[Sound namaken] Bassline + preview

erm... afgezien van de 2e zou je het 1ste stukje idd wat meer kunnen omschrijven als 'bassline'
het klinkt als een pulsegolf achtig geluid (beetje ala 303 wave)... poep simpel na te maken...

maar om eerlijk te zijn... ik vind ze allebei niet als 'echte bass-sound' klinken... maar goed...

Origineel geplaatst door 6 trak
... poep simpel na te maken...

maar om ff eerlijk te zijn... ik vind ze allebei niet als 'echte bass-sound' klinken... maar goed...

Hmm, ik loop nog niet zolang mee. Je kan wel een bass namaken maar er zit gewoon dynamiek in! Dat mis ik vaak in een bass. Gewoon zo'n lekker DIEP geluid.

Niet echte bass-sounds? Zou niet weten hoe ik ze anders moest omschrijven.

Origineel geplaatst door Quinty
Niet echte bass-sounds? Zou niet weten hoe ik ze anders moest omschrijven.
het geluid moet 'doorgaan' voor bass-sound maar eigenlijk is dat het niet... t'iz abstract dus... :)

zoiets haal je met gemak uit elke synth (roland juno bijv.) volgens mij is het nl niet meer dan alleen een sub osc...
(dit alles geld nutuulk ook voor een softsynth versie)

Laatst gewijzigd:
Ik zou als ik jou was uitproberen, de volgende vsti's:

-Novation Bassstation
-Muon tau/taupro

Wat delay erop en zou de PSP vintage warmer erover heen knallen - zou het wel moeten doen denk ik.

Bye,

top bass

top bass

Welke van de meest populaire VSTi 's heeft volgens jullie nou de vetste bass presets?

Origineel geplaatst door Quinty
Hmm, ik loop nog niet zolang mee. Je kan wel een bass namaken maar er zit gewoon dynamiek in! Dat mis ik vaak in een bass. Gewoon zo'n lekker DIEP geluid.

hmm, vooral die eerste is juist helemaal plat gecompressed imo, no dynamics no where :)

Origineel geplaatst door Gran&Tilly
hmm, vooral die eerste is juist helemaal plat gecompressed imo, no dynamics no where :)

OKay okay.. ben het met je eens... de eerst is wel helemaal plat. De 2e alleen niet.
Heb de demo van ABL gedownload.... jeetje wat irri.... geluid fade weg in de demo :(

Maar ik ben aan de slag gegaan ;)

TBL

TBL

Origineel geplaatst door Alterex
TBL van ReFX is ook wel een lekkere bass-synth, dus.

:)

Heb ik zelf ook al jaren in mijn VST folder staan maar gebruik ik vrijwel nooit omdat het mij nog niet gelukt is er iets vets uit te halen.Stuur me eens een patch van jou ,als je wilt

Back