Subgroupen en geluidskaart inputs?

Hallo, ik heb een probleempje met mijn setup:

Ik heb een aantal synthmodules aangesloten op de mengtafel en deze naar de 8 subgroupen ge-rout. De outputs van de subgroepen gaan naar de inputs van de geluidskaart van mijn PC. Op mijn PC staan de midikanalen (welke de modules aansturen) en de zang- en gitaarpartijen.
Om de audiotracks te kunnen horen, gaat de stereo-output van de geluidskaart terug naar 2 inputkanalen van de mixer. Nu krijg ik echter de geluiden van de synthmodules een stuk harder en overstuurd op de monitors. Dit komt doordat de uitgangen van de subs weer via de geluidskaart terug de tafel ingestuurd worden en dus "dubbel" binnenkomen. Daarbij komt ook nog dat ik dan het geluid van de modules aan de linkerkant een stuk harder hoor.
Volgens mij moet ik de outputs van de subgroepen muten bij afspelen (of kabeltjes eruit trekken), maar hoe doe ik dat dan met opnemen, als ik uiteindelijk mijn mix wil maken? Hebben meer mensen hier last/ ervaring mee?

Ik werk trouwens op een Pentium 4 met 1,9 Ghz en Cubase VST versie 5.2 en mijn mengtafel is een Soundcraft Spirit Studio 24-8-2.

Groeten John

pan je modules dan meer naar rechts & zet je subgroepen dicht of haal ze van de mix af.

multitrack alles naar pc,... mix & voila..

t is toch echt ni moeilijk om eens 2 min. na te denken over zo'n toestanden...?!!
routing,... signaal komt binnen,... signaal gaat uit
DENK METAALHOOFD JoHN !DENK !

Laatst gewijzigd:
de kanalen die je naar group1/2 stuurt, niet naar de main mix sturen! De kanalen waar je geluidskaart aangesloten zit gaan als enige naar de mainmix van de mxidesk, en in de software moet je de 'monitor option' ook aanklikken. Op die manier het je geen feedback en andere dingen.. je minitort dus eigenlijk direct aan de computer kant (ingang)

er zullen wel meer wegen zijn die naar Rome leiden :D maar ik doe het zo en het werkt.

heb je niet gewoon een 2-track in op je mixer? daar heb ik een mengpaneeltje op aangesloten zodat ik de pc kan horen en me cd-speler voor referentie enzo..ondertussen stuurt de mixer nog gewoon z'n normale signaal uit en kan ik dat ook weer horen zeg maar (omdat die ook weer op dat mengpaneeltje aangesloten zit, die gaat weer naar me pc voor opnames enzo)

OK, bedankt voor de antwoorden, ik heb het op een iets andere manier opgelost, maar dan werkt het zeker *D

Dus :slotje: s.v.p.

Back