Hij leek eerst helemaal te gek maar bij nader inzien...

Toch wel de Roland TR-909. Nadat de mist is opgetrokken van het feit dat je een originele in je slaapkamer hebt begin je te horen wat een simpel en lelijk ding het eigenlijk is met O zo achterhaalde sounds.

su700....

nét niet de rs7000 :)

met de asr-x en jx-3p had ik het andersom:
Ik mis ze =(

Yamaha QS300... leuk, maar te groot en te duur kladblok. Erg dunne sounds.

Origineel geplaatst door maxdox
su700....

nét niet de rs7000 :)

met de asr-x en jx-3p had ik het andersom:
Ik mis ze =(

idd heb ik vorige week mijn su 700 de deur uitgedaan...Maar of de rs7000 nou zo veel beter is...

aan de su zaten te vele beperkingen - ook wat betreft geluidmodulatie mogelijkeheden - op een gegeven moment gaan al je dingen hetzelfde klinken. Ik las ergens dat de su's goed klonken, nou dat vond ik zeer tegen vallen..
Ik heb nu een asr 10, en ik kan een ding vertellen - het klink WAY beter dan de yamaha...

voor mij met stip de fizmo.

mooie geluiden en goeie efx, maar als je als fabrikant een grote synth bouwt met zo veel knoppen op het frontpaneel ben je wel echt dom als je hem volstouwt met presets waarvan je heel veel cruciale parameters alleen via een computer editor kan veranderen. :stupid :r

Krggggg

Krggggg

De Korg MS20.

En dan heb ik het over een aankoop van ruim15 jaar geleden. Vlak voordat ik stopte met geluid maken (en daarin pas vorig jaar weer opnieuw binnenwandelde) . Maar, die MS20 dus, lekker patchen, voelde me alsof ik bij de verbindingstroepen van het leger zat, maar altijd een klank alsof je door een PVS buis van inferieure kwaliteit stond te blazen. En waar ik hem ook hoorde: hol geluid. Daarvoor had ik gelukkig al een Moog Prodigy gekocht, was m'n eerste synth, en die staat hier nu nog altijd. Al moet -ie binnenkort echt eens naar Senso, want er zit meer stof in dan in m'n Miele Deluxe.

ow heb der nog wel 1.

de spectral audio neptune. .:r

soms best leuke dingen mee te doen, maar het gaat toch ontzettend vervelen dat je geen presets op kan slaan en die domme vellen die je erbij krijgt om je instellingen op te schrijven werkt natuurlijk ook voor geen meter

Origineel geplaatst door Fatar
de spectral audio neptune. .:r

soms best leuke dingen mee te doen, maar het gaat toch ontzettend vervelen dat je geen presets op kan slaan en die domme vellen die je erbij krijgt om je instellingen op te schrijven werkt natuurlijk ook voor geen meter

voor mij geldt precies hetzelfde: er móeten gewoon geheugens inzitten, én knopjes, én midi...:
- MS10: geweldige zzzZound! schitterend filter! maar elke keer weer zoeken naar die patch die zo vet klonk... :(
- JV1080: was een leuke preset bak, totdat je de geluiden de strot uit komen, en editten een hel blijkt... :r
- Spectral Audio Protone: zie MS10, alleen minder vet geluid

Groet,
Roy

De Gem equinox viel me erg tegen. Klonk leuk in mijn woonkamer, maar toen ik hem mee naar de band nam, was het geluid gewoon veeeeel te dun en iel. Leuk voor hifi, die equinox, maar niet voor live, als de gitarist een keer uithaalt, hou je niks meer over. nee, dan mijn korg 01/w, dat is pas livepower, ook al is de synth-engine niet zo sterk. Ach, het komt erop neer dat het gewoon afhangt of een synth bij je behoeften past...

Dat dacht ik ook

Dat dacht ik ook

In eerste instantie had ik precies dezelfde mening over de GEM Equinox. Ik had hem al anderhalf jaar staan en eigenlijk nog niks mee gedaan omdat hij me toch erg tegenviel, met name op het podium. De afgelopen tijd heb ik toch maar eens de moeite genomen om dat ding eens goed onder de loep te nemen, sounds te editten, effecten doorlopen, etc..,etc... Nu kom ik er steeds meer achter dat juist dit apparaatje heel veel kan, alleen dat je ff moet wennen aan de gebruiksvriendelijkheid, en dat je (helaas...) veel tijd in de Equinox moet investeren om hem te leren kennen. Maar uiteindelijk heb je dan ook wat! 8)

Greetz,

Key-J

daar ben ik het ook wel mee eens, key-J, maar ook al is de Equinox een goede synth, met zeker veel gebruiksmogelijkheden, ik denk dat het ding niet op het podium thuishoort. Maar ik ben het met je eens dat hij in een studio goede diensten kan bewijzen, met name de synth-klanken.

Eerdaags de test...

Eerdaags de test...

Origineel geplaatst door dumdumdadumdum
daar ben ik het ook wel mee eens, key-J, maar ook al is de Equinox een goede synth, met zeker veel gebruiksmogelijkheden, ik denk dat het ding niet op het podium thuishoort. Maar ik ben het met je eens dat hij in een studio goede diensten kan bewijzen, met name de synth-klanken.

Van origine ben ik een pianist en hecht heel veel waarde aan een goede piano/rhodes sound. Ik speel al heel lang met een RealPiano module van GEM (GEM PRO2 in modulevorm) aangesloten op een master-keyboard. In mijn Equinox 88 PRO versie zitten enkele van de PRO2 sounds standaard meegeleverd. Na wat geklooi heb ik wel dezelfde sound uit de Equinox gekregen. Aankomende zaterdag zal ik voor het eerst zonder deze module spelen, en dus op het podium aan de gang gaan met de Equinox. Ben dus benieuwd... De repetities verliepen op zich okay, en ik ervaar daadwerkelijk het gebruikersgemak nu ik zelf allerlei performances heb gemaakt, en sommige sounds ge-edit heb, zodat ze fff wat beter klinken. Op zich heb ik eigenlijk nu veel meer mogelijkheden...

Ik denk dat de Equinox misschien toch wel zijn mannetje staat op het podium, maar over 2 maanden kan ik dat misschien wat beter beoordelen.

Origineel geplaatst door trash
mfb synth
korg z1
jx8p
tascam m2600

JX-8P?

Dat was bij mij omgekeerd. Als hij verkocht was, wou ik hem terug..

Re: Eerdaags de test...

Re: Eerdaags de test...

Origineel geplaatst door Key-J
Aankomende zaterdag zal ik voor het eerst zonder deze module spelen, en dus op het podium aan de gang gaan met de Equinox. Ben dus benieuwd...

Ik denk dat de Equinox misschien toch wel zijn mannetje staat op het podium, maar over 2 maanden kan ik dat misschien wat beter beoordelen.

Veel succes in ieder geval met je optreden, laat even weten hoe de synth het gedaan heeft?
groet

Dumdumdadumdum

Re: Re: Eerdaags de test...

Re: Re: Eerdaags de test...

Origineel geplaatst door dumdumdadumdum
Veel succes in ieder geval met je optreden, laat even weten hoe de synth het gedaan heeft?

Viel me zeker niet tegen! Ik moest spelen in belgië, in een schouwburg. De sound was lekker, mijn geluiden stonden perfect voorgeprogrameerd, en met een paar simpele drukken op de knop switchte ik naar mijn gewenste sounds. In tegenstelling tot vele berichten; na een paar avonden klooien wordt de GEM Equinox opeens wel gebruiksvriendelijk en blijken de mogelijkheden heel veel te zijn.

Eén tegenvaller...
Ik wilde de equinox ook op mijn eigen versterker aansluiten. Nu heeft dat ding 4 uitgangen. L+R, wat de complete sound uitstuurt, en 1+2 wat de sound uitstuurt alleen zonder effect. Helaas kan je niet over alle 4 de kanalen tegelijk uitsturen. Of je kiest voor L+R of 1 of 2 of 1+2. Het kan ook zijn dat ik er nog niet achter ben hoe het moet, maar dit vind ik wel jammer. Wat voor nut hebben die extra uitgangen op deze manier??? Voortaan toch maar weer een mengpaneeltje ertussen zetten....

Ben benieuwd naar mijn komende optredens. Aanstaande zaterdag mag ik weer ;-) !!!!

Origineel geplaatst door metatron
Juno 106, dacht altijd dat je daar vette bassen uit kon halen, nee dan is m`n virus beter voor datsoort dingen.

Als er iets is wat de juno 106 goed kan is het wel bassen maken, in mijn hele studio het beste apparaat hiervoor.
Alleen de microkorg komt in de buurt maar haalt het net niet.
Als je het over bd's hebt geld hetzelfde, alhoewel het wel erg moeilijk fine tunen is dan ....

waarom de yammie an1x? ideaal controller keyboard en zeer veelzijdig.

ik vond de electribes a en r echt 3 x niks. 2 dagen gehad en bijna fulltime mee gespeeld en verkocht.
de d110 vond ik ook onmogelijk. zeer slechte outputs,. d10 klinkt al stukken beter.
d10 en d110 hadden wel meesterlijke strings in huis ;-) warmpad :)
emu proteus 1. leuke bak op zich, maar echt maar een paar bruikbare samples. voor de rest vrij dun.

Even een stukje rouwverwerking... ;{
Sorry dat ik het even op jullie botvier, maar het moet even -
ik mag dit soort dingen van mijn psychiater niet meer opkroppen, want dan gebeuren er weer vervelende dingen... :bekdicht:

Heb zonet een Yamaha YC-45D (combo orgel, verre familie van de CS'en, weegt pakweg 60 kilo) opgehaald voor een nette prijs. Nou dateert het apparaat uit 1972 (jawel, ouder dan ikzelf) maar zou in goeie werkende staat zijn.

Edoch, eenmaal thuis aangekomen...
-bas-voices kapoet (kgggggkkkfkrrrrkkk)
-portamento touch ribbon kapoet
-héén en wéér wiebel toetsen kapoet (en da's nou juist zo uniek... :stupid )
-aantal schuifjes kapoet
-gebroken toets...

Mag ik even? BAHH! :(

Héél gelukkig afgesproken dat ik 'm mag terugbrengen indien defect. Hopen dat dit inderdaad in orde komt!
Het leergeld in dit geval: 2 avondjes toeren door het Hollandsch landschap en 15 liter super-98.

Uw medeleven is van harte welkom.
Liefst geen bloemen en bezoek aan huis, maar morele ondersteuning in de vorm van gear wordt op prijs gesteld :o:

Laatst gewijzigd:
Back