ddx3216 vraagje

Waveglider

Skyglider
hallo

ik heb zopas me een ddx3216 mixer aangeschaft en ben er reuze tevreden over !

er is echter 1 ding dat ik niet zo makkelijk kan vinden...

Die kerel die me de mixer verkocht vertelde me dat het mogelijk was de ddx als controller voor cubase te gebruiken.
Dit had ik reeds ergens gelezen, maar hij vertelde me dat het mogelijk was dit te doen via de com poort met de RS232 verbinding. Files versturen van pc naar ddx en andersom werkt prima via deze verbinding,maar cubase ermee besturen lukt alsnog niet. Zijn er al mensen die hier ervaring mee hebben ? Alle hulp hierbij is meer dan welkom. Alsook andere tips over de ddx zijn ook altijd welkom - 'k heb nog veel te leren over deze wel zeer leuke mixer.

dank bij voorbaat en een gelukkig pasen:doei:

Moet je niet de midi poorten gebruiken? Dat de faders midi cc's gebruiken of zo?
Of je moet via de RS232 een soort 'virtuele' midi controller geinstalleerd hebben.

Met die van mij werkt het via USB en een soortement virtuele midi driver zeg maar.

via midi zou het idd moeten gaan ,maar ik wou graag een midi poort uitsparen als het lukt via de com poort.

als er zon virtuele com poort -midi driver bestaat zou dat mischien een oplossing zijn, zal straks is beginnen te googlen.

Met die van mij werkt het via USB en een soortement virtuele midi driver zeg maar.

dus jij hebt een DDX3216 met usb poort ? leg me dat is ff beter uit als je wil

volgens mij heeft fuse een yamaha 01v
zelfde principe :eureka:

maar ik mag toch hopen dat hun site uitleg kan geven hoe het nou precies zit

:)

zoals ik eruit begrijp zou de com poort voor data zjin - zoals instellingen doorsturen enzo - werkt prima.

Het is maar omdat die kerel die me de ddx verkocht me zei dat het ging dat ik er achter op zoek ben.
Kan er verder niks over vinden, in principe zou het toch makkelijk moeten gaan daar een com poort veel sneller is dan een midi poort... 'k heb die kerel al gemaild maar nog niks van terug gehoord.

via midi kan ik zoiezo niet doen nu daar ik een verschrikkelijk te kort heb aan midi kabels - heb voor een dikke honderd euro aan kabels besteld ergens maar die komen maar volgende week aan.

en alles zitten versteken enzo heb ik ook geen zin in.

Het staat in de handleiding hoor. Die Com poort is om files of os'en te uploaden.

De midi dient om remote aan te sturen. Maar weest niet gevreesd want ze hebben de moeite voor je genomen om voor cubase Generic remote templates te maken. Scheelt je een paar uren monikkenwerk. (Gekkenwerk)

Dat is te vinden op de Behringer site.

ja had ik ook gevonden en de templates staan al op mijn hd ;o)

Ik begin ook te denken dat het idd niet werkt via de com poort. Kan er niks over terugvinden.Die kerel zal me maar iets wijsgemaakt hebben denk ik.

dan moet het maar via de midi poort. M'n 4X4 werd zoiezo al wat klein...

Je kan de com poort wel als een extra midi poort gebruiken (met zo'n speciaal kabeltje, 10€ of zo), dat zal die gast misschien bedoeld hebben.

ik denk dat dit hetzelfde werkt als via de 01v. Voor de 01v heb je inderdaad ook zo'n kabeltje. Je moet dan speciale drivers installeren. Daarmee wordt je com-poort in dit geval een midipoort en zie je in cubase een extra midi poort. Als je dan een nieuw midi-kanaal aanmaakt en je pakt dan die virtuele midipoort (com-poort dus). dan kun je cubase met je faders bedienen. Maar dan moet je wel weer een template van de ddx in cubase hebben zitten, anders staan je faders verkeerd gemapt. Pak anders nog even je handleiding erbij. Je moet in ieder geval speciale drivers hebben, die van je compoort een midipoort maken. Op de site van behringer zie ik niets staan. Ik zou zeggen, mail behringer even. Ik kan op hun site hier niets over terugvinden. Zit er wel zo'n soort muis-aansluiting op je behringer? MIsschien moet je hem anders toch via midi aansluitern.......

zon com 2 midi poort zal waarcshijnlijk de oplossing zijn... heeft er iemand een idee waar je zoiets kan downloaden (zal niet speciaal van behringer moeten zijn denk ik ? )

Back