Hij leek eerst helemaal te gek maar bij nader inzien...

Da's Balen!!!!

Da's Balen!!!!

Nou , dat is Balen man!!

Heb je hem al terug gebracht?
Mijn medeleven DUDE!!

groetjes MindBleep
:halleluja

ik vond de nord micromodular, leek helemaal te gek maar toen ik erachter kwam dat werken met een monitor en muis niet zo leuk was, heb ik m maar weer verkocht... heb het 2 keer geprobeerd overigens! en 2x zelfde conclusie

Yamaha An1X.... klote programmeren...te dunne/digitale sound...

de mono/poly was toch iets beter wat ik wilde....:luv:

niet geheel voor deze thread geschikt, maar toch:

slechts enkele weken terug een yamaha cs1x gekocht.
Is mijn eerste hardware synth.

Wat een machtige geluiden zaten er in dat ding!!!

... totdat ik per ongeluk een fabrieksreset uitvoerde en terugviel op de
mottige presets die in het ding zitten :stupid

maar eigenlijk ben ik nog te veel met experimenteren bezig om te oordelen of het mijn ding is of niet.
Het geeft best mogelijkheden, is leuk voor een beginner en niet duur.
ik zie wel wat het wordt :)

Net verkocht, dus nu mag ik erop schelden.. de KS5

Nee, een ramp is het niet, ik verbaasde mij er alleen over dat het geluid van de Nova aanzienlijk warmer is als de nieuwere KS lijn. ASM - Liquid Analog 1 - 0 wat mij betreft.

(het kraken is trouwens best controleerbaar. Handjes aan de mixer 8o))

Overall: niet gek, maar niet gek genoeg :)

JP 8000

tsja wat kan ik erover zeggen..........POEPBAK!!!:D nee schoot voor mij absoluut niet op. vond niet dat je je sounds echt lekker kon bewerken zoals bij sommige andere synths. ook het geluid is eigenlijk best wel zwaar ruk. (hem m gelukkig net verkocht)

voor mij dus nooit meer...

VOOR MIJ GEEN JP MAAR DE ACCES VIRUS CEEEEEEEEE (HOLLEEE:dubbel: )

mijn eerste electrieke muziekapparaat was een groovebox mc303
die leek toen ik er nog niks vanaf wist best goed
maar naar blijkt is het een cheesy techno bak
waar je nog wel wat samples uit kan halen maar voor de rest :bekdicht:

miskopen: korg electribe a & r, wat een inspiratieloze eentonige kutbakjes.
Novation A-station, editen van efx is echt kut, dan maar de v-station klinkt even goed
Jomox airbase, editen was ook kut.

just my 2 cents.

Korg EMX-1. Leek me fantastisch, totdat ik ondekte dat hij monofoon was. Meteen ingeruild.

Leuke thread!
Vooral geinig om te zien dat bepaalde synths die regelmatig door forum-gebruikers geroemd worden, weer door andere gebruikers als kut ervaren worden!

Ok, mijn tegenvaller dan: Protone van Spectral Audio, alleen de LFO sweep op hoog toeren is redelijk uniek...toen ik dat hoorde dacht ik dan ook dat er waarschijnlijk wel meer van die freaky sounds uit te halen waren...maar helaas.....snel samplen die sweep en verkopen dat ding!

Origineel geplaatst door metatron
Juno 106, dacht altijd dat je daar vette bassen uit kon halen, nee dan is m`n virus beter voor datsoort dingen.

De Virus is mn 1e synth. Ik was altijd heilig te spreken over de Virus, meer omdat ik niet veel meer andere dingen nog had gehoord. Dacht vooral dat het laag mega was. En toen kwam de 106 .. bij de 1e x hoorde ik meteen het verschil tussen wannabe laag en echt laag. Damn, de Juno heerst daarin!!!

Mijn miskoop: eh, geen miskoop, maar een voor mij te moeilijke bak: de DX7.

Ik krijg bij de Virus steeds meer jeuk ivm het digitale randje... Bij veel zagen .. mwaah.
Het is nog steeds een goeie bak!! Maar ik zoek nu zeker wel verder in het analoge werk. :)

Origineel geplaatst door Rubenes
Korg EMX-1. Leek me fantastisch, totdat ik ondekte dat hij monofoon was. Meteen ingeruild.

Sorry hoor maar dat vind ik echt maar een heel flauwe reden.
Zo'n dingen kan je op voorhand heel gemakkelijk checken. Je koopt toch geen kat in een zak zeker, neen, je zoekt uit wat je wilt waarom je het wilt, de positieve en negatieve kanten, ... en dán koop je pas.

Niet kwaad bedoelt ofzo hoor maar ik heb er zelf ook 1 en ben er wel heel blij mee.

-Akai S3000xl: Vette drukvolle sound, maar totaal niet te tweaken via midi cc. Ik mag graag cutoff, reso, env amount etc tweaken tijdens het spelen. Kan niet, kan met de A4000 die ik nu heb wel

-Korg Z1. Genoeg knoppen, lekker klavier en ook een goeie sound... maar al die KUT menu's ik werd er gestoord van. Editors kreeg ik ook niet aan de loop :(. (kan ook aan mij gelegen hebben)

-Quasimidi polymorph: Erg vette bak, leuke geluiden, maar met verloop van tijd vond ik de filters wat blikkerig klinken en bij het overgaan op een andere song hikte de synth engine. Dus.... weg dr mee. Midi timing was ook niet je-van-het

-nord modular rack / G2 engine: bij patch changes hikken de slots, en dat is niet leuk als je je indmix door de modular trekt. Resultaat, een halve seconde stilte tijdens een liveset. De G2 vervormde mijn signaal ook nog eens (zonder dat ik daardoor en module voor gebruikte) dus ook weg. Terug naar de micro modular!

-C-

Origineel geplaatst door Roel
ik vond de nord micromodular, leek helemaal te gek maar toen ik erachter kwam dat werken met een monitor en muis niet zo leuk was, heb ik m maar weer verkocht... heb het 2 keer geprobeerd overigens! en 2x zelfde conclusie

+

Origineel geplaatst door MARCO2
Leuke thread!
Vooral geinig om te zien dat bepaalde synths die regelmatig door forum-gebruikers geroemd worden, weer door andere gebruikers als kut ervaren worden!

=

Onbegrijpelijk dat iemand niet van een Nord Modular kan houden. Eigenlijk ALLES is wel mogelijk met dit ding... ;{

Mijn grootste inschattingsfout (synthesizertechnisch dan, laat ik het over andere dingen in mijn leven maar niet hebben... (...) ) is toch wel de Casio CZ 5000 geweest: werkelijk NIETS bruikbaars kwam hieruit, alleen maar verschillende kleuren ruis. Maar ja, daar heb ik mijn Behringer geluidtafeltje al voor.

Origineel geplaatst door Frer!k

Onbegrijpelijk dat iemand niet van een Nord Modular kan houden. Eigenlijk ALLES is wel mogelijk met dit ding... ;{

De Clavia NM wordt vaak vergeleken met een zwitsers zakmes. Om mijn brood te snijden gebruik ik liever een normaal mes ipv een zakmes met 99 mogelijkheden...

Dat alles mogelijk is, wil nog niet betekenen dat iets ook goed is. Kijk maar naar de mobiele telefoons van tegenwoordig. Die krengen kunnen alles, maar gewoon even snel bellen (zonder de handleiding hoeven te lezen) is er bijna niet meer bij. ;)

Origineel geplaatst door OnAcid
De Clavia NM wordt vaak vergeleken met een zwitsers zakmes. Om mijn brood te snijden gebruik ik liever een normaal mes ipv een zakmes met 99 mogelijkheden...

Dat alles mogelijk is, wil nog niet betekenen dat iets ook goed is. Kijk maar naar de mobiele telefoons van tegenwoordig. Die krengen kunnen alles, maar gewoon even snel bellen (zonder de handleiding hoeven te lezen) is er bijna niet meer bij. ;)

Agree. Dit is ook het hele eieren eten in Synthland. En ook de reden waarom ik het niet enkel bij de micromodular hou, als het gaat om verschillende synthesizers gebruiken.
Wat ik bedoelde was dat ik de modular zo goed (en uniek) vind (noem het de interface) in simpelweg het gebruik ervan: het is voor mij eenvoudiger dan bij een andere synth om geluiden na te maken die ik in mijn hoofd heb.
Daarom vind ik het een buitengewoon en erg uniek apparaat, al helemaal voor de discount prijzen 2ehands tegenwoordig.
Ik vind je vergelijk met de mogelijkheden met mobile telefoons daarom ook niet helemaal passen; de mogelijkheden van de modular maken het in mijn ogen een betere synth, terwijl de extra features op een telefoon het niet noodzakelijkerwijs een betere telefoon maken.

Origineel geplaatst door Rubenes
Leek me fantastisch, totdat ik ondekte dat hij monofoon was. Meteen ingeruild.

Ah voor jou dus ook geen :

Minimoog
TB303
ARP Odyssey
EMS VCS3
enz enz

Back