multi-ingangen geluidskaart

dob

Helemaal in m'n (k)nopjes
Haai folks!

Ik ben er toch steeds meer over aan het denken om mijn kleine vintage speelhoekje aan te vullen met een PC... of eigenlijk met een goeie geluidskaart.

Wat ik ermee wil doen....
Ik wil de PC gebruiken als mengpaneel en als multitrack recorder voor jams met m'n vintage spullen. Na het opnemen wil ik op de losse tracks nog knippen/plakken/reverse'n/met fx klooien etc.... maar wel als ik op 1 spoor aan het kloemelen ben het geheel kunnen terugluisteren de hele tijd. (8 sporen moet wel voldoen denk ik)
En misschien ook met een goeie uitgang voor mastering op tape.

Dus ik wil met name een hele goeie audiokaart gaan aanschaffen met een stuk of 12 ingangen. Ik denk niet dat ik veel realtime plug-ins enzo zal gebruiken. Met name het editten van de losse tracks zal ik veel gaan doen.

Ik vraag me af of voor wat ik wil mijn huidige pc niet stiekem zou voldoen...
als ik er een grotere schijf in zet, een goeie geluidskaart en een goeie cd brander?!
(Het is een PIII 667 Mhz. Met 384 Mb geheugen)

Verder... welk pakket kan ik het beste gebruiken voor wat ik wil? Pro tools? Of is Wavelab ook al goed?
(ik weet dat je in wavelab met meer sporen kunt spelen)

Ik ben bang nl. dalijk een of andere pc aan te schaffen met allemaal dure toeters en bellen die ik nooit gebruik... want ik weet echt geen hol van audio pc configuratie/audiokaarten.

Iemand advies?

Koop een yamaha 01x http://www.01xray.com/

Heb je een geluidskaart, midi controller en sequence controller in 1 over firewire.
Snelle HD erin zetten met raid config SATA klaar

Als je echt protools wil gaan gebruiken heb je zeker snelle HD nodig.

als je niet te gek veel wilt uitgeven... kijk dan naar een kaart die 2 of 4 inputs heeft + een ADAT optical in... daar kan je dan een adatconverter bijkopen et voila... 10 of 12 ins...

in mijn opinie zijn RME en Echo goede merken (hebben altijd goede drivers en prima service, wat erg van pas kan komen als het mis gaat)
zelf heb ik de Echo Gina24, met een Marion Adcon ADAT converter eraan gehangen. die Marian klinkt niet echt fantastisch maar is voor de prijs zeker bruikbaar.

oja... met die pc zou ik het gewoon lekker proberen... heb zelf een p3 966 en die kan alles wat ik wil met groot gemak aan... HD recorden kost trouwens helemaal niet zoveel moeite voor de cpu als softsynths/plugins etc... zorg gewoon voor een redelijke 7200rpm schijf en gaan met die hap!

Origineel geplaatst door Mostatic
Koop een yamaha 01x http://www.01xray.com/ [/QUOTE] Is ...je net zo veel/weinig als Cubase/Logic/Sonar.

Denk je dat? Ik nl. niet.
Koop dan een digi002 met PT LE en dan kun je net zo veel/weinig als Cubase/Logic/Sonar. [/B]

Ja, klopt. Maar dan heb je nog een snelle HD nodig :)
Pro tools werkt eenmaal goed met protools hardware.

Wil verder geen rel ontketenen of dob z'n draad om zeep helpen. Maar een interessante draad over SATA en audio hier op het forum bleek niet helemaal goed te werken en je kreeg er haperingen door. Dus pas heel goed op wat je met SATA doet. Diverse testen op websites en in bladen laat overduidelijk zien dat SATA niet significant beter presteerd dan PATA (IDE).
Met een 5400RPM schijf haal je ook nog makkelijk 16 stereo sporen dus zou ik zeggen, doe niet zo moeilijk en kijk of het zo ook kan.

Origineel geplaatst door fuse
Wil verder geen rel ontketenen of dob z'n draad om zeep helpen. Maar een interessante draad over SATA en audio hier op het forum bleek niet helemaal goed te werken en je kreeg er haperingen door. Dus pas heel goed op wat je met SATA doet. Diverse testen op websites en in bladen laat overduidelijk zien dat SATA niet significant beter presteerd dan PATA (IDE).
Met een 5400RPM schijf haal je ook nog makkelijk 16 stereo sporen dus zou ik zeggen, doe niet zo moeilijk en kijk of het zo ook kan.

WEL GVD, nu hebben we een rel! 8o)

Goh, wist ik niet.
Ik zit net deze draad te lezen https://www.synthforum.nl/forums/showthread.php?s=&threadid=22590&highlight=sata over SATA, maar dit gaat enkel over nForce AMD mobo's, die, zoals gewoonlijk, weer voor problemen gaan zorgen.

Ik heb ook nog gegoogled en zag dat er geen problemen waren met bv MOTU en intel mobo's chipset 865 en 875.

Je kan altijd nog SCSI kopen, is wel iets duurder maar rete snel en stabiel.

Back