nieuwe midi interface, maar welke

Alexandre Redwood

Back in town
okay ik weer,
[offtopic]heb trouwens na mijn vorige post een karma gekocht, SUPER[/offtopic]

ik moet een midi interface hebben
nu zit ik te twijfelen tussen een paar

ESI 8180fs - Miditerminal 1394 (firewire)
Emagic amt8
Emagic Unitor8MkII
steinberg MIDEX 8

in eerste instantie wilde ik gaan voor de unitor8,maar dat werd mij afgeraden omdat ik met cubase werk enzo, schijnt de timing niet super te zijn, dus toen bedacht ik de midex, maar goed die is weer voor cubase, dus als ik dan overstap naar logic :s is die weer niet zo strak,
nu is er dus de firewire interface van esi, en dat lijkt mij dus wel beter, of vergis ik mij. maar firewire is een stuk sneller en stabieler dan usb!
welke ga ik kopeN?

Midex8!! Super!

Werk er al 2 jaar mee... nog geen problemen gehad.. werkt superstrak met cubase...

cubase=midex
logice=amt/unitor

Stap je over van naar dan zul je ook met midi controller over moeten stappen.

Origineel geplaatst door fuse
Stap je over van naar dan zul je ook met midi controller over moeten stappen.

Valt wel mee.. hangt er vanaf wat je er mee gaat doen... bijvoorbeeld de LTB mogelijkheid op de midex zal inderdaad niet werken met logic.. en zo zal die AMT of Unitor misschien ook wel iets hebben wat niet met Cubase werkt..

Maar ben als eerste toen begonnen met Logic in combinatie met mijn Midex.. geen probleem hoor.. werkte prima..

En daar komt bij.. Ik heb nog nooit die LTB functie van mijn midex gebruikt in Cubase :confused:

Ben er erg blij mee.. zeker een goede aanschaf geweest voor een interface..

nu zal een midex wel werken op logic en een unitor op cubase, maar daar zijn ze niet voor bedoeld.

daarom denk ik dat ik voor die nieuwste esi ga. met firewire. ik ben nooit zo'n usb fan geweest,

Het verhaal dat ze niet voor elkaar bedoeld zijn lijkt mij niet erg logish...
Het zijn bijde gewoon standaard usb midi devices die ieder hun eigen mogelijk heden qua functies hebben..
Of die functies nou wel of niet worden ondersteund in cubase of logic, maakt voor de werking nix uit
Die functies worden aangesproken of niet...

USB en midi echt geen problemen hoor....

De data aan bandbreedte van 8 midi poorten tegelijk, ten opzichte van de totale USB maximale haalbare bandbreedte is echt wel te verwaarlozen..

Aangezien USB en Audio volgensmij toch wel wat kritischer wordt qua bandbreedte.. dat vertrouw ik niet..

Maar USB en Midi kan ik je geranderen dat dat echt wel goed en stabiel werkt...

Volgens mij kosten firewire interfaces gelijk ook een stuk duurder.

binnenkort komt dus de nieuwe esi firewire uit, richtprijs ongeveenr 400 nederlandse euro's dus bij een thomann nog goedkoper.

dat kost een midex of een unitor 8 ook ongeveer (mk2 was dacht ik 600)

dus dat is het punt, dan gaan voor welke?

Als ik ooit mocht uitbreiden kocht ik zeker weer een midix8 erbij... maar dat is persoonlijke smaak natuurlijk..

Je hoeft me niet te geloven hoor.

Maar ik heb zelf beide midi controllers gehad en getest.
Vandaar dat ik nu ook de Cubase/Midex combinatie gebruik.

Echt heel strak. En de MTC werkt nu ook goed.

En die LTB gaat automatisch want Cubase herkent als er een midex aanhangt.
In logic heb je daar een vinkje voor waarmee je kunt aangeven of je een AMT/Unitor gebruikt.

En nu nog uitknutselen waarom m'n XV editor niet meer werkt met die midex.
Niet echt een ramp maar wel vreemd.

Origineel geplaatst door arjanv
Wat is het verschil tussen een Emagic AMT8 en een Emagic Unitor8 eigenlijk?

De AMT is een pure 8x8 midi interface, de Unitor heeft er nog zut bij zoals SMPTE (en het OS kan geflashd worden).

Ik ben zelf begonnen met een 2x4 parallel, toen overgegaan op een AMT8. (die was goedkoper dan de Midex, toen). Toch de hele tijd Cubase gebruikt. Eind Vorig jaar ben ik overgegaan op een Midex - nu heb ik ze allebei, is soms wel handig, nu heb ik genoeg ins en outs voor de Micromodular (editor). Ik kan Fuse's verhaal alleen maar bevestigen, de timing gaat er stukken op vooruit.

Ik gebruik zelf de Edirol UM880. Ik weet niet waar deze zich tov de eerder genoemde in verschilt. Wel dat het een betrouwbare en degelijke unit is.

Wat is het verschil tussen een Emagic AMT8 en een Emagic Unitor8 eigenlijk?

ik gebruik logic audio, ik heb nu een midiman, maar die ik heb heeft maar 4 poortjes. ik moet een grotere hebben.
alleen ik kan zo niet echt inschatten welke ik wil/nodig heb, want meestal kom ik er pas achter als ik hem een tijdje gebruik.

dus welke zouden jullie mij aanraden AMT8 of Unitor8.

bedankt alvast

ik gebruik logic audio, ik heb nu een midiman, maar die ik heb heeft maar 4 poortjes. ik moet een grotere hebben.
alleen ik kan zo niet echt inschatten welke ik wil/nodig heb, want meestal kom ik er pas achter als ik hem een tijdje gebruik.

dus welke zouden jullie mij aanraden AMT8 of Unitor8.

bedankt alvast

Verschil tussen unitor en amt is dat de unitor SMPTE, VITC, LTC sync heeft en je patches kan gebruiken zonder je computer te gebruiken. Dus een stand alone midi patcher. Handig voor live.

ok! bedankt.

ik gebruik het alleen thuis en altijd met pc dus een amt is voor mij uitstekend.
begrijp ik uit jullie woorden.

Thanks

Origineel geplaatst door Yoozer
De AMT is een pure 8x8 midi interface, de Unitor heeft er nog zut bij zoals SMPTE (en het OS kan geflashd worden).

Ik ben zelf begonnen met een 2x4 parallel, toen overgegaan op een AMT8. (die was goedkoper dan de Midex, toen). Toch de hele tijd Cubase gebruikt. Eind Vorig jaar ben ik overgegaan op een Midex - nu heb ik ze allebei, is soms wel handig, nu heb ik genoeg ins en outs voor de Micromodular (editor). Ik kan Fuse's verhaal alleen maar bevestigen, de timing gaat er stukken op vooruit.

volgens mij kan je de amt8 ook flashen of iig updaten ...
en fuse heeft gelijk voor de rest :-)

maar op pc vink de combi niet superstrak met logic en amt
zou kunnen omdat een beetje een zooitje is bij mijn bak qua installaties
op de mac is iig strak als hell .. niet zo strak als een atari of mpc denk ik ... maar toch wel erg goed

Origineel geplaatst door fuse
En die LTB gaat automatisch want Cubase herkent als er een midex aanhangt.
In logic heb je daar een vinkje voor waarmee je kunt aangeven of je een AMT/Unitor gebruikt.

En nu nog uitknutselen waarom m'n XV editor niet meer werkt met die midex.
Niet echt een ramp maar wel vreemd.

Je XV editor werkt niet meer omdat de Midex 'dankzij' het LTB protocol gigantische problemen heeft met het doorzenden van sysex. Voor meer info hieromtrent verwijs ik je door naar het steinberg forum...

Voor de rest is het inderdaad wel DE interface om voor te gaan als je met Cubase werkt.

Groetjes.

een newbee vraag misschien, maar zijn er nog verschillende unitor8's?
ik zie ook wel eens de toevoeging mkII staan bij de unitor8
is de een unitor8 oudere versie dan de mkII?

ik kan een unitor8 kopen voor 175euro(2dehands) is dit een goede prijs?

bedankt

Back