TDM naar VST?? :S

Fatar

Drum Pad?
In deze thread las ik dat er de mogelijkheid bestond om TDM plugs te laden in Logic bijv. Graag zou ik vernemen hoe? :D

die link werkt niet meer, zou graag weten of het echt gaat :p

Re: TDM naar VST?? :S

Origineel geplaatst door Fatar
In deze thread las ik dat er de mogelijkheid bestond om TDM plugs te laden in Logic bijv. Graag zou ik vernemen hoe? :D

nee je kunt wel vst plugs/synths via tdm routen.
Dat betekent niet dat vst gebruik maakt van je tdm kaart.
ze blijven native dus gebruik makend van je processor.

werkt vrij goed bij mij.

overigens, zou ik niet de tdm plugs zo overschatten.

ik ben op een gegeven moment wat vst en tdm plugs gaan vergelijken en dar zit geen hoorbaar verschil in.
Dat is ook de reden dat ik voorlopig ben gestopt met investeren in tdm plugs.
En ook vind ik veel tdm plugs werkeleijk om te huilen.
De focusrite plugs bijv. zijn echt de pest voor een goeie mix.

Om maar te zwijgen van de superkwaliteit Voxengo plugins die je allemaal kan kopen voor de prijs van een TDM plugin.

Dan wordt een 19" computer als VST slave opeens toch wel heel interessant.
Laat hem booten met VST link.
Nu zou Steinberg eigenlijk nog een programma moeten maken waarmee je VST link via een afstand kan besturen. (briljant idee al zeg ik het zelf) Maar een beetje crea bea kan ook met de standaard terminal server wat bereiken. (mooi iets om eens uit te proberen)

U hoort nog van mij.

Origineel geplaatst door fuse

U hoort nog van mij.

Graag ! Mijn server-kennis is te beperkt om hier zelf wat mee uit te vogelen, maar het zou voor mij ideaal zijn
als ik het op deze manier kon doen !
(nu stuur ik m'n 2e systeem, waarop alleen softsynth's draaien, aan via midi.....)

OK even een korte uitleg.

Alle XP bakken hebben tegenwoordig Terminal server ingebouwd.
Orgineel voor (evil) sysadmins bedoeld om argeloze (domme) gebruikers lastig te vallen.
En iets wat je bij tweaken metteen uitzet.

Maar, het is toch nog goed te gebruiken.
Je kunt trouwens ook VNC server gebruiken wat gratis is.

Maar de versie van Microsoft is beter omdat ze de software van Citrix (legaal weliswaar) gejat heeft. Jammer genoeg dat je er geen 'seamless' applicaties mee kan opstarten.

OK, cut the crap.

Stel je hebt een 19" PC in je rack geschroefd. Een XP installatie gedaan en de drivers van je digitale kaart geinstalleerd. En een netwerklijntje naar de hub/switch getrokken.
Je kunt nu gewoon via die terminal server via het netwerk een programma als V-stack, Logic reason of weet ik het gebruiken. (Terminal server client zit bij Accessoires/Connections)
Als je een midi connectie gemaakt heb kun je evt ook een standalone softsynth gebruiken of zo. Of anders Reaktor of zo. En alles dus op 1 monitor en een toetsenbord en verder geen gedoe of zo. En als je setups wilt saven of zo kan dat over het netwerk.

Maw een gratis functie die gewoon werkt. (nogal zeldzaam voor Microsoft, maar zoals ik het al zei, die hebben het ook gewoon gejat)

En als je Mac/PC combo hebt dan werkt VNC ook nog steeds. En via midi/spdif/adat/mlan valt er altijd wat te linken tussen die twee computers.

Ook handig als je over een jaar of 4 geen 32 bits programma's kan krijgen en je dus wel over moet stappen. Kan je altijd via deze manier die ouwe rammelbak gebruiken voor het een of ander.

enfin, de reden is omdat ik wist dat er een access virus plugin TDM op het net circuleert; en het zou cool zijn moest er een TDM naar VST converter bestaan :p

Maar euhm, vst draaien in pro tools gaat wel?

of zijn jullie al dood, op vir jaar kan er veel gebeuren.

Gagarin

Back