Artificial Intelligence

Status
Er kan niet meer gereageerd worden.

demian

Ojee
Ik heb gisteren op belgie 2 naar een kewl programma gekeken over de zoektocht naar processen die de basis kunnen zijn voor het ontstaan van leven of artificieel leven.
Met behulp van wiskunde en informatica is het mogelijk om processen te creeeren die lijken op het leven zelf.

Ik vond iig het ZEER interessant.

Meer over dit onderwerp valt te vinden op:

www.kurzweilai.net

Misschien leuk voor sommigen op dit forum.

Volgens mij heb ik het gisteren ook gezien. Hadden ze onder andere van die vage 3D filmpjes met van die blokjeswormen die gingen vliegen, kruipen of lopen?

idd ja..dat was het, ik weet niet meer hoe het programma heette, maar ik vond het zeer fascinerend om te zien dat al die 3d wormpjes een beestjes met al hun bewegingen bedacht zijn door AI software.

De toekomst zal veel AI met zich mee gaan brengen. Ze komen dicht in de buurt van denkende computers en zichzelf ordende processen die instaat zijn om zich voor te planten en te evolueren.

Muziek zal in de toekomst ook geschreven kunnen worden door computers, er kunnen zelfs nieuwe stijlen worden uitgevonden. Er zullen mensen zijn die die muziek mooi zullen vinden en robots die het maar niets vinden.

Echt heel gaaf gewoon. (maar ook gevaarlijk) en daar ging het programma ook een beetje over.

Origineel geplaatst door gemmetje
..................do u know what the matrix is ??...............................

haha... idd... bizarre stuff dit :D

Origineel geplaatst door demian
Die blokjes die bewogen als dieren en mensen zijn een onderdeel van het Golem project.

Hieronder is alles daarover te vinden.

http://demo.cs.brandeis.edu/golem/

Oh jaja, nou komt het weer ff helemaal terug :D

Ik wou dat ik mijn levensdagen kon slijten met dat soort dingen te bedenken, echt prachtig!

Re: Artificial Intelligence

Origineel geplaatst door demian
op belgie 2

:confused: Waar ligt dat?

Een tweede Belgiƫ dan? Da's Benidorm hoor.

Of bedoel je misschien het reeds lang vervlogen BRT2? Trouwens, check www.brt.be maar eens, da's geen televisiezender hoor.

Blijkbaar is het veel Nederlanders ontgaan dat de televisiezenders BRT en BRT2 ergens in een vorig millenium van de aardbol zijn verdwenen. Gelukkig werd die leemte snel opgevuld door de televisiezenders VRT en Canvas.

BRT => www.vrt.be
BRT2=> www.canvas.be

Ik weet het, beetje off-topic maar ik vond het toch nuttig om te melden.

En dan is David ook blij ;)

Re: Re: Artificial Intelligence

Re: Re: Artificial Intelligence

Origineel geplaatst door Hover
:confused: Waar ligt dat?

Een tweede Belgiƫ dan? Da's Benidorm hoor.

Of bedoel je misschien het reeds lang vervlogen BRT2? Trouwens, check www.brt.be maar eens, da's geen televisiezender hoor.

Blijkbaar is het veel Nederlanders ontgaan dat de televisiezenders BRT en BRT2 ergens in een vorig millenium van de aardbodem zijn verdwenen. Gelukkig werd die leemte snel opgevuld door de televisiezenders VRT en Canvas.

BRT => www.vrt.be
BRT2=> www.canvas.be

Ik weet het, beetje off-topic maar ik vond het toch nuttig om te melden.

En dan is David ook blij ;)

wij nederlanders zijn toch wat directer en minder respectvol misschien.

de TRT (turkse radio & televisie) heet hier "de turk"
wij ontvangen doorgaans 2 nederlandstalige belgische zenders. op de een zie je constant zo'n zonnetje met een 1 erin, op de andere een blokje ofzo. drie keer raden welke wij Belgie 2 noemen.

ik kwam er trouwens een paar maanden geleden pas achter dat Ketnet hetzelfde betekent als Kindernet.

Status
Er kan niet meer gereageerd worden.
Back