wie heeft er wel eens gehoord van japanese telecom?

analogmaarten

ploink ploink blieb blieb
hallo
ik vond onderlaast iets van de synthformatie japanese telecom.
de muziek klinkt behoorlijk analoog.
mijn vraag is of jullie deze formatie toevallig ook kennen, en welke synths ze gebruiken

dank u allen hartelijk:okdan:

tuulijk! Daar zit Dopplereffekt achter.

check "gesamtkunstwerk" maar is.. DAT is pas hoe electro moet zijn..

"satellites hoovering over the earth".. :D

Arv

Re: wie heeft er wel eens gehoord van japanese telecom?

Origineel geplaatst door analogmaarten

mijn vraag is of jullie deze formatie toevallig ook kennen,

jazeker, ik geloof dat dit ook de mensen achter Drexcyia en Doppler effect zijn.

en welke synths ze gebruiken

ik zou het niet weten, maakt ook geen fuk uit. Deze mensen hebben "het" gewoon en zouden uit een casio keyboard nog vette funk halen. Ik zou er niet van verschieten dat ze toch af en toe iets analoogs gebruiken ;)

Maar euh, Brian en Raheem weten hier waarschijnlijk nog wel (veel) meer over te vertellen :)

Japanese Telecom is inderdaad Dopplereffect. Ook is hij Der Zyklus (eerste release met Anthony Shake Shakir, 2e release alleen), Glass Domain (zijn eerste project, net ge-reissued op Clone), Heinrich Mueller en maakt hij deel uit van Drexciya en Electroids. Luister ook Abstract Thought, Lab Rat XL, Life After Mutation, Arpanet, Other Peoples Place, Transllusion en Shifted Phases... Het is bij de heren ondudielijk wie nu wat is en in welke groep ze zitten. Feit is wel dat Gerald Donald (Dopplereffect) veel invloed op de muziek heeft, hoewel hij het zelf (evenals alle anderen) vaak ontkent.

Synths die ze gebruiken is idd niet echt interessant, er zijn al veels te veel mensen die proberen te klinken zoals dit (niet dat ik zeg dat jij dat ook van plan bent hoor). Zeker is dat ze JX8p en/ of Jupiter 8 gebruiken.

Als je een stukje van hun invloed wilt horen, luister dan eens Logic System, een side project van Yello Magic Orchestra.

Ja, ik ken wel wat nummers van JT. Vindt die wel aardig klinken. Volgens mij gebruiken ze ook de Matrix-1000. Ik herken namelijk wel eens wat van die geluiden.

Een SH101 en Roland Juno 106 klinken bij tijd en wijlen zeer verdacht Japanese Telecom...en een Jupiter 6 of 8 ook zeker. Maar eigenlijk zijn die sounds wel met iedere analoge boerekool synth te maken, ze zijn heel simpel maar heel gedetaileerd uitgewerkt. De clue zit in hem in de melodieen en funky toonladders.

Logic System's album 'logic' is inderdaad heel erg Japanese Telecom. Dat was Hideki Matsutaki (ofzoiets :D) de technicus en modular moog roadie van YMO, niet echt een sideproject want Hideki was nooit echt een volwaardig lid....maar soort van ook weer wel.

absolute klasse, japanese telecom:)

hehe, wat een oude thread:D

Nu deze oude thread toch omhoog geschopt is. Weet iemand hoe het zit met Dynarec en eerder genoemde artiesten? Ik heb laatst een cd-tje geleend wat erg Drexciya klonk. Op het internet is wel wat info te vinden, maar erg vaag en tegenstrijdig. :confused:

Origineel geplaatst door OnAcid
Nu deze oude thread toch omhoog geschopt is. Weet iemand hoe het zit met Dynarec en eerder genoemde artiesten? Ik heb laatst een cd-tje geleend wat erg Drexciya klonk. Op het internet is wel wat info te vinden, maar erg vaag en tegenstrijdig. :confused:

Kan het je niet met zekerheid vertellen,maar dacht dat het frans was.

Back