit forum gaat verrijken. Mocht je het niet weten, een .pch bestand kan je als bijlage bij een bericht toevoegen.

Origineel geplaatst door Yawgmoth
Ben benieuwd met welke patches je dit forum gaat verrijken.

Zelf denk ik dat dit forum nooit dezelfde functie zal krijgen als de NMList (Wizzoo-Tropica-Code404) heeft gehad (want loopt nu wat terug ivm G2) mbt creatieve uitwisselingen.

Wout

Had van horen zeggen dat de Modulars nogal picky zijn op de midi controller die eraan hangt.

Maar als ik het hier zo hoor is het weer zo'n fijne 'feature' van Windhoos.

Ach ja het werkt Fuse :D

En wat betreft de Patches zal ik hem eerst uitgebreid onderzoeken...
Heb namelijk Native Instruments Reaktor ervoor verkocht *D
Aangezien ik wilde minimaliseren beperk ik me nu dus hoofdzakelijk tot de Nord Modular,Akai MPC 2000XL en Wavelab 4.0 voor Audio editing (loops) en opname.

Onder het mom van ''less is more'' dus..

Origineel geplaatst door fuse
Maar als ik het hier zo hoor is het weer zo'n fijne 'feature' van Windhoos.

Dat is één van de redenen waarom Clavia koos voor een nieuw ontwerp (nu USB connection Editor-Synth). Tijdens een zeer lange uiteenzetting, waarvan ik niet alles heb begrepen, werd eens door het developmentteam uitgelegd wat een moeilijk systeem het eigenlijk is. Maar ja, het is nu eenmaal de realiteit...

Wout

Origineel geplaatst door Wout Blommers
Dat is één van de redenen waarom Clavia koos voor een nieuw ontwerp (nu USB connection Editor-Synth). Tijdens een zeer lange uiteenzetting, waarvan ik niet alles heb begrepen, werd eens door het developmentteam uitgelegd wat een moeilijk systeem het eigenlijk is. Maar ja, het is nu eenmaal de realiteit...

Ehh, sorry, wilde 'wijzigen' ipv 'citeren'. Jezus, jezelf citeren, da's pas echt verwaand... :)

Midi controllers en NordModulars zijn zeer goed op elkaar afgestemd; het probleem geldt hier de Midi interface :)

Wout

Origineel geplaatst door Wout Blommers
Zelf denk ik dat dit forum nooit dezelfde functie zal krijgen als de NMList (Wizzoo-Tropica-Code404) heeft gehad (want loopt nu wat terug ivm G2) mbt creatieve uitwisselingen.

Wout

Ik denk ook niet dat dit de ambitie van synthforum.nl is. Wel is het een toegevoegde waarde voor leden die een NM hebben. Daarom hebben we de software waarop synthforum.nl draait zodanig ingesteld dat er .pch bestanden gepost kunnen worden.

Kunnen we gewoon in het nederlands, en in redelijk beperkte kring discuszeuren over de opbouw, klankt, etc. van een patch.

Origineel geplaatst door Yawgmoth
Kunnen we gewoon in het nederlands, en in redelijk beperkte kring discuszeuren over de opbouw, klankt, etc. van een patch.

Juist, ja :) En die beperking is in mijn optiek een negatief punt. Hoewel het in het Engels gaat, zijn de discussies op de internationale lijsten interessanter, omdat van de 700 leden er altijd wel twee of drie zullen reageren, hetgeen de discussie alleen maar ten goede komt. Hoewel de G2 de boel wel erg veel troebleert, is het verhaaltje over de PartialGenerator toch weer een leuk voorbeeld van zo'n brede, internationale invloed.

En het werken met Windows XP in Win98 mode, dat is niet door Clavia uitgevogeld, maar door de leden van de Code404 lijst en die werpt hier al weer voor de derde keer z'n vruchten af :)

Wout

Back