nieuwe analoge 909 kloon voor ca 75 euro !?

Origineel geplaatst door LSDeef
Wie is toon ? haha

sorry, weet het echt niet.
met gast bedoel ik de maker van de pcb's .. dus gewoon effe link van de begin pagina volgen en mailen

toon is een member hier .. die kan je dus onder memebers vinden

succes !

Ok. Dank je MadR!

In het midden van dit topic verhaal wordt al ergens gezegd
dat die gast die de platen maakt ze niet veel meer heeft,
en zal maken. Dit waren berichten uit 2004.

Dus ik ging ervanuit dat ik ze niet meer van hem kan krijgen.

Ik heb toon een PM gestuurd...dus ff kieken

!Bedankt!

Freakyblieb

Origineel geplaatst door Niel
Misschien leuk om te luisteren ..... in de A1 van de volgende plaat hebben wij de 9090 gebruikt voor de drumgeluiden:

https://www.synthforum.nl/forums/showthread.php?s=&threadid=77885

heee hardcore met dynamiek in het laag .. zal toch niet alleen aan die 9090 liggen he .. ;)

En graag gedaan LSDeef .. Ik ben trouwens wel meer dan 400 euro kwijt .. ik had nog geen weerstanden, kabels en krimpkous namelijk .. maar die komen vandaag binnen als het goed is ..

effeeen vraagje over transistors .. heb er nu 1 waarvan de 3 pinnen overeen komen met e-b-c maar de volgorde op de pcb is e-c-b. dus ik moet hem er een beetje gedraait opzetten .. is dat normaal ? kan wel trouwens de c is namelijk dubbel uitgevoerd .. waardoor je hem kan draaien ipv pootjes te kruisen ..

Ik zou zo'n ding eik wel wille hebben ligt eraan wat iemand ervoor vraagt die hem al in elkaar heeft gezet natuurlijk (ben niet zo technisch wat dat betreft). Dus ik vroeg me af hoe duur ze waren? :)

tis stom dat ik hem destijds niet van bjorn heb gekocht .. want man weet waar je aan begint met dit bouwpakket !

er zijn weer nieuwe pakketten .. stond een stukje over op gearslutz ..

ik moet nog 40 weerstanden die in backorder staan en nog meer dan de helft potmeters verbinden en de voeding er aan hangen en ik kan gaan testdraaien

ik zit eigenlijk best een tijd na te denken over een tr909, is ook wel zeer realistisch dat die er zal gaan komen gezien mijn zeer lange relatie met techno. mijn oog en oor viel echter op de 9090 en moet toch zeggen dat mij dit zeer aanspreekt, ook het feit dat je hem zelf in elkaar moet zetten .. juist dat zou betekenen dat ik mijn ziel en zaligheid in 1 van de basis elementen van mijn muziek zou stoppen. dit intrigeert mij en zou het er wel op willen wagen. het enige wat mij opviel is dat waarschijnlijk alle PCB's op zijn of zal moeten worden gemaakt zo ook de pots , weerstanden etc.
weet iemand of het volledige pakket makkelijk te krijgen is? neem aan dat als er andere onderdelen zijn dan beschreven op de 9090 pagina dat de schema's en aanduidingen ook anders worden of is het precies duidelijk welk onderdeel welk ander onderdeel zou vervangen?

graag meer info hierover omdat ik toch redelijk wat vond hier op het forum.
of ... heeft iemand mssn een 9090 staan ter verkoop?

ik zit eigenlijk best een tijd na te denken over een tr909, is ook wel zeer realistisch dat die er zal gaan komen gezien mijn zeer lange relatie met techno. mijn oog en oor viel echter op de 9090 en moet toch zeggen dat mij dit zeer aanspreekt, ook het feit dat je hem zelf in elkaar moet zetten .. juist dat zou betekenen dat ik mijn ziel en zaligheid in 1 van de basis elementen van mijn muziek zou stoppen. dit intrigeert mij en zou het er wel op willen wagen. het enige wat mij opviel is dat waarschijnlijk alle PCB's op zijn of zal moeten worden gemaakt zo ook de pots , weerstanden etc.
weet iemand of het volledige pakket makkelijk te krijgen is? neem aan dat als er andere onderdelen zijn dan beschreven op de 9090 pagina dat de schema's en aanduidingen ook anders worden of is het precies duidelijk welk onderdeel welk ander onderdeel zou vervangen?

graag meer info hierover omdat ik toch redelijk wat vond hier op het forum.
of ... heeft iemand mssn een 9090 staan ter verkoop?

De 9090 wordt niet als pakket gemaakt of verstuurd...Trevor Page levert enkelt de PCB's en de BOM, daarna is het aan jou om alle onderdelen te gaan kopen. Als ik jou was zou ik je inschrijven op de 9090 yahoo mailinglist introspectiv@yahoogroups.co.uk daar kan je ook de pcb's bestellen bij Trevor. Hij heeft er als het goed is nog genoeg liggen de laatste keer dat ik informeerde. Hij heeft begin dit jaar een nieuwe batch laten etsen...
Dus ik zou zeggen schrijf je in, bestel de pcb's, download alle info vanaf de yahoo list of www.introspectiv.org en get to work.
Ik moet je wel waarschuwen dat sommige onderdelen lastig te verkrijgen zijn die echt van invloed op het geluid van je 9090 kunnen hebben. Aan evt. besteladressen kan ik je wel helpen.

Oja pcb's kosten zo'n € 75,- incl. versturen vanuit de UK. Daarnaast kan je al gauw op zo'n € 250,- rekenen voor alle onderdelen...misschien zelfs iets meer.

thx dender!

ja had al een paar avonden zitten kijken op het net. had de schema's etc ook al gezien. ik las inderdaad dat sommigen erg lang moesten wachten op bepaalde onderdelen.
ik had ook een partlist gezien maar weet niet of die nog up-to-date was. ik zal me even inschrijven voor de mailinglist. het positieve aan de andere kant is dat dit qua geld in stapjes gaat haha .. alhoewel ik zou snappen dat mensen dan gewoon maar een tr909 kopen ipv het lange wachten en solderen.

ik denk dat het volledige pakket met knoppen, potmeters, voeding en vooral kast en frontplate wel rond de 5 a 600 euro gaat kosten maar dat is altijd nog beter dan 1400 voor een tr909. bovendien vind ik de sound ook echt retegoed.

thx dender!

ja had al een paar avonden zitten kijken op het net. had de schema's etc ook al gezien. ik las inderdaad dat sommigen erg lang moesten wachten op bepaalde onderdelen.
ik had ook een partlist gezien maar weet niet of die nog up-to-date was. ik zal me even inschrijven voor de mailinglist. het positieve aan de andere kant is dat dit qua geld in stapjes gaat haha .. alhoewel ik zou snappen dat mensen dan gewoon maar een tr909 kopen ipv het lange wachten en solderen.

Tja vaak om te toch te besparen op verzendkosten bestel ik vaak toch wel bijna alles in 1 keer per supplier.....
Je zal tegen wat dingen gaan aanlopen zoals 4011UB (hihat sectie) en de SD1469 (SD Transistor) die je echt nodig hebt om ze goed te laten klinken.....
Mocht je het gaan doen en je gaat hem bouwen moet je me tegen die tijd maar even pb-en........
Voor de rest kan je veel vinden bij Dick Best en Newtone Online.....vooral de laatste verkoopt "greenies" dat zijn dezelfde condensatoren als in een originele 909...laat hem heel warm klinken.....

Hmmm ik alle bonnen hier nog liggen ik zal het morgen eens gaan optellen....€ 500,- a € 600,- heb ik er zeker niet aan uit gegeven en dan kwamen veel ic's uit de UK.....

Hij is helemaal gesoldeerd al en ik heb nu ook een goede voeding dus het testen kan gaan beginnen.....ik heb beloofd om hem mee te nemen naar de synth meeting op 11 juli dus voor die tijd doet ie het....maar ik werk vrij secuur dus ik ben ervan overtuigd dat ie gewoon gat werken....zoveel draden solderen :r

ok, ik ben eruit .. ik wil er ook 1 gaan maken. ik heb een zeer ervaren iemand die mij evt. mee wil helpen als ik nuts ga worden. misschien dat ik ook op de meeting kom 11 juli.
heb je een beetje een schatting van het totaalbedrag? en qua potmeters, neem aan dat daar verschillen in zijn qua kwaliteit? knoppen (caps) zijn er vast ook in alle geuren en kleuren?

Back